10 جاذبه تاریخی و دیدنی شهر ناپل

به گزارش سیلور 7، جاذبه های گردشگری شهر ناپل

یکی از شهرهای افسانه ای ایتالیا و قاره اروپا، شهر ناپل است.این شهر سومین شهر بزرگ قاره اروپا است و طبق شواهد، از دوران نوسنگی دراین شهر آثار زندگی و تجمعات بشری وجود داشته است. با این المان ها، سخت نیست که حدس بزنیم شهر ناپل یکی از شهرهای پر جاذبه است و هر گوشه اش می تواند بازدیدکنندگان و گردشگرانی که به آن می آیند را شگفت زده کند. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا جاذبه های ناپل ایتالیا را به شما معرفی کنیم.

10 جاذبه تاریخی و دیدنی شهر ناپل

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

1- موزه باستان شناسی ملی ناپلی

در صدر لیست جاذبه های شهر ناپل به سراغ یکی از غنی ترین موزه های دنیا می رویم، موزه باستان شناسی ملی ناپل. در این موزه بسیار زیبا بهترین و بزرگ ترین آثار هنری و تاریخی که از فوران کوه آتشفشانی وزوویو در سال 79 میلادی بازیابی شده است، نگهداری می گردد. دراین موزه مجسمه های برنزی، نقاشی های دیواری، تزئینات موزاییکی، تابلوهای مغازه ها و وسایل آشپزی که در زیر خاکستر ها دفن شده و بازیابی شده اند را خواهید دید. یکی از معروف ترین آثاری که در این موزه نگهداری می گردد، یادواره ای موزاییکی از نبرد اسکندر است که قدمتی بیش از 100 سال قبل از میلاد مسیح دارد. این نبرد در واقع صحنه جنگ بین اسکندر مقدونی و داریوش سوم را نشان می دهد.

2- خیابان سن جورجیو آرمنو (San Gregorio Armeno)

این خیابان یکی از تاریخی ترین خیابان های شهر ناپل و کشور ایتالیا است. درخیابان سن جورجیو آرمنو، نقاشی واقع شده است که تولد عیسی مسیح را به تصویر کشیده است. این خیابان مملو از فرهنگ مردم ناپلی است. سبک پرسپی(presepi) که همان سبکی است که تولد عیسی مسیح را به تصویر کشیده است، در تمامی این خیابان وجود دارد و شروع آن از قرن 18 میلادی، زمانی که چارلز سوم به یک چوب تراش سفارش یک پرتره از خانواده سلطنتی را داد شروع شد.

3- خیابان اسپاکاناپولی (Spaccanapoli)

اسپاکانپولی، یک خیابان بسیار طولانی و باریک است که مرکز تاریخی شهر ناپل را به دو قسمت تقسیم می نماید. این خیابان به تمامی بازدیدکنندگانی که برای اولین بار است به این شهر می آیند، مقدمه ای از مناظر و جاذبه های ناپل در قسمت های جنوبی آن که بسیار هم جنب و جوش است را نشان می دهد. اولین مستعمره را یونانیان در ناپلی دراین منطقه در قرن 6 میلادی به وجود آوردند. این محله ترکیبی از شلوغی و مردم رنگارنگ است، با کلیساهای تاریخیش، میدان های سرزنده و همواره بیدارش، کافه ها و مغازه ها، بهترین معرف این خیابان و تاریخش هستند. از این محله و خانه هایش و همچنین ساکنان محلیش دیدن کنید تا زندگی شلوغ و پر سر و صدای خیابان اسپاکاناپولی را ببینید.

4- کلیسای سانسورو (Sansevero)

این کلیسای تاریخی در نزدیکی موزه باستان شناسی شهر ناپل قرار گرفته است و یکی از منحصر به فرد ترین جاذبه های تاریخی و معروف در شهر ناپل است. کلیسای سانسورو در اصل در سال1590 میلادی به عنوان کلیسایی کوچک برای خانواده سانسورو ساخته شد اما، ساختار معماری آن به سبک باروک در قرن 18میلادی توسط ریموندو دی سانگرو، شاهزاده ناپلی مجددا بازسازی شد. این شاهزاده که یک اشراف زاده عجیب و غریب، مخترع و کیمیاگر بود به یکی از هنرمندان معروف آن موقع، جزپه سامارتینو، سفارش ساخت مجسمه هایی از جنس برنز و مرمر و بسیار عجیب که بسیار پر رمزو راز و پر معنا بودند را داد. یکی ازاین مجسمه های معروف، نمادی از مسیح است که با پرده ای مرمرین پوشیده شده است. در زیر این کلیسا اتاقی وجود دارد که واهد تاریخی می گویند که شاهزاده در این اتاق آزمایشاتش را انجام می داده است. می گویند که این شاهزاده آزمایشاتی را بر روی انسان ها انجام می داده است. دو پیکره در این کلیسا وجود دارد که می گویند در واقع می گویند از اجساد همین افراد است.

5- قلعه دل اوو (dellOvo)

می گویند در زیر این قلعه تخم مرغی قرار داده شده است که تا زمانی که سالم ودست نخورده است، شهر از گزند اتفاقت در امان است. این تخم مرغ در زیر قلعه دل اوو قرار داده شده است. این قلعه در قرن 12 میلادی ساخته شده و یک نماد تاریخی از باورهای این شهر تاریخی است. ورورد به این قلعه و موزه اش کاملا رایگان است.

6- تئاتر سان کارلو

تئاتر سان کارلو عنوان قدیمی ترین خانه اپرای فعال را در اروپا یدک می کشد. این تئاتر توسط پادشاه چارلز از خانواده بوربن ساخته شد. طرحی داخلی این تئاتر به رنگ قرمز و طلایی است و همین آن را کم به کاخ سلطنتی شبیه نمی سازد. خانه اپرا در سال 1737 به طور کامل تکمیل شد و به صورت یک خانه اپرا با استانداردهای روز در آمد. معماران اروپایی کوشش بسیاری در حفظ سبک معماری این بنا داشته اند. خانه اپرا در سال 2010 مجددا بازسازی شد.

7- پیتزا فروشی د میشل (Da Michele)

پیتزا فروشی د میشل، یکی از رستوران هایی است که بیش از 100 سال است فعال و رو پای ایتالیایی است. این پیتزا فروشی در مرکز شهر واقع شده است.البته این نکته شاید برای شما جالب باشد که جولیا رابرتز بازیگر فیلم معروف خوردن، عبادت کردن، عشق (Eat, Pray, Love) در این رستوران سکانسی از این فیلم را بازی کرد. بهترین پیتزاهای ایتالیایی از جمله مارینارا، با گوجه فرنگی و ادویه جات، و مارگریتا را می توانید در این رستوران میل کنید. اجاق این پیتزا فروشی هنوز یک اجاق چوب سوز است.

8- قصر سلطنتی ناپل

این قصر روزگاری صندلی کسانی بود که از خاندان بوربون بر ناپل حکومت می کردند. این قصر نمونه ای با شکوه از شکوه و قدرت خاندان بوربون است. این قصر در قرن 16 میلادی ساختش شروع شد و بالاخره در قرن 18 میلادی با بیش از 30 اتاق ساختش به خاتمه رسید. این قصر پر از جلوه های زندگی سلطنتی و اشرافی است و چشم هر بازدید کننده ای را خیره می سازد.

9- گور دخمه های سن جنارو (San Gennaro)

گور دخمه های سن جنارو در واقع 3 قبرستان مختلف هستند که طول سال ها با هم ترکیب شده اند. این دخمه ها متعلق به قرن 2 میلادی است. دراین گور دخمه محل هایی برای دفن افراد ثروتمند و محل هایی پایین تر برای دفن مردم عادی و فقیر وجود داشته است.

10- کلیسای جامع ناپل

این کلیسا از مهم ترین بناهای ساختار گونه این شهر است و نشان می دهد که قدیس ناپلی حامی اولیه شهر است. این کلیسا بیش از 100 ستون وجود دارد. ساختار این کلیسا در طول قرن ها تا به الان تکامل یافته است.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 679

به "10 جاذبه تاریخی و دیدنی شهر ناپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه تاریخی و دیدنی شهر ناپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید