همزمان با هفته گردشگری؛ آب تنها خانه تاریخی فعال در اهواز قطع شد

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران: روز جهانی و هفته گردشگری در ایران در شرایطی برگزار می گردد که آب در تنها خانه فعال تاریخی شهر اهواز از 10 روز قبل قطع شده است.

همزمان با هفته گردشگری؛ آب تنها خانه تاریخی فعال در اهواز قطع شد

قاسم منصور آل کثیر، فعال میراث فرهنگی در خوزستان با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: آب در تنها خانه تاریخی اهواز که به وسیله سرمایه گذار بخش خصوصی پابرجا مانده و محل تردد علاقمندان به میراث فرهنگی است به دلیل بی توجهی اداره کل میراث فرهنگی از بیش از 10 روز قبل قطع شده است.

آل کثیر اضافه نمود: فعالان میراث فرهنگی اهواز می گویند اداره کل میراث فرهنگی در پی عرض اندام در نمایشگاه اکسپو دبی و انجام هزینه های گزاف در این نمایشگاه است اما در تامین هزینه انشعاب آب شرب خانه های تاریخی زیر نظر خود درمانده است.

وی اضافه نمود: کلانشهر اهواز با داشتن بیش از 200 خانه تاریخی، تنها خانه ای که اکنون سراپا و فعال بوده خانه ماپار است که همین خانه هم از سوی نهادهای مربوطه کاملا مورد بی مهری قرار می گیرد.

آل کثیر ادامه داد: شرایط میراث فرهنگی خوزستان به گفته شاهدان، ناظران و کارشناسان خوب نیست و با این رویه، شاهد تعطیل شدن تنها خانه تاریخی احیاء شده اهواز خواهیم بود.

این فعال میراث فرهنگی تاکید نمود: از ایذه تا شوش و از اهواز تا آبادان روزانه تنها اخبار تعرض و بی توجهی به موقعیت های تاریخی را می شنویم. نبود زیرساخت های لازم هم باعث مرگ گردشگریِ خوزستان شده است.

وی گفت: خبرهای منفی در حوزه میراث فرهنگی خوزستان که سه اثر ثبت جهانی دارد آنقدر بالا رفته که ضروری است آقای وزیر نظارت خود را برای تغییر از خوزستان آغاز کند.

منبع: صدای میراث
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1856

به "همزمان با هفته گردشگری؛ آب تنها خانه تاریخی فعال در اهواز قطع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همزمان با هفته گردشگری؛ آب تنها خانه تاریخی فعال در اهواز قطع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید