گلکسی نوت 20 چگونه می تواند آیفون 12 را شکست دهد؟

به گزارش سیلور 7، سری گلکسی نوت 20 و آیفون 12، پرچم داران قدرتمند و البته بسیار گران قیمت سامسونگ و اپل به حساب می آیند که سال جاری راهی بازار می شوند. از هر دو محصول انتظار می رود به قابلیت های فوق العاده خوبی مجهز شوند اما اینطور که به نظر می رسد، ظاهرا پرچم دار سامسونگ می تواند به 5 دلیل، پیروز رقابت با آیفون 12 باشد.

گلکسی نوت 20 چگونه می تواند آیفون 12 را شکست دهد؟

سامسونگ کمتر از 15 روز دیگر از گوشی گلکسی نوت 20 رونمایی می نماید. از طرفی اپل در نظر دارد مراسم معارفه آیفون های خود را احتمالا با تاخیر یکی دو ماهه و در ماه اکتبر یا نوامبر برگزار کند. اگرچه از تاریخ دقیق رونمایی از آیفون ها بی خبریم، اما مطمئن هستیم این اتفاق بعد از معرفی کهکشانی های سری نوت رخ می دهد.

با این حال هر دو محصول پرچم داران سال 2020 سامسونگ و اپل به حساب می آیند و این یعنی رقیبی جدی برای یکدیگر هستند. پیش تر، به آنالیز 5 دلیل فزونی آیفون 12 نسبت به نوت 20 پرداختیم اما در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به فزونی های کهکشانی سامسونگ در مقایسه با رقیب سنتی و قدرتمندش یعنی آیفون 12 تا در نهایت ببینیم کدام محصول می تواند بیشتر از دیگری توجه کاربران و علاقه مندان را به خود جلب کند؟

  • سامسونگ رسما تایید کرد؛ معرفی 5 محصول در رویداد رونمایی گلکسی نوت 20

نمایشگر 120 هرتزی با فناوری LTPO

اینطور که به نظر می رسد، ظاهرا اپل میخواهد آیفون 12 پرو را به نمایشگر 120 هرتزی ProMotion مجهز کند. البته بعضی از خبر گذاری ها بر این باورند که در نهایت چنین اتفاقی رخ نمی دهد اما با نگاهی به پیشرفت گوشی های هوشمند موجود در بازار در این زمینه، تقریبا غیر ممکن است اپل از نمایشگری با رفرش ریت 60 هرتز استفاده کند.

اما حتی اگر چنین نمایشگری در آیفون جدید مورد استفاده قرار گیرد، گلکسی نوت 20 اولترا باز هم فزونی دارد. این محصول نه تنها از نمایشگری با نرخ فریم 120 هرتز بهره می برد، بلکه فناوری بکار رفته در نمایشگر آن از نوع LTPO است که اجازه می دهد رفرش ریت با توجه با شرایط، از 1 تا 120 هرتز به صورت متغیر عمل کند و همین مسئله نمایشگر این گوشی را بهینه تر از نمایشگر رقیب می نماید.

قلم S Pen گلکسی نوت 20

بعضی از شایعات از پشتیبانی آیفون های جدید از قلم اپل حکایت دارند اما هنوز نه تنها خبری رسمی در رابطه با این موضوع منتشر نشده بلکه حتی افشاگران اپل هم چیزی در این باره نگفته اند. بنابراین به نظر می رسد سال جاری هم فزونی یک قلم اضافه با سری نوت سامسونگ است.

درباره قلم جدید سامسونگ چیز زیادی نشنیده ایم اما با توجه به یک شایعه که پیش تر منتشر شده بود، ظاهرا قلم نوت 20 می تواند به عنوان یک نشان گر مجازی، در کنفرانس ها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین احتمالا زمان تاخیر در پاسخ دهی آن به 9 میلی ثانیه خواهد رسید که نکته بسیار خوبی محسوب می گردد. در سری نوت 10، قابلیت هایی چون ژست های هوایی و بهبود تشخیص دست خط به قلم S Pen اضافه شده بود و انتظار داریم مطابق هر سال، در سری جدید هم پیشرفت هایی را ببینیم.

  • ویدئوی مقایسه گوشی های آیفون 12 با آیفون های نسل قبل

دوربین گلکسی نوت 20 اولترا

زمانی که به آنالیز دلایل فزونی آیفون 12 به نوت 20 پرداختیم، شایعات از این موضوع حکایت داشتند که دوربین گلکسی نوت 20 کاملا مشابه آن چیزی خواهد بود که در سری اس 20 مورد استفاده قرار گرفته و لذا این شانس را برای اپل قائل شدیم که با بهبود دوربین های آیفون 12، کهکشانی جدید را پشت سر بگذارد چرا که عملکرد آیفون ها با دوربین 12 مگاپیکسلی اگرچه بهتر از اس 20 با سنسور 108 مگاپیکسلی نبود اما فاصله زیادی با آن نداشت.

اما اکنون و با انتشار جزئیات بیشتر در رابطه با سری نوت 20، فهمیدیم این گوشی قرار است پیشرفت های زیادی در بخش دوربین داشته باشد. برای مثال اگرچه سنسور اصلی با همان اندازه 108 مگاپیکسلی همراه خواهد بود، اما یک سنسور لیزری جهت بهبود شرایط فوکوس اتوماتیک نیز در کنار آن حضور دارد. همچنین یک دوربین 13 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت عظیم نمایی هیبریدی 50 برابری هم احتمالا در جمع دوربین های نوت 20 اولترا حضور خواهد داشت و همین مسئله کار اپل را برای رقابت بسیار سخت می نماید.

گلکسی نوت 20 هم احتمالا به یک دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی و فوق عریض در کنار یک سنسور 64 مگاپیکسلی تله فوتو مجهز خواهد شد. علاوه بر این ها، سنسور مدت پرواز هم برای بهبود تصاویر پرتره مورد استفاده قرار می گیرد. البته گفته می گردد اپل برای بهبود تجربه واقعیت افزوده، سنسوری LiDAR را به گوشی آیفون 12 پرو مکس می آورد که در حال حاضر در آیپد پرو تعبیه شده. اما بعید به نظر می رسد در عملکرد کلی، آیفون های جدید بتوانند نوت 20 را پشت سر بگذارند.

  • مقایسه دوربین هواوی P40 پرو، P30 پرو، گلکسی اس 20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس

باتری پر ظرفیت تر گلکسی نوت 20

قبل از اینکه بگوییم نوت 20 در این بخش فزونی دارد باید به این نکته اشاره کنیم که در بحث باتری، ظرفیت همواره یک طرف ماجراست. مثلا روی کاغذ یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شاید از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی قوی تر باشد اما در عمل گاهی اوقات نتیجه برعکس می گردد.

از آن جایی که دو محصول هنوز معرفی نشده اند، باید به مشخصات روی کاغذ بسنده کنیم و بگوییم ظاهرا نوت 20 از باتری هایی با ظرفیت بیشتر استفاده خواهد نمود و می تواند از این لحاظ محصولات اپل را پشت سر بگذارد. اینطور که به نظر می رسد، مدل استاندارد و اولترای نوت 20 به ترتیب از باتری هایی با ظرفیت 4300 و 4500 میلی آمپر ساعت بهره می برند. این در حالی است که قدرتمندترین آیفون موجود در حال حاضر توسط یک باتری 3969 میلی آمپر ساعتی تغذیه می گردد.

طبق شنیده ها، سری آیفون 12 احتمالا باتری های کوچک تری خواهند داشت. گفته می گردد آیفون 12 پرو مکس با اندازه نمایشگر 6.7 اینچی، به یک باتری 3687 میلی آمپر ساعتی مجهز می گردد. همچنین این میزان برای آیفون 12 پرو و آیفون 12 مکس با اندازه 6.1 اینچ و آیفون 12 5.4 اینچی به ترتیب به 2775 و 2227 میلی آمپر ساعت کاهش پیدا می نماید. اپل می تواند با پردازنده بسیار کم مصرف A14 و قابلیت های نرم افزاری این فاصله را جبران کند اما بعید به نظر می رسد بتواند در این بخش نوت 20 را شکست دهد.

شارژر درون جعبه

طی یک اقدام عجیب، ظاهرا اپل قصد ندارد شارژری در جعبه آیفون 12 قرار دهد. در عوض کاربر تنها یک کابل USB-C به لایتنینگ دریافت خواهد نمود و کاربر می تواند با استفاده از شارژری سازگار، گوشی خود را شارژ کند یا به خرید یک شارژر مخصوص اقدام کند. برای این کار اپل توجیه زیادی وجود دارد اما هیچ کدام از آن ها باعث نمی گردد در حال حاضر، کاربران به نبود شارژر درون جعبه واکنش منفی نشان ندهند.

البته به نظر می رسد سامسونگ هم به زودی همین رویه را در پیش خواهد گرفت اما بعید به نظر می رسد این اتفاق حداقل سال جاری رخ دهد. بهرحال ظاهرا از لحاظ وجود یک شارژر پر سرعت درون جعبه، نوت 20 به رقیب خود فزونی دارد. نظر شما عزیزان در این رابطه چیست؟ فکر می کنید کدام یک از محصولات (نوت 20 و آیفون 12) خاتمه می تواند دیگری را از لحاظ فروش و محبوبیت پشت سر بگذارند؟

  • آیا خریداران آیفون 12 با حذف شارژر از جعبه کنار می آیند؟

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1171

به "گلکسی نوت 20 چگونه می تواند آیفون 12 را شکست دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی نوت 20 چگونه می تواند آیفون 12 را شکست دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید