انتقال 25 راس مرال فندقلوی نمین به سایر زیستگاه های کشور

به گزارش سیلور 7، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار و گزارش های بدست آمده، انتقال 25 راس مرال فندقلوی نمین به سایر زیستگاه های کشور صورت پذیرفت.

انتقال 25 راس مرال فندقلوی نمین به سایر زیستگاه های کشور

رامین جمشیدی اظهار کرد: نگهداری مرال با هدف تکثیر و احیای جمعیت مرال در جنگل فندقلو و برای توسعه گردشگری منطقه در سال 1388 آغاز شده است.

وی توضیح داد: با کوشش شبانه روزی همکاران محیط زیست استان اردبیل شاهد ازدیاد تدریجی جمعیت مرال در چندین سال بوده ایم.

معاون حفاظت محیط زیست استان اردبیل به اجرای پیروز تکثیر نیمه طبیعی گونه حفاظت و حمایت شده مرال در محل سایت فندقلو نمین و سازگاری این گونه با ارزش با شرایط محیطی و اکولوژیکی منطقه اشاره نمود و گفت: مرال از گونه های حیات وحش کشور است که نسل آن در معرض تهدید نیست.

جمشیدی اضافه نمود: به منظور حفظ تنوع ژنتیکی و جلوگیری از درون آمیزی مرال ها، اختلاط ژنتیکی و بعلاوه جلوگیری از ضعف بنیه جسمی و مرگ و میر آنها تعداد 25 رأس مرال به جنگل ارسباران و دیگر مراکز نگهداری مرال با نظارت کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست انتقال داده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام نمود: با توجه به سیاست های سازمان حفاظت محیط زیست، در نظر داریم گونه گوزن زرد را که در معرض خطر انقراض واقع شده است به سایت جنگل فندقلو انتقال دهیم.

جمشیدی نگرانی فعالان محیط زیست در ارتباط با مناسب نبودن نوع گونه مرال زرد با اقلیم جنگل فندقلو را یادآور شد و اضافه نمود: در استانهایی نظیر آذربایجان غربی که قرابت آب و هوایی با استان اردبیل دارد، نگهداری گوزن زرد پیروزیت آمیز بوده است.

وی بیان نمود: بر پایه نظر کارشناسان حیات وحش و محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، تاب آوری و مقاومت گونه یاد شده در منطقه فندقلو مقدور است.

معاون تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه هم اکنون 11 مرال در جنگل فندقلو نگهداری می گردد، ادامه داد: هیچ گونه مشکل مالی برای تأمین علوفه مرال ها وجود ندارد و محل ذخیره علوفه در سایت تدارک دیده شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 11 آذر 1401 بروزرسانی: 11 آذر 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2215

به "انتقال 25 راس مرال فندقلوی نمین به سایر زیستگاه های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال 25 راس مرال فندقلوی نمین به سایر زیستگاه های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید