غذاهای چینی، رنگارنگ و متنوع

به گزارش سیلور 7، چین کشوری بزرگ با تنوع غذایی گسترده که هر کسی را وسوسه می نماید.

این تنوع غذایی در شهرها و استان های مختلف دیده می گردد و هر منطقه نیز، غذایی خاص خود دارد. شاید شما هم شنیده باشید که در شهر پکن، اردک پکنی هواداران زیادی دارد. بین آسیایی ها هم غذاهای چینی یکی از متداول ترین غذاها برای توریست ها به شمار می روند. ضمن آنکه تنوع زیاد در مزه و چاشنی از دیگر ویژگی های غذای چینی است.

غذاهای چینی، رنگارنگ و متنوع

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

پرمایه و رنگارنگ

غذاهایی که رنگ های متنوعی دارند معمولاً اشتها را بسیار تحریک می نمایند. سال هاست که جنبه زیبایی شناختی بخش مهمی از آماده سازی غذا در چین است. داشتن رنگی روشن، خوشایند و هماهنگ مهم ترین نکته در طبخ بسیاری از غذاهاست. برای دست یافتن به چنین ظاهری، دو یا سه ماده که رنگی متضاد از رنگ های مواد اصلی غذا دارند به عنوان تزیین به آن افزوده می شوند. به این ترتیب غذا هم طعمی عالی خواهد داشت و هم ظاهری چشم نواز.

غذاهای چینی پرمایه و رنگارنگ اند و رنگ های متنوع، عطرهای متفاوت و طعم عالی از ویژگی های آن هاست. وجود این سه ویژگی نه تنها باعث خوشمزگی غذای چینی می گردد بلکه آن را به اثری هنری بدل می سازد که می توان آن را دید و تحسین کرد. هیچ یک از این سه ویژگی را نباید در تهیه غذاهای خوشمزه چینی از یاد برد.

مزه های جدید و عالی

طعم، که روح غذاهای چینی به شمار می رود، به پنج گروه تقسیم می گردد: شیرین، ترش، تلخ، تند، شور. استفاده از طعم دهنده هایی مانند سس سویا، شکر، سرکه و نمک در اندازه های درست و مناسب و در مراحل مختلف به غذا طعم می دهند. ذائقه مردم در سرزمین پهناور چین به این ترتیب است: جنوب - شیرین؛ شمال - شور؛ شرق - تند؛ غرب - ترش. ساکنان جنوب چین هنگام آشپزی از شکر بیشتری استفاده می نمایند. آشپزی جیانگ سو یکی از مجموع 8 آشپزی است که نماینده شیوه جنوب - شیرین به شمار می رود. آشپزی شاندونگ شور است و اهالی هونان، گو بی، جیان شی، گویی ژو و سیچوآن چیلی را به سایر ادویه ها ترجیح می دهند. طعم ترش در شان چی، فوجیان و گوانگ چی و بین مردم شمال شرق محبوب است. وقتی ضیافت بزرگی برپا می گردد معمولاً 10 تا 12 نفر باهم بر سر یک میز می نشینند تا از غذاهای ضیافت لذت ببرند. غذاهای خوش طعم تند و شیرین و به شیوه های متنوعی آماده می شوند.طعم و عطر غذا باعث می شوند همه آشپزی چینی را تحسین نمایند.

ادویه های مختلف و فراوان

عطر غذا بسیار مهم است. بادیان رومی، فلفل سیچوآن، دارچین و سایر ادویه هایی که به غذا افزوده می شوند به از بین رفتن بوهای ناخوشایند مواد اولیه غذا مانند بوی ماهی یا بوی چربی گوشت گوسفند یاری می نمایند. ادویه های دیگر مانند موسیر، زنجبیل، فلفل چیلی، نوشیدنی مخصوص آشپزی و روغن کنجد برای افزایش عطر و طعم غذا به آن اضافه می شوند.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 384

به "غذاهای چینی، رنگارنگ و متنوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای چینی، رنگارنگ و متنوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید