افشارزاده: آمار اشتباه به صالحی امیری داده اند، خودمان را در یک دایره محدود نموده ایم

به گزارش سیلور 7، دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک گفت: این که فکر کنیم فقط یک کرسی کافی است تنها خودمان را در یک دایره محدود می کنیم.

افشارزاده: آمار اشتباه به صالحی امیری داده اند، خودمان را در یک دایره محدود نموده ایم

بهرام افشارزاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد اثرات تجلیل از پیشکسوتان ورزش کشور از سوی کمیته ملی المپیک، گفت: نگاه ویژه به پیشکسوتان اهمیت زیادی دارد. این عزیزان افرادی بودند که در زمان خودشان ورزش دنیا را در اختیار داشتند و در ورزش آسیا و دنیا منشأ خدمات بسیاری بودند. اینها در هر رشته اسطوره بودند و وقتی از عرصه ورزش دور شدند باید به آنها توجه گردد.

وی اضافه کرد: خلئی که برای این ورزشکاران بعد از دوری از میادین ایجاد می گردد قابل جبران نیست. سرکشی به خانواده این عزیزان و استفاده از تفکرات آنها که می تواند باعث خلاقیت هایی هم گردد، می تواند اثرگذار باشد. متأسفانه کمتر از پیشکسوتانی که در زمان خود پیروز بودند استفاده شده است.

دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک یادآور شد: توجه به پیشکسوتان رسانه و قهرمانان باید در زمانی که آنها خانه نشین و کمتر مورد توجه مردم و رسانه هستند، انجام گردد. این کار ارزشمند است و امیدوارم ادامه داشته باشد.

افشارزاده در مورد اهدای تندیس شورای المپیک آسیا به او گفت: این نماد به کسانی که از سال 1982 در کوران ورزش آسیا بودند و در ورزش کشورشان و شورای المپیک آسیا اثرگذار بودند، اهدا شد. از شیخ احمد و شورای المپیک آسیا تشکر می کنم.

عضو اسبق شورای المپیک آسیا و رئیس پیشین کمیته آمار و ارقام آسیا در مورد کرسی های ایران در آسیا و این که آیا این فرضیه که هر کشور در آسیا تنها یک عضو می تواند در هیئت اجرایی یا کمیته ها و پست نایب رئیسی داشته باشد، گفت: خیر، ما پیش از این دو کرسی هم داشتیم. در دو دوره قبل یک کرسی آقای علی آبادی و یک کرسی هم بنده داشتم ولی آنچه اهمیت دارد فعالیت های خودمان است. ما باید فعال باشیم. بعضی از کشورها دو نماینده در شورای المپیک آسیا و هیئت رئیسه دارند.

افشارزاده تأکید کرد: کشورهایی که بیش از یک کرسی دارند فعالیت خود را زودتر شروع کردند و به طور فعال در جلسات مختلف شرکت و صحبت و اهداف خود را بیان می نمایند. صرف نامه نگاری کافی نیست و باید از کیان کشور دفاع نمایند. با توجه به صندلی ورزش ایران در آسیا احتیاج است که دو کرسی داشته باشیم. این که فکر کنیم فقط یک کرسی کافی است تنها خودمان را در یک دایره محدود می کنیم. متأسفانه آمار اشتباه به صالحی امیری داده اند که ما نمی توانیم دو کرسی در آسیا داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 170

به "افشارزاده: آمار اشتباه به صالحی امیری داده اند، خودمان را در یک دایره محدود نموده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشارزاده: آمار اشتباه به صالحی امیری داده اند، خودمان را در یک دایره محدود نموده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید