افزایش 4.3 درصدی رشد فراوری ناخالص داخلی قزاقستان در 9 ماه 2019

به گزارش سیلور 7، وزیر اقتصاد ملی قزاقستان از رشد بیش از 4 درصدی فراوری ناخالص داخلی این کشور در ماه های ژانویه تا سپتامبر امسال میلادی اطلاع داد.

افزایش 4.3 درصدی رشد فراوری ناخالص داخلی قزاقستان در 9 ماه 2019

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، روسلان دالین اف وزیر اقتصاد ملی قزاقستان در جلسه هیات دولت از رشد فراوری ناخالص داخلی این کشور اطلاع داد.

وی گفت: در ماه های ژانویه تا سپتامبر رشد فراوری ناخالص داخلی 4.3 درصد را تشکیل و با افزایش 13.5 درصدی فراوریات در بخش عمران، 7.6 درصدی در تجارت و 5.5 درصدی در حوزه حمل و نقل مرتبط است.

بنابر صحبت های وزیر اقتصاد ملی قزاقستان، سرمایه گذاری در دارایی های ثابت در این مدت 9.7 درصد بوده است.

دالین اف اضافه کرد: همزمان نرخ سالانه تورم در ماه سپتامبر امسال 5.3 درصد را تشکیل داده است در صورتی که تورم در سال 2018 در حدود 6.1 درصد بود.

وی گفت: در یک سال اخیر قیمت محصولات غذایی 9.1 درصد، غیر غذایی 5.4 درصد، خدمات پولی 0.7 درصد افزایش یافته است.

بنابر سخنان دالین اف، درآمد مردم قزاقستان در ماه های ژانویه تا آگوست امسال نیز 6.7 درصد رشد داشته است.

دالین اف اضافه کرد: بعضی مناطق قزاقستان پویایی خوبی را در زمینه های صنعت فراوری، معدن، کشاورزی، عمران، مسکن و سرمایه گذاری تجربه کردند و بعضی دیگر با کاهش رو به رو شدند.

وی گفت: در مجموع در 9 ماه سال 2019 میلادی با توجه به شاخص های مالی کوتاه مدت (صنعت، کشاورزی، عمران، تجارت، حمل و نقل، ارتباطات) می توان تهدید عدم دستیابی به رشد بیش بینی شده ناخالص منطقه ای در 2 منطقه از جمله استان قزاقستان غربی و مانغیستاو این کشور مشاهده کرد.

دالین اف اضافه کرد: با هدف تامین رشد مالی سالانه، نهادهای مرکزی و محلی لازم است حفظ نرخ رشد در بخش های اقتصاد، انجام اقدامات گسترده برای تضمین رشد در بخش های اساسی مالی، مصرف کامل بودجه پروژه های سرمایه گذاری و کنترل جدی بر کالاهای مصرفی در 3 ماه پایانی امسال میلادی را جدی بگیرند.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 535

به "افزایش 4.3 درصدی رشد فراوری ناخالص داخلی قزاقستان در 9 ماه 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 4.3 درصدی رشد فراوری ناخالص داخلی قزاقستان در 9 ماه 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید