نون پیچ ، چیمنی، شیرینی سنتی مجارستانی برای اولین بار در تهران (تور مجارستان ارزان)

به گزارش سیلور 7، تهرانگردی و پیدا کردن مزه های تازه تو کوچه پس کوچه های تهران یکی از تفریحاته لذت بخشه منه. مخصوصا الان که همه از رو دست هم کپی میکنن و خلاقیت ها کم شده، پیدا کردن یک مزه تازه خیلی هیجان انگیزه. یکی از این مزه های تازه نون پیچ یا همون چیمنی شیرینی سنتی مجارستانیه. نون پیچ دوتا شعبه اصلی توی تهران داره که شعبه اول توی ستارخانه و شعبه دوم که خیلی از افتتاحش نمیگذره توی سعادت آباده. شعبه سعادت آباد نون پیچ یک رجحان که به شعبه اولش داره اینه که فضای نشستن داره. برای همین ما هم این شعبه رو انتخاب کردیم و رفتیم.

نون پیچ ، چیمنی، شیرینی سنتی مجارستانی برای اولین بار در تهران (تور مجارستان ارزان)

با ما سفر کنید و با تور مجارستان ارزان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

نون پیچ

چیمنی یا کورتوش کالاچ یک نوع شیرینی سنتی مجارستانیه که در گذشته فقط برای جشن های خاص و درباریان پخته می شده و به مرور زمان به یکی از شیرینی های رایج و روزانه مردم تبدیل شده. البته به خاطر ظاهر منحصر به فردی که داره بهش شیرینی دوکی شکل هم گفته میشه. چیمنی طرز پخت جالبی هم داره اول خمیرش رو به شکل خاصی می پیچن و روی فر میزارن پخته بشه. بعد از اینکه پخته شد توی شکر غلطش میدن و بعد هم انواع مزه ها رو بهش میزنن و اگه بخواین با بستنی و میوه های تازه پرش میکنن و یا با نوشیدنی سرو میکنن..

چی بخوریم؟

تنوع زیادی که اینجا داره می تونه هر سبک سلیقه ای رو راضی کنه چون انواع چیمنی و نوشیدنی های سرد و گرم رو سرو می کنن. نون پیچ بستنی ها هشت مزه مختلف دارن؛ انبه، کارامل، شکلات، شاتوت، موهیتو، توت فرنگی، آفوگاتو و اسپشیال. چیمنی ها هم هشت مدل دارن؛ شکلات، شکری، نارگیلی، گردویی، دارچینی، پسته ای، آفتاب گردون و از همه مجذوب کننده تر چیمنی پنیر گودا. اینجا به جز چیمنی ها نوشیدنی های خیلی خوشمزه ای هم داره. انواع قهوه، چای، شیک، اسموتی، آب میوه های طبیعی و ...

بریم نون پیچ ؟

اگه اهل شیرینی و بستنی و تجربه های تازه هستین حتما باید یک سر به نون پیچ بزنین تا این شیرینی جالب مجارستانی رو که به تازگی پاشو به ایران و همین تهران خودمون باز نموده امتحان کنین.

اطلاعات دسترسی:

آدرس: میدان توحید-ابتدای ستارخان-نبش محمدی

سعادت آباد - سرو- بخشایش- نبش بهار سوم

تلفن: 22076901

آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/noonpich.ir/

منبع: همگردی
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2231

به "نون پیچ ، چیمنی، شیرینی سنتی مجارستانی برای اولین بار در تهران (تور مجارستان ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نون پیچ ، چیمنی، شیرینی سنتی مجارستانی برای اولین بار در تهران (تور مجارستان ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید