سفر به استان آبشارهای ایران

به گزارش سیلور 7، استان گلستان واقع در شمال کشور دارای پیشینه تاریخی وسیعی است. جدا از پیشینه و جاذبه های تاریخی خیره کننده آن، جاذبه های طبیعی بی شماری در این استان به چشم می خورد که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را مجذوب خود می نماید. در این گزارش 10 جاذبه دیگر استان گلستان را به طور مختصر معرفی خواهیم کرد.

سفر به استان آبشارهای ایران

آبشار لاشو

آبشار لاشو در فاصله چهار کیلومتری جنوب شرقی روستای فاضل آباد از توابع شهرستان آزادشهر قرار گرفته است. آبشار به صورت پله ای بوده و ارتفاع آن به 25 متر می رسد.وجه تسمیه این آبشار برگرفته شده از نام دهی است(ده لاشو) که در نزدیکی این آبشار بوده که آثاری از آن باقی مانده است.آب این آبشار از چهار چشمه دائمی دامنه های شمالی البرز سرچشمه می گیرد. دسترسی به آبشار از دو روستای فاضل آباد به مرز بن جهت است.

ساحل بندر ترکمن

ساحل بندر ترکمن از مناطق امن، آرام و زیبای سواحل گلستان به شمار می رود که حدود 40 کیلومتر طول دارد.با حضور در بندر ترکمن می توان ضمن تماشای اسکله و بازارچه ساحلی، قایق سواری با قایق های موتوری و پا رویی را تجربه و از زیبایی های جزیره آشوراده (تنها جزیره دریای خزر) نیز بهره مند شد.

ساحل گمیشان

ساحل گمیشان سوم این مکان دسترسی به ساحل دریای خزر در استان گلستان محسوب می گردد که فاصله آن با شهر گرگان حدود 60 کیلومتر است.قرار دریافت در دهانه گرگانرود، همجواری با تالاب طبیعی و بین المللی که زیستگاه پرندگان بوده، بازار فروش ماهی، قایق های موتوری و پارویی زیبایی های خاصی به گمیشان بخشیده است.وجود پرندگان مختلف از قبیل فلامینگو، اردک، غاز، انواع حیوانات وحشی از قبیل روباه ترکمنی، گراز، همستر و فک دریای خزر و انواع ماهی از قبیل ماهیان خاویاری، تلاجی، سوف، کپور، ماهی سفید از جاذبه های متنوع موجود در نزدیکی سواحل گمیشان است.

آبشار آق سو

آبشار آق سو در فاصله 42 کیلومتری از شهر گالیکش در پارک ملی گلستان و در بین آبشار گلستان و مجتمع کمپینگ گلزار واقع شده است.حوضچه های طبیعی این آبشار را به صورت ارگانیک و پله ای آب را از سرچشمه آبشار به ارتفاع معادل 30 متر به انتهای جهت می رساند.محیط های پیرامون آن با وجود چشم اندازهای زیبا و وجود حیوانات حیات وحش پارک، دیدنی و قابل توجه است.

آبشار ساسنگ

آبشار زیبای ساسنگ در فاصله 15 کیلومتری جنگل باقرآباد و روستای معرکه محله و ملاشی در کنار روستای ساسنگ شهرستان مینودشت از جمله مناطق کمتر شناخته شده و بی بدیل استان گلستان است.ارتفاع نسبی آبشار از سطح دریا 800 متر است. در این منطقه تعداد هشت آبشار وجود دارد که هر کدام به فاصله کمی از یکدیگر زیبایی های کم نظیری را به این منطقه بخشیده اند.

ساحل بندر گز

ساحل زیبا و آرام بندر گز در حاشیه دریای خزر و در فاصله سه کیلومتری شمال جاده تهران-مشهد واقع شده است.امکاناتی از جمله بازارچه ساحلی، آلاچیق، پارک کودک، قایق سواری با قایق های موتوری و پارویی در این ساحل دیده شده است.

پارک جنگلی ناهارخوران

این پارک از قدیمی ترین تفرجگاه های استان گلستان بوده که در 40 کیلومتری جنوب شهر گرگان واقع شده است.این پارک دارای فضاهای جنگلی در طرفین جاده برای تفرج با داشتن آب و هوای مناسب و دامنه پرشیب جنگلی پذیرای جهانگردان است. این پارک دارای مهمانسراهای عمومی و ویژه و مهمانسراها و کمپ های اقامتی زیبا است.

باران کوه

باران کوه در محدوده شهرستان گرگان و در فاصله 15 کیلومتری از ابتدای جاده شصت کلاته واقع شده است. باران کوه یکی از نقاط بسیار دیدنی و جذاب واقع در جنگل شصت کلاته است که در جنوب غربی شهر گرگان واقع شده است.در این کوه آب ها از بالای تپه ای سرسبز به مانند باران به پایین سرازیر می شوند و در فصل زمستان این قطرات آب به قندیل های زیبا تبدیل می شوند که بسیار دیدنی است.

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال در پنج کیلومتری جنوب شهر علی آباد کتول در محل تفرجگاه عمومی شهر واقع شده است. این تفرجگاه با داشتن امکاناتی برای جذب جهانگرد از تفرجگاه های مهم استان گلستان محسوب می گردد.آبشار کبودوال تنها آبشار تمام خزه ای ایران است. آب زلال، شفاف و آشامیدنی این آبشار از دامنه شمالی کوه هارون با ارتفاع 1780 متر سرچشمه می گیرد. برای دسترسی به آبشار از ورودی پارک جنگلی کبودوال تا محل آبشار اصلی 20 دقیقه پیاده روی دارد.

پارک جنگلی کبودوال

پارک جنگلی کبودوال در پنج کیلومتری جنوب شهر علی آباد کتول مورد توجه علاقمندان بی شماری است. پوشش گیاهی منطقه جنگلی از درختان برگ ریز و پهن برگ است که تمامی پارک را احاطه نموده و چشم اندازهای زیبایی را پدید ساخته است.درختان بلوط، توسکا، آزاد و انجیلی به همراه گونه های جانوری گراز، خرس، پلنگ، گرگ، گربه جنگلی، تشی، مرال شوکا و پرندگانی مانند قرقاول، کبوتر جنگلی، دارکوب، سهره، لنگ چشم، جغد و توکا در پیرامون کبودوال وجود دارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 935

به "سفر به استان آبشارهای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به استان آبشارهای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید