2 هزار واحد مسکونی برای ایثارگران لرستان ساخته می گردد

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران: مدیرکل بنیاد شهید لرستان گفت: مسکن ایثارگران لرستانی یکی از مسائل مهم است که در سفر دولت به لرستان برای ساخت بیش از 2 هزار واحد مسکونی برای آن ها تصمیم گرفته شد.

2 هزار واحد مسکونی برای ایثارگران لرستان ساخته می گردد

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی ابان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

مراد روشنی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در خرم آباد، اظهار کرد: در سفر هیئت دولت به لرستان مباحثی پیرامون مسائل و مسائل مربوط به خانواده های جانبازان و ایثارگران لرستانی مطرح شد که خوشبختانه در انتقال این مسائل و مسائل توفیق داشتیم و در این زمینه نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که در بین ایثارگران لرستانی وجود داشت و به رئیس بنیاد شهید کشور انتقال داده شد بحث بیکاری و اشتغال فرزندان ایثارگران بود زیرا در کل کشور 66 هزار نفر از فرزندان ایثارگران بیکار هستند که از این میزان 6 هزار نفر به استان لرستان اختصاص دارد.

روشنی توضیح داد: این مسأله در لرستان به یک مشکل عظیم و و نقطه بحرانی در لرستان تبدیل شده است که باید مورد توجه و تمرکز ویژه مسئولان امر قرار بگیرد.

مدیرکل بنیاد شهید لرستان بیان نمود:در راستای برطرف مسائل جوانان لرستانی خانواده های ایثارگران در هفته آینده طرح ویژه ای به نام طرح تکاک که یک طرح ملی و سراسری است برگزار می گردد و در این همایش عظیم اولویت اصلی آنالیز مسائل ایثارگران لرستان در دستور کار قرار داده شده است.

وی اظهار کرد: پیگیری منطالبات ایثارگران در قالب سیاست های سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز یک توفیق بسیار عظیم برای لرستان بود که رئیس بنیاد شهید کشور بر این مسأله تأکید بسیاری داشتندو به همین دلیل با دستور رئیس جکمهور در جلسه شورای اداریبنیاد شهید لرستان حضور پیدا کردند.

روشنی اضافه کرد: یکی دیگر از طرح های بسیار خوب که در خلال سفر دولت به لرستان به آن پرداخته شد مجتمع توانبخشی، فرهنگی و ورزشی ایثارگران در خرم آباد بود که دارای پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد است و برای ساخت به جامانده این مجتمع از محل اعتبارات این سفر حدود 3 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه برآورد شده و استانداری لرستان نیز متعهد شد که در صورت احتیاج به اعتبارات بیشتر از محل بودجه و اعتبارات استانی اعتبار لازم را برآورد کند.

مدیرکل بنیاد شهید لرستان بیان نمود: همچنین در این سفر ایثارگران لرستان مطالباتی را در حوزه معیشت و حق و حقوق خود بیان نمودند که این مطالبان نیز تا سرانجام تابستان سال جاری به آن ها پرداخت می گردد.

وی اظهار کرد: در خصوص گلزار شهدای لرستان نیز تصمیماتی گرفته شدکه بر اساس این تصمیمات تا سرانجام سال 94 گلزار شهدا در این استان به طور کامل ساماندهی می گردد زیرا هم اکنون حدود 25 درصد از گلزارهای شهدا ساماندهی نشده است که در این راستا استانداری لرستان مسئولیت ساماندهی گلزارهای روستائی و سازمان بنیاد شهید نیز با اختصاص 1 میلیارد و 200 میلیون تومان ساماندهی گلزارهای شهری را بر عهده گرفته اند.

روشنی توضیح داد: در این سفر که یک سفر پر خیر و برکت برای لرستان بود رئیس بنیاد شهید کشور با چند تن از خانواده های جانبازان بالای 70 درصد ملاقات کردند و از نزدیک با شرایط زندگی آنان و مسائل و مسائل آنان آشنا شدند و در این راستا تعدادی از مطالبات این سازمان به صورت مکتوب به ایشان تحویل داده شد که کار پیگیری این مطالبات در تهران انجام می گردد.

مدیر کل بنیاد شهید لرستان گفت: مهمترین برنامه ای که در سفر هیئت دولت به لرستان برای انجام آن تصمیم گرفته شد احداث بیش از 2 هزار واحد مسکونی در شهر خرم آباد و سایر شهرستان های استان برای ایثارگران بود که هم اکنون عملیات آزمایش مکانیک خاک برای ساخت این واحدها در حال اجرا است و به زودی عملیات ساخت این واحدها شروع می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 922

به "2 هزار واحد مسکونی برای ایثارگران لرستان ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 هزار واحد مسکونی برای ایثارگران لرستان ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید