استفاده هفت تولیدکننده چینی محصولات اپل از کارگران اجباری

به گزارش سیلور 7، یافته های یک تحقیقات حاکی از آن است که هفت شرکت چینی تولیدنماینده محصولات اپل از کارگران اجباری استفاده می نمایند.

استفاده هفت تولیدکننده چینی محصولات اپل از کارگران اجباری

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، تحقیقات اینفورمیشن نشان می دهد هفت شرکت فراورینماینده محصولات اپل از مسلمانان اویغور و سایر گروههای سرکوب شده منطقه شین جیانگ به عنوان کارگران اجباری استفاده می نمایند.

اپل پیش از این استفاده از نیروی کار اجباری اویغور توسط شرکتهای تامین نماینده خود در چین را تکذیب نموده بود. اما تحقیقات اینفورمیشن نشان می دهد که استفاده از نیروی کار اجباری توسط این شرکتها بسیار گسترده تر از گزارشهای قبلی است.

طبق تحقیقات اینفورمیشن، تنها یکی از این شرکتها در شین جیانگ است که محل زندگی مسلمانان اویغور در غرب چین است. سایر کارگران از شین جیانگ به شرکتهایی مانند لوکس شیر منتقل می شوند که یکی از بزرگترین فراورینمایندگان چینی محصولات اپل است.

اپل نام شرکتهای فراورینماینده محصولاتش را رسما اعلام ننموده اما اینفورمیشن نام این شرکتها را به وسیله اسناد رسمی و همچنین کارمندان فعلی آنها پیدا نموده است. آمازون، گوگل، مایکروسافت، فیس بوک و سایر شرکتها هم با تامین نمایندگان مورد بحث ارتباط دارند.

طبق تحقیقات اینفورمیشن، شرکت لنز تکنولوژی که شیشه برای آیفون فراوری می نماید، از سال 2018 حدود 600 کارگر از شین جیانگ دریافت نموده است. اپل به گزارش قبلی درباره استفاه شرکت لنز تکنولوژی از کارگران اجباری در دسامبر واکنش نشان داده و اعلام نموده بود هیچ گذشتی در این خصوص ندارد و هیچ شواهدی از این که اویغورها به کارخانه های این شرکت فرستاده شده اند، پیدا ننموده است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، گزارش مارس 2020 موسسه سیاست استراتژیک استرالیا هم ارتباطاتی بین شرکتهای فراورینماینده محصولات اپل و نیروی کار اجباری اویغور یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1668

به "استفاده هفت تولیدکننده چینی محصولات اپل از کارگران اجباری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده هفت تولیدکننده چینی محصولات اپل از کارگران اجباری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید