صندوق توسعه گردشگری تشکیل شد

به گزارش سیلور 7، معاون گردشگری کشور با بیان اینکه بازنگری قانون توسعه ایرانگردی و جهانگردی در حال اجرا است، گفت: صندوق توسعه گردشگری برای مشارکت بیشتر بخش خصوصی تشکیل شد.

صندوق توسعه گردشگری تشکیل شد

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست صمیمی با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی که در سالن آمفی تئاتر وزارتخانه برگزار گردید، به کارهای اجرا شده در حوزه گردشگری به وسیله وزارتخانه اشاره نمود و اضافه کرد: تمام کوشش ما طی این مدت این بوده که خودمان مانعی ایجاد نکنیم و تمام اختیاراتمان را برای برطرف موانع به کار گیریم.

وی به کارهای اجرا شده در حوزه مالیات اشاره نمود و ادامه داد: تمام دغدغه ها در این حوزه مشترک است و 3 جلسه با سازمان امور مالیاتی برگزار و تمامی این موارد از جمله بخگرددگی جرایم احصا شده است.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: سرمایه در گردش و تجهیزات دفاتر خدمات مسافرتی در تبصره 18 دیده شده است.

شالبافیان ادامه داد: بازنگری قانون توسعه ایرانگردی و جهانگردی در حال اجرا است.

وی به ظرفیت آفرینی وزارتخانه در حوزه تبلیغات اشاره نمود و ادامه داد: هزینه قابل قبول مالیاتی این امکان را فراهم می نماید که از تمامی فعالان مالی استان بهره ببرید. ترغیب و مطالبه از استانداران برای پای کار آوردن صنایع زحماتی است که شما باید متحمل شوید. قانون تصویب و دستورالعمل به ادارات کل مالیاتی ابلاغ شده است.

معاون گردشگری کشور اضافه کرد: در حوزه برگزاری فم تور نیز هر اداره کلی که برنامه بدهد و تأیید گردد وزارتخانه در هزینه ها مشارکت می نماید.

شالبافیان با اشاره به چند پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی برای قانون بودجه 1402، ادامه داد: تشکیل صندوق توسعه گردشگری، خواسته بیش از 2 دهه فعالان گردشگری بود. در متن پیشنهادی، صندوق ماهیت غیردولتی دارد و این کار در راستای مشارکت بیشتر بخش خصوصی انجام گرفته است.

وی با اشاره به سیاست هم صدایی و هم دلی وزارتخانه اضافه کرد: انجام همه این کارهای زیرساختی احتیاج به اتحاد و هم صدایی دارد. امروز همه تصدیق می نمایند که وزارتخانه در پی یک صدایی و کنار یکدیگر قراردادن تمامی فعالان بخش خصوصی است. اگر این هم صدایی رخ دهد می توانیم مسائل را حل کنیم.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 24 دی 1401 بروزرسانی: 24 دی 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2237

به "صندوق توسعه گردشگری تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق توسعه گردشگری تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید