تور ارزان چین: ورود اعضای آژانس به ژاپن برای تخلیه آب نیروگاه فوکوشیما و واکنش چین

به گزارش سیلور 7، اعضای ارشد آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بحث و مصاحبه درباره طرح تخلیه آب های تصفیه شده نیروگاه هسته ای آسیب دیده فوکوشیما دای ایچی به ژاپن رفته اند.

تور ارزان چین: ورود اعضای آژانس به ژاپن برای تخلیه آب نیروگاه فوکوشیما و واکنش چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان اچ کی، این تیم به سرپرستی خانم لیدیه اِورارد، رئیس بخش ایمنی و امنیت هسته ای آژانس روز سه شنبه با مقام های وزارت صنایع ژاپن ملاقات کرد.

اورارد گفت این ملاقات اولین ماموریت این تیم است که برای سال های متمادی جهت حمایت از ژاپن ادامه خواهد داشت. او بعلاوه گفت دو طرف چنین تبادل نظرهایی را در جریان رهاسازی آب ها و پس از آن هم ادامه خواهند داد.

اورارد از طرف ژاپنی خواست که به منظور تضمین ایمنی و شفاف سازی، اطلاعاتی را در خصوص نحوه پیشبرد این طرح ارائه کند.

دولت ژاپن میخواهد آب های تصفیه شده حاوی تریتیوم رادیوآکتیو را تا سطح زیر استانداردهای ملی رقیق کند و سپس ظرف دو سال رها سازی آن به دریا را شروع کند.

مقام های آژانس تصمیم دارند پس از تبادل نظر با مقامات دولت و این نیروگاه، تیمی از بازرسان را در امسال برای تهیه گزارشی در خصوص ایمنی تخلیه این آب ها به ژاپن اعزام نمایند.

وانگ ون بین، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری هفتگی خود در روز سه شنبه گفت:چین امیدوار است که آژانس بین المللی انرژی اتمی بتواند به طور کامل به نظرات ذینفعان گوش دهد تا از ایمنی کاملآب آلوده به تشعشعات هسته ای در فوکوشیمای ژاپن اطمینان حاصل گردد.

وانگ ونبین گفت که ژاپن باید همکاری کاملی را با آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام دهد. در حال حاضر، دولت ژاپن مصمم است که فاضلاب هسته ای را با وجود مخالفت های جامعه بین المللی به اقیانوس آرام بریزد. چین امیدوار است که ژاپن در تصمیم اشتباه خود تجدیدنظر کند و تخلیه آب آلوده به مواد هسته ای را تا زمانی که به طور کامل با کشورهای همسایه و سازمان های بین المللی به توافق نرسیده بدون مجوز شروع نکند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1828

به "تور ارزان چین: ورود اعضای آژانس به ژاپن برای تخلیه آب نیروگاه فوکوشیما و واکنش چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: ورود اعضای آژانس به ژاپن برای تخلیه آب نیروگاه فوکوشیما و واکنش چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید