پمپئو از رأی دادگاه رسیدگی به پرونده تروررفیق حریری استقبال کرد

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در یک پیغام توئیتری رأی دادگاه بین المللی لاهه در مورد پرونده ترور رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان استقبال کرد.

پمپئو از رأی دادگاه رسیدگی به پرونده تروررفیق حریری استقبال کرد

پامپئو بامداد چهارشنبه در یک پیغام توئیتری نوشت: ما از رأی دادگاه استقبال می کنیم، [رأیی] که سلیم عیاش مأمور پیشین حزب الله را به خاطر نقش داشتن در حمله تروریستی 2005 و کشتن رفیق حریری و 21 نفر دیگر در بیروت، گناهکار شناخته است.

وی در ادامه مدعی شد: سرانجام دادن به مصونیت برای تأمین امنیت، ثبات و حاکمیت لبنان ضروری است.

به گزارش خبرنگاران، دیوید ری قاضی دادگاه بین المللی لاهه روز سه شنبه (18 اوت 2020) رأی این دادگاه در خصوص پرونده 2600 صفحه ای ترور رفیق حریری، نخست وزیر سابق لبنان در سال 2005 را اظهار داشت. در جریان حمله تروریستی یاد شده علاوه بر حریری، 21 نفر دیگر جان باخته و بیش از 220 نفر مجروح شدند.

به گزارش خبرنگاران، دادگاه بین المللی ویژه آنالیز ترور رفیق حریری در حکم خود حزب الله لبنان و دولت دمشق را تبرئه نموده و بیشتر متهمان منتسب به حزب الله نیز بر اساس این رأی تبرئه شده اند.

این دادگاه در حالی رأی خود را صادر نموده که اسناد موجود حزب الله در ارائه این حکم مورد توجه قرار نگرفت و بر اساس اسناد موجود نیز که سندیت محکمی هم نداشت یک فرد منتسب به حزب الله مجرم شناخته شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1219

به "پمپئو از رأی دادگاه رسیدگی به پرونده تروررفیق حریری استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو از رأی دادگاه رسیدگی به پرونده تروررفیق حریری استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید