فروش 5، 8میلیارد ریالی محصولات صنایع دستی ایلام در تابستان 98

به گزارش سیلور 7، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از فروش 5میلیارد و 800 میلیون ریالی محصولات صنایع دستی استان با برپایی نمایشگاه منطقه ای در سه ماهه دوم امسال اطلاع داد.

فروش 5، 8میلیارد ریالی محصولات صنایع دستی ایلام در تابستان 98

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام، نورالدین محسنی گفت: در سه ماهه دوم امسال نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی با حضور استان های ایلام، کرمانشاه، لرستان، اصفهان، بندرعباس، چهارمحال و بختیاری، کردستان، خراسان رضوی، گلستان و همدان با 88 غرفه به منظور توسعه و ترویج صنایع دستی استان ها، آشنایی بیشتر مردم ایلام با صنایع دستی سایر استان ها، تبادل تجربیات میان هنرمندان و صنعتگران و ایجاد بازاری برای فروش محصولات صنایع دستی برگزار گردید.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام اضافه نمود: انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته، نقش مهمی در جذب گردشگر و رونق صنایع دستی استان دارد و می تواند به معرفی بیشتر این صنعت در سطح ملی و جهانی یاری کند.

او با بیان اینکه گلیم نقش برجسته از نظر اصالت و فراوری مهمترین و شاخص ترین صنعت دستی و بومی استان ایلام محسوب می گردد، توضیح داد: این محصول هولوگرام سوغات ملی دریافت نموده و به عنوان استان ابداع نماینده سوغات و برند اختصاصی استان ایلام ثبت شده است.

محسنی اظهار کرد: هم اکنون 9700 صنعتگر در 33 رشته صنایع دستی استان ایلام مانند گلیم ساده، جاجیم بافی، احرامی بافی، بافت سیاه چادر، پای پوش سنتی (گیوه بافی)، نمد اقتصادی، معرق نمد، حصیربافی، چیغ یا چیت بافی، محرق، سفالگری، کاشی معرق، معرق و منبت چوب، پیکرتراشی، خراطی، نقاشی روی سفال، نگارگری، طراحی سنتی، چرم سازی و سرمه دوزی و... در بیش از 120 کارگاه به شکل رسمی فعالیت می نمایند به طوری که بیش از نیمی از آنها در بخش فراوری گلیم نقش برجسته مشغول هستند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 598

به "فروش 5، 8میلیارد ریالی محصولات صنایع دستی ایلام در تابستان 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش 5، 8میلیارد ریالی محصولات صنایع دستی ایلام در تابستان 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید