اردوهای بلندمدت سالهاست منسوخ شده، صعود به المپیک کار بزرگی نیست

به گزارش سیلور 7، اکبر نایینی در تبادل نظر با مهر، درباره تعطیلی زود هنگام لیگ برتر و برگزاری اردوهای بلند مدت ملی گفت: اردوهای بلند مدت مخصوصا برای تیم های در سطح بالای والیبال دنیا سالهاست که منسوخ شده است. فدراسیون ها و مربیان سطح بالای دنیای والیبال به این نتیجه رسیده اند که بازیکنان در مسابقه بهتر آماده می شوند تا در تمرین چرا که در تمرین بازیکن بدون استرس کار خود را انجام می دهد و ضمناً با تمام توان والیبال بازی نمی کند و هر چه مدت روزهای تمرین از چندین هفته و یا ماه بیشتر گردد، بازیکنان هم از شرایط مسابقه دور می شوند و هم از نظر روحی و روانی در شرایط بدی قرار می گیرند.

اردوهای بلندمدت سالهاست منسوخ شده، صعود به المپیک کار بزرگی نیست

وی اضافه نمود: بازیکنان در مسابقه انگیزه پیروزی دارند و به همین دلیل به شرایط ایده ال نزدیک می شوند و امروزه تمام تیم های بزرگ والیبال جهان برنامه والیبال باشگاه های داخلی خودشان را طوری از نظر زمانی طراحی می نمایند که تقریبا دو هفته مانده به آغاز مسابقات مهم (جهانی، المپیک ، لیگ ملت ها) به اتمام برسد تا بازیکنانشان در شرایط مسابقه از سطح پائین تر یک تورنمنت با آمادگی کامل به سطح بالاتر تورنمنت دیگر بروند.

نایینی ادامه داد: چرا داورزنی و کسانی که برای والیبال ایران تصمیم های غیر کارشناسی می گیرند، والیبال ایران را با چین مقایسه می نمایند ؟! می گویند چون چینی ها مسابقاتشان را تعطیل کردند ما هم این کار را انجام دادیم ، در حالی که تیم ایران شرایطش با چین بسیار متفاوت است ، چین یک تیم کاملا جوان است که به تمرین بیشتر و بالا بردن مهارت های بازیکنانش احتیاج دارد و ضمناً تمام بازیکنان آنها در تمرینات حضور دارند ، اما نفرات اصلی تیم ایران کاملا باتجربه هستند و والیبال را در سطح بالائی بازی می نمایند و حتی در تمرینات حضور ندارند.

پیشکسوت والیبال گفت: تیم والیبال ایران به راحتی می تواند در مسابقات انتخابی المپیک اول گردد و به المپیک صعود کند، البته به شرط آنکه والیبال ایران داورزنی ها و کولاکوویچ ها نداشت. 7 بازیکن اصلی تیم ایران که بیشتر شان هم خارج از ایران بازی می نمایند، اگر بدون کادر فنی و حتی نفرات ذخیره به مسابقات انتخابی المپیک اعزام شوند، تمامی تیم ها را به راحتی می توانند شکست دهند و برای دومین بار المپیکی شوند.

نایینی تاکید نمود: اما داورزنی از وزارت ورزش به والیبال آمده است و باید کارهای نمایشی در فدراسیون انجام دهد تا بتواند عنوان کند که من تیم را برای دومین بار به المپیک بردم ، در صورتیکه با شرایط کنونی والیبالِ جهان، رفتن به المپیک برای والیبال ایران کار بزرگی نیست. به خاطر داشته باشید که خود معمار والیبال هم سال هاست قول مدال و سکو را در مسابقات جهانی و المپیک را به مردم داده است ولی امروز وی از وزارت ورزش به والیبال دیپورت شده تا والیبال را المپیکی کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 648

به "اردوهای بلندمدت سالهاست منسوخ شده، صعود به المپیک کار بزرگی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوهای بلندمدت سالهاست منسوخ شده، صعود به المپیک کار بزرگی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید