همکاری بهزیستی و رادیو در جهت کاهش آسیب های اجتماعی

به گزارش سیلور 7، رییس بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت :طی جلسه ای که با رییس رادیوی رفسنجان برگزار گشت تصمیم گرفتیم با تشکیل کارگروه تخصصی آسیب های اجتماعی و باحضور برنامه سازان رادیو هفته ای حداقل یک برنامه در مورد مسایل و آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آنها باحضور کارشناسان بهزیستی تدوین و پخش شود.

همکاری بهزیستی و رادیو در جهت کاهش آسیب های اجتماعی

به گزارش خبرنگاران کرمان:عباس بلندی اضافه نمود: در همین رابطه اولین نشست کارشناسان تخصصی بهزیستی و صدا و سیما در محل رادیو رفسنجان برگزار گردید.

وی با تشکر ازمجموعه رادیو رفسنجان خاطر نشان کرد : کودک آزاری، اعتیاد ،همسرآزاری،زنان آسیب دیده و دختران فراری از جمله آسیب های مهم جامعه امروز است که احتیاج به اطلاع رسانی دارد.

رییس بهزیستی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه آشنایی با دلایل و علل کودک آزاری تا حد زیادی می تواند به والدین در پیشگیری از این اتفاق یاری کندگفت :هر گونه رفتاری که باعث آزار کودک در هر بعدی از وجود او اعم از روحی، عاطفی، جسمی، جنسی و... گردد را کودک آزاری تعریف می نمایند و این رفتارها می تواند از جانب والدین، نزدیکان، معلمان و سایر افراد باشد.

وی اضافه نمود : با این حال کودک آزاری معمولا به دلیل شرایط خانوادگی، فردی و اجتماعی به وجود می آید و با عوارض متعددی برای کودک و خانواده او همراه است وگاهی شدت فشار بر روی کودک و والدین به قدری زیاد می گردد که مسائلی از جمله خودکشی و یا قتل اتفاق می افتد.

بلندی، همچنین با تشریح کودک آزاری،عوامل و پیامدهای آن نقش و مداخلات و اقدامات سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی را در این خصوص بیان نموده و اضافه نمود: طی سال گذشته 1400 تماس با خط 123 اورژانس اجتماعی در مورد کودک آزاری ،اختلافات حاد خانوادگی ، همسر آزاری ،خودکشی، زنان آسیب دیده و غیره داشته ایم ومن همین جا از تمامی خانواده ها و مردم تقاضا میکنم که اگر با مورد کودک آزاری روبرو شدند حتما با کارشناسان بهزیستی و اورژانس اجتماعی مشورت نمایند.

وی همچنین به راه های پیشگیری و لزوم مشاوره های قبل از ازدواج و استفاده از متخصصین روانشناسی ومشاوره در حل اختلافات خانوادگی، کسب مهارت های زندگی و فرزند پروری پرداخت.

در این نشست یدالله صالحی، مدیر رادیو رفسنجان نیزگفت: پرداختن به آسیب های اجتماعی از ضروریات جامعه امروز است که رادیو با توجه به رسالت خود باید در این زمینه در خدمت مردم باشد و هدف ما از این جلسه ساختن برنامه هایی در جهت معرفی کارها و خدمات صورت گرفته از سوی بهزیستی و یاری به فرهنگ سازی در مورد آسیب های اجتماعی می باشد.

در ادامه این جلسه هر یک از کارشناسان حوزه آسیب به معرفی حوزه خود پرداخته و عوامل برنامه ساز رادیو هم در جهت ساخت برنامه های مرتبط با این آسیب ها دیدگاه خود را بیان کردند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1727

به "همکاری بهزیستی و رادیو در جهت کاهش آسیب های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری بهزیستی و رادیو در جهت کاهش آسیب های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید