طرز تهیه کیک یخچالی کارامل سه لایه با عکس مرحله به مرحله

به گزارش سیلور 7، کیک یخچالی کارامل نوعی دسر خوشمزه و مجذوب کننده است که ظاهری زیبا و شیکی دارد و برای مهمانی ها و دورهمی ها بسیار مناسب است. این دسر در کنار ظاهر خوب طعم بسیار خوبی هم دارد. کیک یخچالی کارامل از سه لایه بیسکوئیتی و کاراملی و نسکافه ای تشکیل شده که بسته به سلیقه میتوانید به جای لایه بیسکوئیتی از کیک شکلاتی هم استفاده کنید. این دسر را به صورت تک نفره و در قالب های کوچک هم می توان تهیه کرد.

طرز تهیه کیک یخچالی کارامل سه لایه با عکس مرحله به مرحله

با طرز تهیه کیک یخچالی کارامل در خبرنگاران بلاگ همراه ما شوید.

مواد لازم برای کراست:
پودر بیسکوئیت شکلاتی دلخواه250 گرم
کره100 گرم
مواد لازم برای لایه کاراملی:
پودر کرم کارامل3 بسته
شیر3 پیمانه
خامه صبحانه170 گرم
پنیر ماسکارپونه یا لبنه یا کیبی80 گرم
بیسکوئیت وانیلی20 عدد
شیر خشک2 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای لایه نسکافه ای:
پودر کرم کارامل2 قاشق غذاخوری
قهوه فورییک دوم قاشق چای خوری
آبسه چهارم پیمانه
بیسکوئیت دلخواهبه میزان لازم

طرز تهیه کراست کیک کاراملی یخچالی:

1- برای تهیه کراست اول باید بیسکوئیت دلخواه رو پودر کنید. میتونید از بیسکوئیت کرم دار یا دو بسته بیسکوئیت پتی بور شکلاتی استفاده کنید. در صورتی که از بیسکوئیت کرم دار استفاده می کنید باید کرم میانی بیسکوئیت رو جدا کنید.

بیسکوئیت ها رو داخل دستگاه آسیاب بریزین و کاملاً پودر کنید و یکبار از الک رد کنید تا تکه های درشت و خرد نشده داخلش نباشه.

کره رو به روش بن ماری یا داخل ماکروفر ذوب کنید و به بیسکوئیت های پودر شده اضافه کنید.

2- و با قاشق یا دست مواد رو کاملا به خرد هم بدین. برای این دسر میتونید از قالب کمربندی بیست الی بیست و چهار سانت استفاده کنید من از قالب بیست و چهار سانت استفاده کردم (هر چه قالب کوچک تر بشه ارتفاع دسر بیشتر میشه).

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کرم کارامل

مخلوط بیسکوئیت و کره رو داخل قالب بریزین و به کمک پشت قاشق یا پشت لیوان یا گوشت کوب مواد رو صاف و فشرده کنید و سعی کنید ارتفاع مواد در هر قسمت یکسان باشه وقتی مواد کاملا فشرده و صاف شدن قالب رو به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار بدین تا خودش رو بگیره.

آماده کردن لایه کاراملی:

و در این فاصله لایه کاراملی رو آماده کنید.

1- شیر رو داخل قابلمه ای بریزین و پودر کرم کارامل رو بهش اضافه کنید (2 قاشق غذاخوری از پودر کرم کارامل رو جدا کنید و کنار بذارین و برای لایه بعدی نگه دارین و ما بقیه رو به شیر اضافه کنید).

مواد رو مخلوط کنید و روی حرارت کم قرار بدین و هم بزنید تا زمانی که مواد از کناره های ظرف شروع به جوشیدن کنه.

2- بعد حرارت رو خاموش کنید و مواد رو در حالی که هنوز داغ هستن. داخل مخلوط کن بریزین و بیسکوئیت وانیلی رو بهش اضافه کنید (من از بیست عدد بیسکوئیت پتی بور استفاده کردم).

بیشتر بخوانید: طرز تهیه تریلیچه (کیک خیس خامه ای کاراملی)

پنیر ماسکار پونه و خامه صبحانه و شیر خشک رو هم داخل مخلوط کن بریزین.

3- و چند ثانیه بزنید تا مواد کاملا میکس و یکدست بشن. بعد بلافاصله از الک رد کنید.

4- و داخل قالب و روی لایه بیسکوئیتی بریزین و به مدت یک و نیم الی دو ساعت داخل یخچال بذارین تا کاملا ببنده.

برای لایه آخر اول چند بیسکوئیت کرم دار رو از هم جدا کنید و کرم میانی رو جدا کنید و بعد روی دسر بچینید.

5- آب و پودر کرم کارامل و قهوه فوری رو داخل ظرفی کاملا مخلوط کنید و روی حرارت قرار بدین و هم بزنید تا مواد کاملا حل و یکدست بشن و حدود یک دقیقه بجوشن.

6- بعد از روی حرارت بردارین و اجازه بدین کمی از داغی بیفته اما خنک نشه و با قاشق یا ملاقه کوچک از مواد روی دسر و بیسکوئیت ها بریزین و دوباره داخل یخچال قرار بدین تا ببنده (چند ساعت زمان بدین تا دسر کاملا خودش رو بگیره).

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک نسکافه کافی شاپی

بعد از یخچال خارج کنید و کناره های دسر رو با چاقو از قالب جدا کنید و دسر رو از هر طرف با انگشت کمی از قالب جدا کنید و بعد کمربند قالب رو باز کنید.

7- پالت رو زیر دسر ببرین و حرکت بدین تا از کف قالب جدا بشه برای برش دادن دسر از یک چاقوی بزرگ استفاده کنید و هر بار چاقو رو داخل آب جوش فرو ببرین و بعد با دستمال پاک کنید و برش لازم رو ایجاد کنید و مجددا این کار رو تکرار کنید تا برش ها تمیز و مرتب باشن.

دسر آماده سرو هست و میتونید اون رو از روز قبل برای مهمانی ها آماده کنید.

نکات تهیه کارامل کیک یخچالی:

  • میتونید به جای کراست بیسکوئیتی از کیک شکلاتی استفاده کنید. برای اینکار مایه کیک دلخواه رو آماده کنید و قالب کمربندی که برای دسر در نظر دارین رو چرب کنید و مایه کیک رو داخل قالب بریزین و بپزین بعد از پخت اجازه بدین کیک خنک بشه و از قالب خارج کنید و کیک رو به ضخامت دلخواه (ضخامت کیک نباید زیاد باشه) برش بزنید تا روی اون صاف و یکدست باشه؛ قالب رو بشورین و کاملا خشک کنید و کیک رو داخل قالب برگردونید و لایه دوم و سوم رو مطابق دستور آماده کنید.
  • شیر خشک قنادی بافت کرمی و نرمی به دسر میده و میتونید از لوازم قنادی ها تهیه کنید.
  • برای ایجاد دسر تک نفره میتونید کپسول رو داخل قالب مافین قرار بدین و لایه ها رو به صورت تک نفره داخل کپسول بریزین و اجازه بدین ببنده و بعد کپسول رو از دسر جدا کنید.
  • اگه قالب کمربندی ندارین میتونید دسر رو داخل قالب گرد ساده هم آماده کنید اما داخل قالب رو تماماً با سلفون بپوشونید طوری که کف قالب و دیواره ها رو پوشش بده و کمی به بیرون قالب هم برگرده و بعد از آماده شدن به کمک سلفون دسر رو از قالب خارج کنید و کناره های سلفون رو از دسر جدا کنید و بعد از برش، اسلایس ها رو از روی سلفون بردارین و به ظرف سرو انتقال بدین.
  • برای دورهمی و مهمانی ها بهتره دسر رو از شب قبل آماده کنید چون مراحل آماده سازی زمان بر هست و همینطور وقتی دسر یک شب داخل یخچال میمونه مزه های مختلف با هم مچ میشن و دسر خوشمزه تر میشه و لایه بیسکوئیتی دسر رطوبت لایه پنیری رو کمی جذب میکنه و حالت تردیش کمتر میشه.
  • در صورتی که دستگاه آسیاب برقی برای پودر کردن بیسکوئیت ها ندارید میتونید بیسکوئیت ها رو داخل کیسه های زیپ لاک بریزید و در کیسه رو ببندید و با وردنه به بیسکوییت ها ضربه وارد کنید تا خرد و در نهایت پودر بشن این کار زمان بره و نباید عجله کنید و ضربه رو به قدری محکم بزنید که کیسه پاره بشه.
  • اگه از خامه شیرین شده به جای خامه صبحانه استفاده میکنید دسر تون شیرین تر میشه برای این کار خامه رو با همزن بزنید تا فرم بگیره و بعد به میزان لازم جدا کنید و مورد استفاده قرار بدین.

امیدوارم از این طرز تهیه خوشتان آمده باشد. برای مشاهده سرویس آشپزی به مجله ما سری بزنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1936

به "طرز تهیه کیک یخچالی کارامل سه لایه با عکس مرحله به مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک یخچالی کارامل سه لایه با عکس مرحله به مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید