مبادلات تجاری ایران و اندونزی در سال 2013، 159 میلیون دلار شد

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران: رایزن بازرگانی ایران در کشور اندونزی گفت: حجم مبادلات تجاری بین ایران با کشور اندونزی سیر نزولی یافته به گونه ای که در سال 2013 به 159میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری ایران و اندونزی در سال 2013، 159 میلیون دلار شد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران از کرمان، سید رضا سیدآقایی پیش از ظهر امروز در همایش راهکارهای ورود به بازار اندونزی که در محل اتاق بازرگانی استان کرمان برگزار گردید، اظهار کرد: حجم مبادلات تجاری ایران با اندونزی در سال 2009 حدود 540میلیون دلار بوده است.

6 هزار جزیره مسکونی در اندونزی وجود دارد

وی با بیان اینکه اندونزی کشوری مجمع الجزایری است، گفت: از مجموع 17هزار و 300جزیره در این کشور 6هزار جزیره مسکونی هستند.

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی با اشاره به درصد بالای مسلمانان در اندونزی، اضافه کرد: فراوری ناخالص داخلی در این کشور 941میلیون دلار است و جزو کشورهایی است که در بسیاری کالاها رتبه های برتر صادرات را دارد.

70 درصد صادرات کفش ورزشی از اندونزی

سید آقایی از جمله صادرات اندونزی را ماده اولیه شکلات، قهوه، منسوجات، لاستیک کائوچویی وکفش عنوان نمود و گفت: بیش از 70درصد فراوریات کفش در اندونزی کفش های ورزشی هستند که به دیگر نقاط جهان صادر می شوند.

وی با بیان اینکه قطعات خودرو، میگو و وسایل پزشکی از دیگر صادرات اندونزی هستند، اضافه کرد: اندونزی سالانه از محل صادرات قطعات خودرو 4میلیارد دلار درآمد کسب می نماید.

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی بیان نمود: یکی از صنایع مهم اندونزی ساخت هتل ها و مراکز اقامتی و هر روز در این کشور مجمع الجزایری خبری از افتتاح هتلی جدید پخش می گردد .

صنایع دستی پارچه ای مورد توجه اندونزی ایی ها است

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی با اشاره به اینکه بازار صنایع دستی نظیر ترمه و پارچه های قلم کار در اندونزی بسیار گسترده است، گفت: شرایط خوبی برای حضور صنایع دستی ایران و استان کرمان دراین کشور فراهم است.

سید آقایی نیز با تاکید بر حضور جدی چینی ها و مالزیایی ها در بازار اندونزی گفت: شرایط رقابت پذیری این بازار در حد مطلوب ودر بین 148کشور جهان رتبه 38جهان را به خود اختصاص داده است.

وی از جمله صادرنمایندگان محصولات مختلف به اندونزی را آمریکا، چین، ژاپن، مالزی وترکیه دانست واظهار کرد: البته این کشورها بعضی محصولات نظیر قهوه، منسوجات ، غذاهای فشرده و دیگر مواد مورد نظر خود را از اندونزی وارد می نمایند.

ایران در جمع صادرنمایندگان به اندونزی غایب است

وی با اشاره به غیبت ایران در جمع صادرنمایندگان محصول به اندونزی، گفت: اندونزی سالانه حدود 6میلیون تن غلات وارد می نماید که کشور نزدیک ما یعنی ترکیه حجم بالایی از این احتیاج را تامین می نماید.

سید آقایی شرایط فراوری بسیاری کالاها در اندونزی را به سبب شرایط آب وهوایی سخت دانست وگفت: البته این مسئله که بدون تجربه فراوری وارد بحث های تجارت شویم امکان صادرات را کمتر می نماید.

وی بیان نمود: ایران در شرایط تمایل به فعالیت بیشتر در اندونزی باید ضمن تجارت در حوزه سرمایه گذاری نیز وارد گردد.

صادرات اندونزی 183میلیارد دلار

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی با تاکید برصادرات 183میلیارد دلاری اندونزی در سال 2013، گفت: این کشور در همین مدت 187میلیارد دلار واردات از کشورهای مختلف داشته است.

سیدآقایی توضیح داد: اندونزی رتبه 52حمایت از سرمایه گذاری را در جمع 189کشور جهان دارد و جزو ده کشور نخست جذب نماینده سرمایه خارجی است.

وی واردات غذا و آشامیدنی در این کشور را مهم دانست و اضافه کرد: در سال 2013این کشور تنها در واردات این دو محصول 11.8میلیارد دلار هزینه نموده است و 55درصد فراوری ناخالص داخلی این کشور مصرف می گردد که رقم بالایی است.

خرما و چای ایران در لیست صادرات به اندونزی

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی بیان نمود: پیش بینی می گردد، جمعیت این کشور در سال 2025به 350میلیون نفر و فراوری ناخالص داخلی نیز به رقم 4تریلیون دلار برسد فرصت خوبی برای برنامه ریزی برای تداوم حضور دربازار این کشور است.

وی با اشاره به اینکه صادرات ایران در سال 2009 به کشور اندونزی 309میلیون دلار بوده است، بیان نمود: متاسفانه از سال 2012 با کاهش در آمار صادراتی روبرو بود ه ایم و در 2013 میزان صادرات ایران به اندونزی به 55میلیون دلار رسیده است.

سید آقایی اظهار کرد: اقلام صادراتی ایران به اندونزی اغلب انواع خرما مضافتی، زاهدی، درجه های مختلف خرماهای گرمسیری و شیره های نباتی و چای سیاه بوده است.

اتباع پاکستانی جای ایران در بازار فرش اندونزی را گرفته اند

وی توضیح داد: 40فروشگاه فرش در اندونزی داریم که متاسفانه ایران در هیچ یک از این فروشگاه ها فعالیت ندارد و این بازار عمدتاً دست اتباع پاکستانی است.

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی بیان نمود: درمان ها در اندونزی عمدتاً به وسیله طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی است به گونه ای که 80درصد درمان ها با استفاده از این نوع گیاهان مداوا می گردد.

وی گفت: استان کرمان شرایط خوبی برای صادرات گیاهان دارویی دارد و چون بازار رقابت زیادی در این حوزه در اندونزی وجود ندارد، می تواند یکی از زمینه های صادراتی کرمان به اندونزی باشد.

سید آقایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع غذایی، و غذا وهتل در اندونزی در چندماه آینده، اعلام کرد: یکی از شرایط حضور ایران و کرمان در بازار اندونزی شرکت در نمایشگاه هایی است، که در این کشور برگزار می گردد.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 334

به "مبادلات تجاری ایران و اندونزی در سال 2013، 159 میلیون دلار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبادلات تجاری ایران و اندونزی در سال 2013، 159 میلیون دلار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید