ونیز شهر جشنواره ها و کارناوال ها -ایتالیا

به گزارش سیلور 7، جشنواره فیلم ونیز در اواخر اگوست، هر سال یکی از اتفاقات مهم دنیای فیلم و هنر است. کارناوال مشهور ونیز هم که در ماه فوریه در تمام شهر برپاست، از بزرگ ترین و قدیمی ترین کارناوال های دنیا است.

ونیز شهر جشنواره ها و کارناوال ها -ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

جزیره ای در شمال ایتالیا که در میان دریای آدریاتیک قرار گرفته است و بصورت جزیره های کوچک است که جزیره ها از طریق کانال هایی از هم جدا شده اند و تردد در شهر از طریق قایق صورت می گیرد.

می توانید ساعتهای زیادی را در این خیابانهای کوچک و دلربا بگذرانید و از قدم زدن در کنار آب لذت ببرید .با هربار گشت و گذار خاطرات زیبا و جدیدی را بخاطر بسپارید.با عکسهای جالب و به یادماندنی برای خود خاطره ساز شوید

شهر ونیز یکی از شهرهای گردشگری دنیا است و سالانه میلیون ها گردشگر به این شهر می فرایند.

از دیدنی های این شهر می توان به میدان سن مارکو محل دفن مرقس یکی از حواریون عیسی مسیح که به سن مارکو مشهور است، اشاره نمود.

شهر ونیز به خاطر شکل عجیب و همچنین تعدادزیاد آثار تاریخی و هنری و معماری در لیست میراث دنیای یونسکو نیز قرار گرفته که همین امر موجب شده سالانه میلیونها نفر از سر تا سر دنیا برای دیدن این شهر زیبا به ایتالیا سفر نمایند.

نام ونزیا در ایام قدیم به تمام منطقه ونتو و فریولی اطلاق می شد.

گراند کانال با طول 3.8 کیلومتری اش و با پهنای حداقل 30 و حداکثر 70 متر و عمق متوسط 5 متری اش شمالِ غربی ونیز را به جنوب آن متصل می نماید و به عنوان شاهراه اصلی ونیز شناخته می گردد. شکل کلی این کانال همانند یک S بزرگ می باشد. کناره این کانال از گذشته همواره محل زندگی اشراف زادگان بوده است و ساختمان های کنار این کانال با معماری هایی از قرن 12 میلادی به بعد می باشند. وسایل نقلیه عمومی از قبیل تاکسی و اتوبوس دریایی در این کانال در رفت و آمدند تا مردم و گردشگران را به قسمت های مختلف شهر ببرند ولی اگر قصد دارید تا لذت قایق سواری در گراند کانال را تجربه کنید باید از قایق های کشیده ای که Gondola Ride نامیده می گردد، بهره ببرید.

پل Rialto Bridge قدیمی ترین پلی است که بر روی گراند کانال واقع شده است. در کنار این پل 3 پل دیگر نیز بر روی گراند کانال ساخته شده است.

پلی را بنام حسرت می نامند چون دادگاه را به زندان متصل می نماید.

در هنگام قایق سواری در این کانال می توانید از کلیسایی به نام Santa Maria della Salute که سالهاست در کنار این کانال واقع شده است نیز بازدید کنید.این کلیسا یک شاهکار معماری اوایل رنسانس است واز سنگ مرمر ساخته شده است و سقف گنبدی شکل طلایی آن زیبایی خاصی بخشیده است و شبستان کشیش توسط نرده های اولیه رنسانس نفیس تزئین شده است .این مکان مورد علاقه ونیزی ها برای مراسم ازدواج می باشد.

ونیز شهر جشنواره ها و کارناوال ها نیز هست. برای مثال جشنواره فیلم ونیز در اواخر اگوست، هر سال یکی از اتفاقات مهم دنیای فیلم و هنر است. کارناوال مشهور ونیز هم که در ماه فوریه در تمام شهر برپاست، از بزرگ ترین و قدیمی ترین کارناوال های دنیا است. این کارناوال به کارناوال ماسک ها نیز مشهور است. همان ماسک هایی که شاید در Eyes Wide Shut دیده باشید. ماسک های آن فیلم را نیز هنرمندان این شهر ساخته اند. به غیر از ماسک ها، کریستال های ونیزی هم شهرت فراوان دارند و طرز ساخت شان دیدنی است. این کریستال ها را هنوز با روش سنتی در جزیره های اطراف ونیز (مورانو و بورانو) می سازند: ظریف وخارق العاده با قیمت های بالا هستند.

منبع: سفرگو
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 655

به "ونیز شهر جشنواره ها و کارناوال ها -ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونیز شهر جشنواره ها و کارناوال ها -ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید