افزایش مساحت جنگل دست کاشت ملایر به 1132 هکتار

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران/همدان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر با بیان اینکه مساحت جنگل های شهرستان ملایر 5712 هکتار است، گفت: از این میزان 672 هکتار جنگل دست کاشت است.

افزایش مساحت جنگل دست کاشت ملایر به 1132 هکتار

علی ده پهلوان در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: همزمان با روز درختکاری به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری و با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر مراسم روز درختکاری و کاشت نهال در بام ملایر برگزار شد که با احتساب جنگل کاری 460 هکتاری از سهمیه هزار هکتاری استان، کل مساحت جنگل دست کاشت این شهرستان به 1132 هکتار افزایش یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این مراسم انواع درختان کاج، سرو نقره ای، زبان گنجشک و توت کاشته شد، افزود: در ماه گذشته نیز احداث جنگل دست کاشت پیامبر اعظم(ص) در کنار دریاچه کوثر به وسعت 40 هکتار با مشارکت شهرداری ملایر انجام گرفت.

ده پهلوان یادآورشد: در حوزه آبخیزداری شهرستان نیز به منظور حفظ خاک، جلوگیری از ایجاد روان آب و سیلاب و شستشوی خاک، پروژه های آبخیزداری مانند بندهای رسوبگیر، ملاتی، گابیون و خشکه چین در حوزه گلپرآباد، طجرعلوی، بیغش و حوزه سد کلان در مجموع با اعتبار هفت میلیارد و 157 میلیون تومان انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر در بخش دیگری بیان نمود: در طول سالجاری اصلاح و بازنگری نقشه ها به مساحت 13هزار و 220هکتار، اخذ سند اراضی ملی به مساحت 337 هکتار، کاداستر اراضی ملی به وسعت 43 هزار و 705 هکتار و 400 فقره پاسخ دهی به استعلامات داشته ایم.

وی از توسعه 106 هکتاری جنگل های منطقه گلپر آباد ملایر خبر داد و گفت: در سالجاری 14 دستگاه آبشخوار نصب شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با بیان اینکه پروژه های آبخیزداری ما شامل خشکه چینی، گابیون و بند خاکی با هسته رسی است، گفت: این پروژه ها در روستاهای طجر علوی، دائیلر و کوجک، حمزه لو سفلی و روستاهای حوزه سد کلان با موفقیت انجام شد.

ده پهلوان گفت: در 15 اسفند ماه به مناسبت روز درختکاری با حضور جمعی از مسئولین شهرستان 10 هکتار عرصه زیر کشت نهال کاری قرار گرفت که با احتساب 40 هکتار جنگل دست کاشت جدید پیامبر اعظم(ص) کل فضای سبز شهرستان ملایر به 370 هکتار می رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 914

به "افزایش مساحت جنگل دست کاشت ملایر به 1132 هکتار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مساحت جنگل دست کاشت ملایر به 1132 هکتار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید