قایقران ملی پوش پارا کانو: با شرایطی که برایم پیش آمد امیدم را از دست ندادم

به گزارش سیلور 7، بهروزی راد گفت: با شرایطی که برایم پیش آمد امیدم را از دست ندادم و توانستم اولین بانویی باشم که مدال قهرمانی جهان را در قایقرانی از آن خود کنم.

قایقران ملی پوش پارا کانو: با شرایطی که برایم پیش آمد امیدم را از دست ندادم

شهلا بهروزی راد قایقران ملی پوش پاراکانو در مصاحبه با ، گفت: از لحاظ جسمی حرکتی معلولیت دارم و کلیه و پای چپم مشکل دارد ،به دلیل اینکه از کودکی واکسن فلج اطفال را نزدم این موضوع باعث شد این اتفاق برای من بیفتد. برخی حادثه هایی که در زندگی ما اتفاق می افتد حکمت دارد و امیدم را از دست ندادم و همچنان با این شرایط ورزش حرفه ای را دنبال می کنم.

او گفت: در سال 85 در رشته پرتاب دیسک مشغول بودم همچنین در دو و میدانی نیز ورزش می کردم تا اینکه تست استعداد یابی برای رشته قایقرانی پارا برگزار شد. در این تست آمادگی شرکت کردم و خیلی خوب ظاهر شدم. برای مسابقه قهرمانی کشور به تهران آمدم، با این که افرادی که قایقران بوده و از بندر انزلی که مهد قایقرانی ایران است آمده بودند و در آنجا تمریناتشان را انجام می دادند، خیلی خوب ظاهر شدم و توانستم مقام اول آن دوره از مسابقات را کسب کنم. بعد از آن به اردو های تیم ملی راه پیدا کردم و در مسابقات قهرمانی آسیا که در تهران برگزار شد توانستم به مدال طلا دست پیدا کنم.

بهروزی راد افزود: از این جهت رشته دو و میدانی را ادامه ندادم، زیرا فکر می کردم در قایقرانی خیلی پیروز تر هستم. در رشته دو و میدانی تا سطح قهرمانی کشور پیش می رفتم، ولی خوشبختانه در قایقرانی بهتر بودم و زمان بیشتری برای این رشته گذاشتم و توانستم در این ده سالی که در قایقرانی کار کردم، 5 مدال طلای آسیا و 2 نقره آسیا را از آن خود کنم، برای اولین بار در تاریخ قایقرانی ایران توانستم مدال قهرمانی جهان را به دست بیاورم و اولین بانویی هستم که چه در بخش المپیک و پارالمپیک در رشته قایقرانی اولین مدال قهرمانی جهان را دارم.

بهروزی راد گفت: در کرمانشاه زندگی می کنم و در آنجا شرایط مناسبی برای تمرین ندارم و مجبور هستم با تمرینات بدنسازی و استخر کارم را دنبال کنم، بدنم را به حالت آمادگی نگه می دارم تا وقتی که به اردو می روم، خودروی شخصی ندارم و مجبورم که برای رفت و برگشتم تاکسی دربست بگیرم تا تمرینات خود را در کرمانشاه ادامه دهم.

ملی پوش پاراکانو گفت: با مشکل جسمی و حرکتی که دارم مجبورم که از راه هوایی مسافرت کنم و هزینه های بالایی بابت آن پرداخت می کنم. در بحث تجهیزات ورزشی نیز نسبت به کشور های دیگر قایق های غیر استانداردی داریم و فقط 2 قایق است که کاملا استاندارد است، برای دو نفر که البته بنده نیز شامل یکی از آن دو نفر هستم و با آن تمرین می کنم، ولی مابقی ورزشکاران از قایق هایی استفاده می کنند که مرتبط با استاندارد های جهانی نیست.

او ادامه داد: در حال حاضر در اردو هستم و در دریاچه آزادی زیر نظرمسعود مهدوی نیا سرمربی تیم ملی پاراکانو تمرین می کنم. برای آخرین مدل قایقی که در توکیو با آن مسابقه می دهم، کمیته پارالمپیک کل هزینه ها را تقبل کرده است و احتمال دارد قبل از عید این قایق به دست من برسد.

بهروزی راد گفت: خوشبختانه در دریاچه آزادی که هستم مسئله ای برای رفت و آمد ندارم، زیرا خوابگاه ما نزدیک به دریاچه آزادی است و فدراسیون قایقرانی همه شرایط را کاملا برای ما ورزشکار ان فراهم کرده است. تمام تلاش فدراسیون این است که مسئله ای برای رفت و آمد نداشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 832

به "قایقران ملی پوش پارا کانو: با شرایطی که برایم پیش آمد امیدم را از دست ندادم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قایقران ملی پوش پارا کانو: با شرایطی که برایم پیش آمد امیدم را از دست ندادم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید