آموزش بسته بندی مبلمان در هنگام حمل ونقل و جابه جایی

به گزارش سیلور 7، جابجایی و بسته بندی مبلمان ممکن است امری سخت باشد، به خصوص اگر قصد دارید خودتان آن ها را جابه جا کنید. از آنجا که مبلمان سنگین، بزرگ و همچنین به راحتی آسیب پذیر هستند، در حین جابجایی باید از آن ها به خوبی محافظت شود. برای اطمینان از ایمن ماندن مبلمان خود هنگام حمل و نقل، نکات زیر را در مورد چگونگی محافظت از آن ها در هنگام جابجایی دنبال کنید؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

آموزش بسته بندی مبلمان در هنگام حمل ونقل و جابه جایی

نکات مهم قبل از بسته بندی مبلمان

اگر می خواهید یک تجربه جابجایی آسان و بدون دردسر داشته باشید، باید همه چیز را از قبل برنامه ریزی کنید، مخصوصاً در مورد وسایل بزرگ تر خانه مانند مبلمان که جابجایی آن ها بسیار سخت است. برای اینکه بتوانید در مورد جابه جایی مبلمان خود تصمیم صحیحی بگیرید، موارد زیر توصیه می شود:

از مبلمان خود فهرست برداری کنید

نوع قطعات مبلمان، تعداد و شرایط فعلی آن ها را یادداشت کنید و موارد تکراری، قدیمی یا فرسوده را که نمی توانید در خانه جدید خود استفاده کنید، علامت گذاری کنید. سپس می توانید بفهمید که برای بسته بندی آن هایی که ارزش حمل دارند، چقدر زمان ضروری است و به چه نوع مواد بسته بندی نیاز خواهد بود. همچنین چقدر کمک اضافی برای جابجایی واقعی آن ها نیاز می شود.

یک نقشه از خانه جدید خود تهیه کنید

باید فضای موجود و چیدمان خانه یا آپارتمان جدید خود را ارزیابی کنید تا بفهمید که کدام یک از مبلمان قدیمی ارزش قرار دریافت در مکان جدید را دارند. هر موردی که نتواند به داخل خانه راه پیدا کند، با طراحی داخلی مطابقت نداشته باشد یا لازم باشد که تعویض شود، ارزش انتقال به مکان جدید را نخواهد داشت.

مبلمان خود را برای جابجایی اندازه گیری کنید

از عرض، عمق، ارتفاع و ابعاد مورب قطعات مبلمان خود اندازه گیری دقیقی انجام دهید تا محاسبه کنید که برای بیرون آوردن هر یک از آن ها و ورود به مکانی جدید چقدر فشا دارید. از قلم نیاندازید که قطعات با اشکال عجیب و غریب را نیز در نظر بگیرید. در این امتداد، باید ورودی ها، درب ها، فاصله ارتفاع و راه پله های منزل جدید را نیز اندازه گیری کنید.

مطلب پیشنهادی: تعویض روکش مبل در منزل با چند راهکار ساده و کارآمد

از مبلمان قدیمی خود مراقبت کنید

راهی برای خلاص شدن از مبلمان قدیمی کنید که به هر دلیلی نمی توانید آن ها را با خود جابه جا کنید. آن ها را بفروشید تا مقداری پول اضافی به جیب بزنید یا آن ها را به امور خیریه یا به خانه افراد نیازمند اهدا کنید. همچنین بررسی کنید که آیا قبل از نقل مکان باید کلیه مبلمان خود را بفروشم یا خیر!

برای حمل اصولی کمک بخواهید

از یک شرکت قابل اعتماد برای حمل و نقل مبلمان خود کمک بگیرید یا از چندین دوست بخواهید که در جابجایی مبلمان کمک تان کنند. به خاطر داشته باشید که اسباب کشی در مسافت طولانی توسط خودتان بسیار سخت و خطرناک است. اگر می خواهید بسته بندی مبلمان به درستی انجام شود، یا با خیال راحت حمل و نقل شده و در شرایط عالی به خانه جدید تحویل داده شوند، بهترین شرط این است که افراد باتجربه ای را استخدام کنید تا کار را برای تان به شکلی اصول انجام دهند.

از لوازم بسته بندی مناسب استفاده کنید

به ورق های مقوایی موج دار، نایلون های حباب دار، نوار چسب جهت بسته بندی، پلاستیک کششی، پتو، کیسه های پلاستیکی مهر و موم شده، روکش های مبل و کاور تشک نیاز دارید. برخی از تجهیزات خاصی مانند یک چرخ دستی، پد ضربه گیر مبلمان، تسمه های متحرک، ابزار دستی، وسایل محافظت شخصی و مواد محافظتی نیز ممکن است مورد نیاز باشند. هنگامی که برای جابه جایی مبلمان خود برنامه ریزی کردید، وقت آن است که دست به کار شوید.

آماده سازی مبلمان برای بسته بندی و جابه جایی

برای اینکه فرایند جابجایی را تا حد ممکن ایمن، آسان و ساده انجام شود، باید مبلمان خود را به خوبی آماده کنید:

مبلمان خود را خالی و تمیز کنید

همه وسایل را از قطعات مبلمان خود جدا کنید تا در هنگام حمل و نقل، سبک تر و ایمن تر شوند (محتویات مبلمان خود را با توجه به نوع و شرایط استفاده از آن ها جداگانه بسته بندی کنید تا از آن ها محافظت کافی شود). توصیه می شود قبل از بسته بندی مبلمان، قسمت های مختلف آن را تمیز کنید تا از شر گرد و غبار، آلودگی، کپک یا باکتری که ممکن است به مرور بر روی مبلمان جمع شده باشند، خلاص شوید.

مبلمان خود را برای جابه جایی جدا کنید

برای سهولت در جابجایی و جلوگیری از آسیب احتمالی، هر قسمتی که قابلیت جدا شدن از مبلمان هستند را جدا کنید. موارد زیرا دنبال کنید:

  • دستورالعمل های مناسب را برای نصب مبلمان دنبال کنید، به کتابچه راهنمای آن ها مراجعه کنید یا دستورالعمل ها را به صورت آنلاین پیدا کنید.
  • پیچ ها و سایر قطعات سخت افزاری کوچک را از هر قطعه مبلمان در یک کیسه پلاستیکی مهر و موم شده به صورت جداگانه قرار دهید.
  • مکان دقیق هر قسمت جدا شده را علامت گذاری کنید تا بتوانید قطعه مبلمان مربوطه را به سرعت و به درستی در مکان جدید نصب کنید.
  • هر قسمت بزرگ تر که جدا شده است را در جعبه های مناسب با خیال راحت بسته بندی کنید. همچنین از قلم نیاندازید که روی هر جعبه برچسب گذاری کنید تا بتوانید قطعات مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنید.
  • یک روز قبل از جابه جایی یا حتی زودتر (در صورت امکان) قسمت های مختلف مبلمان خود را جدا کنید تا در وقت با ارزش خود صرفه جویی کرده باشید.

آموزش بسته بندی مبلمان

تا زمانی که به نکات مهم زیر برای بسته بندی مبلمان پایبند باشید، فرصت این را دارید که مبلمان خود را در شرایط عالی به خانه جدید خود جابه جا کنید:

  • برای محافظت از قسمت های بیرون زده و ظریف مبلمان، از نایلون حباب دار استفاده کنید.
  • کل قطعه را در پتو یا سایر پارچه های تمیز و نرم بپیچید.
  • برای محافظت بیشتر، کاغذ یا پارچه را در فضاهای توخالی، روی زیور آلات پیچیده و اطراف قسمت های شکننده قرار دهید.
  • چسب را به طور ایمن در محل خود بچسبانید (مراقب باشید به طور مستقیم روی سطوح رنگ شده یا صیقلی چسب نزنید).
  • از نایلون شرینک پک استفاده کنید تا بالشتک را در جای خود نگه دارید و از رسیدن گرد و غبار و خاک به مبلمان خود جلوگیری کنید.
  • مقوای ضخیم را در گوشه کناره های قطعات مبلمان خود قرار دهید.
  • سطوح شیشه ای (رومیزی ها و موارد دیگر) را با تکه های مقوایی مسطح بپوشانید. آن ها را در نایلون های حباب دار و کاغذ بسته بندی بپیچید و بین دو ورق مقوای ضخیم، که به طور ایمن دور شیشه چسبانده شده، قرار دهید.
  • تشک ها و مبل ها را در کاورهای پلاستیکی بسته بندی کنید. این کاورها مخصوصاً برای این منظور ساخته شده اند تا حداکثر محافظت را در برابر گرد و غبار، پارگی، لکه ها و رطوبت داشته باشند.

محافظت از مبلمان در هنگام جابجایی

بهترین راه برای محافظت از مبلمان هنگام جابجایی، اقدامات پیشگیرانه مؤثر هستند که به شرح زیر می باشند:

  • برای محافظت از مبلمان در برابر خراش، موم را روی سطوح ظریف چوبی بمالید.
  • مبلمان را کاملا با نایلون های شرینک پک محکم کنید. نایلون رو کمی سوراخ کنید تا مبلمان بتوانند نفس بکشند، تا از جمع شدن رطوبت و رشد کپک جلوگیری شود.
  • از بسته بندی پلاستیکی به طور مستقیم روی مبلمان چوبی یا چرمی استفاده نکنید، زیرا ممکن است به سطح ظریف بچسبد و به آن ها آسیب برساند.
  • هنگام بسته بندی اثاثیه حتماً فضای خالی کافی در اطراف آن وجود داشته باشد، تا هیچ مورد دیگری مانع آن نشود و به آن آسیب نزند.
  • موانع مشخصی را برای کاهش خطر لیز خوردن، لغزش یا افتادن هنگام حمل قطعات مبلمان فراهم کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که قطعات مبلمان به خوبی بر روی چرخ دستی قرار گرفته و سپس در کامیون در حال حرکت محکم بسته شده اند.
  • همیشه اقدامات خود را چند قدم زودتر برنامه ریزی کنید و هرگز عجله نکنید.
  • مبلمان مناسب و کاملاً محافظت شده، اکنون آماده حمل است.

سخن آخر

بسته بندی مبلمان در زمان اسباب کشی کاری سخت و ضروری است. از این جهت که این قطعات بزرگ و سنگین هستند و حفاظت بیشتر در برابر ضربه و خطرات دیگر، باید به خوبی بسته بندی شوند. بنابراین، ضروری است قبل از عزیمت به مکان جدید، نحوه صحیح بسته بندی مبل و صندلی های خود را به خوبی آموزش ببینید.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1261

به "آموزش بسته بندی مبلمان در هنگام حمل ونقل و جابه جایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش بسته بندی مبلمان در هنگام حمل ونقل و جابه جایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید