iOS 14 رونمایی شد

به گزارش سیلور 7، اپل انتها در جریان برگزاری کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود، از نسخه جدید سیستم عامل ios 14 به صورت رسمی برای آیفون و آی پاد تاچ رونمایی کرد.

iOS 14 رونمایی شد

شرکت اپل که هر ساله در همایش و کنفرانس دنیای توسعه دهندگان موسوم به WWDC از نسخه جدید سیستم عامل های خود با تمرکز بر روی مسائل نرم افزاری پرده برداری می نماید، در جریان برگزاری همایش سال جاری نیز جدیدترین نسخه از سیستم عامل ios را که از ماه ها پیش شایعات و گزارش های مختلفی در مورد جزئیات آن منتشر شده بود، به صورت رسمی برای آیفون و آیپاد تاچ معرفی کرد.

این نسخه جدید از سیستم عامل ios قابلیت و امکانات جدید و منحصر به فردی دارند تا تجربه بهتری را برای کاربران گوشی های آیفون به ارمغان بیاورد. همچنین این نسخه از لحاظ ظاهری نیز میزبان تغییرات متعددی بوده است که انتظار می رود مورد توجه و رضایت کاربران قرار بگیرد.

در نسخه آی او اس 14 قابلیت جدیدی تحت عنوان کتابخانه اپلیکیشن (Apps Library) وجود دارد که در راستای سازماندهی اپلیکیشن های نصب شده بر روی دستگاه عمل می نماید بدین ترتیب اپلیکیشن ها به صورت اتوماتیک در apps library آن سازماندهی شده و کاربران نیز مجبور نخواهند بود آیکون تمام اپلیکیشن ها را بر روی صفحه اصلی مشاهده نمایند.

همچنین کاربران در صورت تمایل می توانند از قابلیت جدید دیگری که به این نسخه اضافه شده، برای نمایش فهرست وار اپلیکیشن های خود استفاده نمایند.

همچنین امکان مهم دیگری که به این نسخه اضافه شده است، پشتیبانی از حالت تصویر در تصویر (picture in picture) است که از مدت ها پیش کاربران از اپل خواسته بودند آن را به ios اضافه کند. این قابلیت بدین صورت است که پنجره های شناوری بر روی اپلیکیشن های موردنظر باز شده و کاربر قادر خواهد بود اندازه آن را تنظیم نموده و یا پنجره ها را به حاشیه نمایشگر بفرستد.

اپل در ios 14 میزبان اپلیکیشن جدیدی تحت عنوان Translate است که به طور اختصاصی برای مکالمات کاربران طراحی و توسعه داده شده است و قابلیت فعالیت به صورت آفلاین را دارد.

کاربران با استفاده از این قابلیت می توانند مکالمات خود را به زبان مورد نظر خود را ترجمه نمایند که هم اکنون توانایی پشتیبانی از 11 زبان مختلف دنیا از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، چینی ماندارین، اسپانیایی، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، عربی، پرتغالی و روسی را دارد.

قابلیت کاربردی دیگری که به این نسخه افزوده شده است، app clip نام دارد که به کاربر اجازه می دهد پیش از دانلود یک اپلیکیشن، به طور موقت و محدود آن را بر روی دستگاه خود اجرا کند و در صورت تمایل، آن را بر روی گوشی خود از فروشگاه آنلاین اپ استور اپل نصب و دانلود کند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1158

به "iOS 14 رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "iOS 14 رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید