شاسی بلند LEO MX8؛ رقیبی برای تیگو 8 پرو مکس!

به گزارش سیلور 7، ایستا موتور به عنوان یکی از خودروسازان نو بخش خصوصی وارد میدان عرضه خودرو های دو دیفرانسیل شده است.

شاسی بلند LEO MX8؛ رقیبی برای تیگو 8 پرو مکس!

ایستا موتور به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه کارآفرینان مایوان روز سه شنبه مورخ 25 بهمن ماه سال 1401، از نخستین شاسی بلند دو دیفرانسیلی خود به نام لئو ام ایکس 8 رونمایی کرد. مشخصات LEO MX8 ایستا موتور نشان می دهد که این ماشین می تواند رقیب سرسختی برای شاسی بلند های حاضر در بازار ایران باشد. ظاهرا این خودرو حدود 2.3 میلیارد تومان قیمت داشته و عرضه آن به سال آینده موکول شده است.

لئو MX8 در واقع نسخه مونتاژی یکی از شاسی بلند های سایز میانه دانگ فنگ است که طراحی آن را مهندسان ژاپنی نیسان بر عهده داشته اند. این خودروی آفرودی با ابعاد 4882 میلی متر طول، 1850 میلی متر عرض و 1836 میلی متر ارتفاع ساخته شده و فاصله بین محور های آن 2.85 متر است. مهم ترین مشخصه ظاهری این خودروی آفرودی، جلوپنجره آن است که جلوه ای خشن و تهاجمی داشته و بدنه خوش ساخت آن به همراه ناهمواری های متعدد، قدرت و استحکام را در فکر بیننده تداعی می نماید.

و، اما مهم ترین مشخصه LEO-MX8 به پیشرانه قدرتمند آن مربوط می گردد. ایستا موتور نام LEO (شیر) را به این خودرو بخشیده تا بیانگر قدرت و پادشاهی آن در جاده های آفرودی باشد.

شاسی بلند دو دیفرانسیلی نو از موتور 2 لیتری توربوشارژ استفاده می نماید که مجهز به فناوری GDi بوده و محصولی از شرکت ژاپنی میتسوبیشی به شمار میرود. این موتور 220 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور را به وسیله گیربکس 8سرعته اتوماتیک به چهار چرخ وارد می نماید.

گیربکس تیپ ترونیک به کاررفته در لئو MX8 ساخت شرکت آلمانی ZF بوده و از حالات رانندگی عادی، اسپرت، رانندگی در برف، شن، گل ولای، حالت مالی و حالت یکپارچه اتوماتیک و هوشمند پشتیبانی می نماید.

از دیگر مشخصات LEO MX8 ایستا موتور در بخش فنی، می توان به سیستم تعلیق جناغی دوبل مستقل آزاد در بخش جلو و سیستم تعلیق 5 مفصلی در بخش عقب اشاره نمود. چرخ های جلو از ترمز دیسکی خنک شونده و چرخ های عقب از ترمز دیسکی معمولی استفاده می نمایند.

مشخصات LEO MX8 ایستا موتور

کابین دارای تریم دورنگ چشم نوازی بوده و یک نمایشگر 10 اینچی در وسط داشبورد به چشم می خورد که جزوی از سیستم اطلاعات تفریح به شمار میرود. صندلی ها دارای پوشش چرمی بوده و زیر آرنجی برای سرنشینان ردیف عقب در نظر گرفته شده است. غربیلک فرمان نیز با چرم مصنوعی پوشیده شده و دکمه های کنترلی متعدد از جمله کروز کنترل روی آن به چشم می خورد.

فرمان از نوع D-Cut بوده و فضای پای مناسبی را در اختیار راننده قرار می دهد. نمایشگر 3.5 اینچی رنگی TFT پشت فرمان به همراه کیلومترشمار، سرعت سنج و نمایشگر شرایط آفرود، اطلاعات حیاتی خودرو را به راننده نشان می دهد. به لطف فاصله 2.85 متری بین محور چرخ ها، کابین فضای کافی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد و امکانات متعدد، آسودگی آن ها در طول سفر را تضمین می نماید.

لئوی ایستا موتور علاوه بر پیشرانه قدرتمند و کابین مجهز، شامل امکانات ایمنی و رفاهی متعددی می گردد که به واسطه آن ها، جایگاه ویژه ای در فهرست خودرو های پرآپشن بازار پیدا می نماید. تجهیزات ایمنی این خودرو شامل کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، ایربگ های جانبی، ایربگ های پرده ای، کیسه هوا مخصوص محافظت از زانوی راننده و سیستم ضد سرقت راننده می گردد.

از دیگر مشخصات LEO-MX8 ایستا موتور در بخش ایمنی می توان به سیستم های ترمز یاریی ABS و EBD، سیستم مقاومت در برابر لغزش، سیستم یاری به حرکت در سربالایی و سراشیبی، سیستم ممانعت از واژگونی خودرو، سیستم مقاومت در برابر هرزگردی چرخ ها، سیستم تعادل دینامیکی چرخ ها، سیستم تنظیم فشار ترمز در مدار، سیستم سنجش باد لاستیک ها، سیستم هشدار رانندگی بین خطوط، رادار نقطه کور، دوربین 360 درجه، ایزوفیکس و سنسور پارک و دنده عقب در چهار نقطه اشاره نمود.

فهرست بلندبالای تجهیزات داخلی و ظاهری خودرو نیز شامل مواردی از جمله سیستم ورود هوشمند بدون کلید، سیستم کنترل قفل مرکزی از راه دور، استارت بدون کلید، بالابر برقی شیشه ها، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و مجزا برای ردیف عقب، پله های جانبی، آنتن بال کوسه ای، برف پاک کن جلو و عقب، آینه های جانبی برقی با خاصیت تاشوندگی، سانروف برقی، قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت متفاوت، قابلیت تنظیم برقی صندلی شاگرد راننده در 4 جهت متفاوت، گرم کن صندلی ها، پورت USB، پورت شارژ 12 ولتی، رینگ های 18 اینچی آلومینیومی و ... می گردد.

خودروی LEO-MX8 به عنوان نخستین شاسی بلند دو دیفرانسیلی ایستا موتور ارس هم اینک در سالن پروین اعتصامی نمایشگاه بین المللی تبریز در معرض دید عموم قرار گرفته است. این نمایشگاه تا 28 بهمن ماه دایر بوده و علاقه مندان به طور رایگان می توانند از غرفه های مختلف بازدید نمایند.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 26 بهمن 1401 بروزرسانی: 26 بهمن 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2255

به "شاسی بلند LEO MX8؛ رقیبی برای تیگو 8 پرو مکس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلند LEO MX8؛ رقیبی برای تیگو 8 پرو مکس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید