صبحانه دردسرسازی که نخست وزیر فنلاند خورد

به گزارش سیلور 7، ایسنا نوشت: نخست وزیر فنلاند متعهد به بازپرداخت هزینه صبحانه اش در پی متهم شدن به پرداخت آنها از جیب مالیات دهندگان شد.

صبحانه دردسرسازی که نخست وزیر فنلاند خورد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پیشتر فاش شد که هزینه صبحانه های صرف شده از سوی سانا مارین، نخست وزیر فنلاند و خانواده اش در محل اقامتگاه رسمی آنها با پول مالیات دهندگان پرداخت می گردد. در ابتدا این هزینه 300 یورو در ماه برآورد شد اما بعدا برآوردها آن را تا مقدار 850 یورو در ماه به علت شامل شدن غذاهای سرد بالا بردند.

مارین در توییتی نوشت: من هزینه های مربوطه را خودم پرداخت خواهم کرد. در آینده قصد استفاده از یاری هزینه غذا را ندارم ، حتی اگر مطابق مقررات باشد.

او بعلاوه خواهان این شد که مسئولان به سرعت معین نمایند که آیا این یاری هزینه قانونی است و آیا بازپرداخت ها باید مشمول مالیات گردد یا خیر. او تاکید نمود: من وظایف دیگری هم غیر از گذراندن روزهای طولانی در جستجوی چیزهایی مانند غذای خانواده ام دارم.

مسائل مربوط به این رسوایی که برچسب برکفست گیت را دریافت نموده باعث توجه کارشناسان حقوقی شده است. قانون عایدی فنلاند تصریح می دارد که نخست وزیر مجبور به پرداخت مالیات برای اقامتگاه رسمی خود و خدمات مرتبط با آن نیست. به گفته پکا نیکانن، استاد قوانین مالیات در دانشگاه تامپره، در اینجا قانون جای تفسیر دارد اما احتمالا مقرری های مربوط به غذا را پوشش نمی دهد.

ضمناً وجود سردرگمی نسبت به اینکه آیا نخست وزیران فنلاند به لحاظ حقوقی واجد شرایط دریافت مقرری های مربوط به غذا هستند، ترو ماتا، یک کارشناس ارشد حوزه مالیات در اداره مالیات فنلاند استدلال کرد، این نسبتا روشن است که نخست وزیر فنلاند واجد شرایط یک مقرری غذای بدون مالیات نیست چرا که بند قانونی خاصی برای آن وجود ندشته و به طور پیش فرض همه مزایایی دریافت شده ازسوی کارفرما قابل اعمال مالیات هستند.

نخست وزیر فنلاند گفت که به او گفته اند صبحانه ها بخشی و جزئی از زندگی در اقامتگاه نخست وزیری بوده و بنا براین او خواهان آن شده که خریدهای مربوط به صبحانه وی را متوقف سازند و متعهد شده خودش هزینه صبحانه ها را پرداخت کند.

دفتر نخست وزیر فنلاند اعلام داشت، مارین مجموعا 14363 یورو مزایای غذا ضمناً زندگی در اقامتگاه رسمی اش دریافت نموده است و درخواست مربوط به شفاف سازی ازبابت مسئولیتهای مالیاتی وی نزد اداره مالیات فنلاند فرستاده شده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1795

به "صبحانه دردسرسازی که نخست وزیر فنلاند خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صبحانه دردسرسازی که نخست وزیر فنلاند خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید