مواجهه جنگنده های چینی و ژاپنی بر فراز دریای شرقی چین

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران: مقام های ژاپنی امروز یکشنبه اعلام کردند، جنگنده های چینی بر فراز دریای شرقی چین و در منطقه مورد اختلاف دو کشور به فاصله نزدیکی از جنگنده های ژاپنی به پرواز درآمده اند.

مواجهه جنگنده های چینی و ژاپنی بر فراز دریای شرقی چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در تازه ترین تحولات مربوط به تنش های مرزی بین ژاپن و چین، جنگنده های چینی بر فراز آبهای دریای شرقی چین با جنگنده های ژاپنی رویارو شده و در فاصله بسیار نزدیکی از این جنگنده ها پرواز نموده اند.

بر اساس این گزارش وزارت دفاع ژاپن بیان کرد: جنگنده های چینی به فاصله 50 متری یک فروند هواپیمای شناسایی ژاپنی در نزدیکی جزایر مورد اختلاف دو کشور در دریای شرقی چین نزدیک شده اند. هواپیماهای جنگنده چینی همچنین به فاصله 30 متری یک فروند هواپیمای جاسوسی ژاپنی نیز در این منطقه نزدیک شده اند.

سخنگوی وزارت دفاع ژاپن تاکید نمود: توکیو نگرانی خود نسبت به این اقدام جنگنده های چینی را به وسیله کانال های دیپلماتیک به پکن اعلام نموده است. جنگنده های چینی مسلح به موشک بوده اند. یک مقام رسمی وزارت دفاع ژاپن نیز گفت: این نزدیک ترین فاصله هواپیماهای جنگنده چینی به هواپیماهای ژاپنی بوده است. وزارت خارجه چین هنوز موضع رسمی پکن را در این خصوص اعلام ننموده است.

تنش ها بین چین و ژاپن بر سر مالکیت جزایر مورد اختلاف در دریای شرقی چین به شدت رو به افزایش است. اقدام چین در نوامبر گذشته برای ایجاد منطقه دفاع هوایی بر فراز دریای جنوبی چین نیز نگرانی ها در مورد تقابل نظامی دو کشور را به شدت افزایش داده است. این اقدام چین با مخالفت شدید ژاپن، کره جنوبی و آمریکا روبرو شده است.

جنگنده های ژاپنی در یک سال گذشته منتهی به مارس 2014 میلادی بیش از 415 مورد عملیات تعقیب و گریز را ضد هواپیماهای چینی انجام داده اند که این رقم نسبت به سال قبل 36 درصد رشد داشته است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 476

به "مواجهه جنگنده های چینی و ژاپنی بر فراز دریای شرقی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواجهه جنگنده های چینی و ژاپنی بر فراز دریای شرقی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید