آبروریزی AFC با دادن میزبانی به بحرین، زمین چمن یا سیمان؟

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران، تقریباً بر هیچکس پوشیده نبود که دادن میزبانی گروه سوم مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر و انتخابی جام ملت های 2023 آسیا به کشور بحرین از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیمی به سود این کشور بوده است.

آبروریزی AFC با دادن میزبانی به بحرین، زمین چمن یا سیمان؟

در گروهی که تیم ملی فوتبال ایران چهار بازی خانگی داشت، به راحتی میزبانی را از کشورمان گرفتند و فدراسیون فوتبال ایران هم نتوانست برابر تصمیم AFC مقاومت کند. در این گروه حتی کشور عراق هم خواهان میزبانی بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست عراق هم مخالفت کرد.

برای هنگ کنگ و کامبوج دو تیم دیگر این گروه تفاوتی نداشت که مسابقات در کدام کشور برگزار شود چرا که این دو کشور از پیش اعلام کرده بودند شرایط میزبانی را ندارند و نمی توانند مسابقات را در خاک خودشان برگزار کنند. جنگ اصلی برای صعود از گروه سوم بین ایران، عراق و بحرین است.

عراق در حال حاضر با 11 امتیاز صدرنشین است و بحرین با 9 امتیاز در رده دوم واقع شده است. ایرانِ 6 امتیازی برای صعود بدون اماواگر از این مرحله باید هر چهار دیدارش را پیروز شود در حالی که شرایط کشور بحرین اصلاً به سود تیم کشورمان نیست.

این موضوع را می توان از اظهارات امروز دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران و پاتلانینن سرمربی تیم ملی فوتبال هنگ کنگ متوجه شد. اسکوچیچ در نشست خبری پیش از بازی بیان نمود که از تصمیم AFC در دادن میزبانی به بحرین ناامید شده است و چمن ورزشگاه محل برگزاری مسابقه، کیفیت مناسبی ندارد.

دراگان اسکوچیچ در زمین ورزشگاه المحرق بحرین

سرمربی هنگ کنگ هم در این نشست خبری به زمین تمرین نامناسبی که در اختیار تیمش قرار گرفته است اشاره کرد و گفت: زمین چمن مثل سیمان سخت است و باعث مصدومیت بازیکنان تیم شده است.

محل تمرین تیم هنگ کنگ که گلایه سرمربی این تیم را در پی داشت

سئوالی که پرسیدنش از کنفدراسیون فوتبال آسیا بی پاسخ مانده و جوابش تقریباً برای هواداران فوتبال ایران تعیین می باشد این است که چرا بحرین با این امکانات ضعیف به میزبانی یکی از حساس ترین مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی 2022 رسیده است؟ چرا رقابت های این گروه حتی در صورت بی میلی AFC برای میزبانی ایران و عراق، به کشور بی طرف مثل امارات منتقل نشده است؛ کشوری که علاوه بر گروه امارات، اخیراً میزبانی مسابقات گروه A انتخابی جام جهانی با حضور کشور چین را هم بر عهده گرفته است.

علاوه بر امکانات زیر ساختی ضعیف، برگزاری مسابقات ایران در ساعت های گرم و نامناسب، دیگر چالش تیم کشورمان خواهد بود. تیم ملی ایران دو مسابقه از چهار مسابقه خود را ساعت 17:30 به وقت بحرین برگزار می کند. این ساعت از روز در بحرین به شدت گرم است و به احتمال زیاد تیم ایران را زمین گیر می کند. بحرین به عنوان میزبان دیدارهایش را در ساعت 19 به وقت محلی که در شرایط بهتری است، برگزار می کند.

این موضوع هم جای تعجب دارد که چرا بازی های ایران باید در گرمای شدید برگزار شود. AFC اعلام کرده تعیین ساعت مسابقات با میزبان است و با درخواست بحرین چنین ساعت هایی برای ایران در نظر گرفته شده است. زیر سئوال رفتن اصل بی طرفی در میزبانی مسابقات در همین یک مورد کافی است که به تصمیم کنفدراسیون آسیا در دادن میزبانی به بحرین شک کرد.

برنامه مسابقات تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی به شرح زیر است:

* پنجشنبه 13 خرداد

- ایران - هنگ کنگ - ساعت 19

- بحرین - کامبوج - ساعت 21

* دوشنبه 17 خرداد:

- عراق - کامبوج - ساعت 19

- ایران - بحرین - ساعت 21

* جمعه 21 خرداد

- کامبوج - ایران - ساعت 19

- هنگ کنگ - عراق - ساعت 21

* سه شنبه 25 خرداد

- ایران - عراق - ساعت 21

- بحرین - هنگ کنگ - ساعت 21

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1716

به "آبروریزی AFC با دادن میزبانی به بحرین، زمین چمن یا سیمان؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبروریزی AFC با دادن میزبانی به بحرین، زمین چمن یا سیمان؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید