نکاتی برای سفر خارجی با اتوبوس

به گزارش سیلور 7، تهیه بلیط اتوبوس و سفر خارجی با اتوبوس، گاهی اوقات مجذوب کننده تر از سفر با هواپیما یا قطار است. اگر چه سفر به کشورهای خارجی با اتوبوس زمان بیشتری می گیرد، اما مجذوب کنندهیت های خودش را دارد. امکان تماشای طبیعت و آشنا شدن با مردم شهرهای مختلفی بخشی از محاسن سفر خارجی با اتوبوس است. ضمن اینکه سفر با اتوبوس هزینه کمتری از سفر با هواپیما و قطار هم دارد. بنابراین اگر محدودیت زمانی ندارید، اتوبوس انتخاب مناسبی برای یک سفر خارجی کم هزینه است. سفر خارجی با اتوبوس به ترکیه، ارمنستان و گرجستان در ایران بسیار متداول است. برای آنکه سفر به کشورهای خارجی با اتوبوس، به شما سخت نگذرد، باید برخی نکات را رعایت کنید.

نکاتی برای سفر خارجی با اتوبوس

به فکر استراحت تان باشید

از آنجایی که احتمالا سفر خارجی با اتوبوس، زمان زیادی طول می کشد، برای استراحت خود در طول سفر فکر کنید. اگر فرد خوش خوابی هستید، مشکل چندانی نخواهید داشت و با کمترین امکانات هم می خوابید. فقط کافی است اتوبوسی که برای سفر انتخاب می کنید، از امکانات اولیه برخوردار و جایگاه هایش سالم باشد.

در غیر این صورت به همراه داشتن بالش های کوچک مخصوص سفر، تا حد زیادی کمک تان می کند. اگر احتمال می دهید در طول روز می خواهید بخوابید و نور اذیت تان می کند، چشم بند مخصوص خواب به همراه داشته باشید.

سرگرمی هم لازم است

اما خب تمام مدت را که نمی توانید بخوابید! هر قدر هم که بیرون را تماشا کنید یا با همسفرتان صحبت کنید، باز هم ممکن است زمان اضافه بیاورید. بنابراین برای سفر خارجی با اتوبوس وسایل سرگرمی با خود ببرید. نوع این وسایل کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. اگر اهل جدول حل کردن هستید، چند جدول از نشریات مختلف و یک مداد برای شما کافی است.

اما اگر دلتان می خواهد در طول راستا موسیقی گوش بدهید یا فیلم تماشا کنید، موسیقی یا فیلم مورد علاقه تان را در گوشی تلفن ذخیره کنید. حتما با خودتان هدفون هم داشته باشید تا تماشای فیلم یا گوش دادن موسیقی شما دیگران را آزاد ندهد. علاوه بر این می توانید یک رمان مجذوب کننده با خود ببرید و در راستا رفت و برگشت، به طور کامل آن را مطالعه کنید.

لباس مناسب داشته باشید

شاید زمانی که از مبدأ راه می افتید، آب و هوا کاملا عادی باشد. اما در طی راستا چند صد کیلومتری، احتمالا شرایط به همین ترتیب نمی ماند. بنابراین ممکن است در راستا هوای سرد یا گرم آزارتان بدهد. حتی اگر اتوبوس به سیستم های سرمایی و گرمایی مجهز باشد، باز هم کافی نیست. زیرا به هر حال شما احتمالا در توقف ها، از اتوبوس پیاده می شوید. در این توقف ها هم ممکن است سرما یا گرما آزارتان بدهد. و همین دمای نامناسب می تواند آغاز یک بیماری و اختلال جدی در سفر شما باشد.

بنابراین پیش از سفر خارجی با اتوبوس، آب و هوای راستا و مقصد را بررسی کنید و لباس مناسب با خود ببرید. بهتر است حداقل بخشی از این لباس ها در دسترس تان باشد و داخل بار نگذارید تا به راحتی از آنها استفاده کنید. اگر احتمال می دهید که لباس برای سرما کفایت نمی کند، یک پتوی سبک هم با خود ببرید.

درباره فرهنگ جاده ای کشورها بدانید

عبور از شهرهای مختلف کشور خودتان و کشور یا کشورهای دیگر، در سفر با اتوبوس کاملا طبیعی است. علاوه بر این در بخش هایی از جاده توقف خواهید داشت؛ و همین توقف ها برخورد شما با مردم بومی را اجتناب ناپذیر می سازد. بنابراین بهتر است پیش از سفر خارجی با اتوبس درباره فرهنگ مردم این نواحی اطلاعاتی داشته باشید.

منظور از این اطلاعات، آگاهی عمیق از آنها نیست. مثلا اینکه بدانید چه رفتارهایی باعث ناراحتی یا دلخوری آنها می شود کافی است. گاهی اوقات لحن صحبت کردن، نگاه کردن، پوشش و … می تواند برخی از افراد بومی را آزار دهد. بنابراین به این موارد دقت کنید.

پرسش های تان را مطرح کنید

اگر اطلاعات کافی درباره مقصد ندارید، پرسش های تان را از قبل بپرسید و به پاسخ برسید. افرادی مانند تور لیدرها، کارمندان آژانس و حتی گاهی اوقات راننده های اتوبوس های خارجی می توانند جوابگوی شما باشند. شما با چند پرسش ساده پیش از سفر خارجی با اتوبوس، می توانید سفرتان را لذت بخش تر سازید.

از قبل برنامه ریزی کنید

برای اینکه پس از سفر خارجی با اتوبوس و رسیدن به مقصد هم به شما خوش بگذرد، بهتر است از قبل برنامه ریزی کنید. در واقع همان زمان حضور در اتوبوس فرصت بسیار مناسبی برای برنامه ریزی است.

داشتن اینترنت در گوشی تلفن همراه و یک کتاب راهنما مقصد به شما کمک می کند تا برنامه ریزی خوبی داشته باشید. شما می توانید روی گوگل مپ محل اقامت تان و مکان های گردشگری را بیابید و فاصله میان آنها را حساب کنید.

خوراکی های سالم با خود داشته باشید

در راستاهای طولانی ممکن است رستوران های چندان مناسبی پیدا نکنید. علاوه بر این، پس از عبور از مرز و وارد شدن به کشور دیگر، خوراکی ها هم تغییر می کنند. بنابراین سعی کنید کمی خوراکی و غذاهای سالم با خود داشته باشید. ضمناً غذاهایی را انتخاب کنید که طی چندین ساعت خراب نشود و مسموم تان نکند. رعایت این نکته به سلامت شما در تمام طول سفر کمک می کند.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2157

به "نکاتی برای سفر خارجی با اتوبوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی برای سفر خارجی با اتوبوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید