آنالیز سرنوشت تیم های سقوط کننده لیگ رجحان، آینده ای عجیب در انتظار سایپا و ماشین سازی

به گزارش سیلور 7، سرنوشت 9 تیم سقوط کننده در 6 فصل اخیر لیگ برتر نشان می دهد مدیران دو باشگاه سایپا و ماشین سازی باید کار را برای بازگشت به لیگ برتر، جدی تر از قبل بگیرند.

آنالیز سرنوشت تیم های سقوط کننده لیگ رجحان، آینده ای عجیب در انتظار سایپا و ماشین سازی

به گزارش خبرنگاران، در حالی که کم تر از یک هفته دیگر لیگ آزادگان یا همان لیگ دسته اول فوتبال ایران وارد ایستگاه اول می گردد، دو تیم سایپا و ماشین سازی با نهاده شدن در رده پانزدهم و شانزدهم بیستمین دوره لیگ برتر، باید سال جاری در یک سطح پایین تر به مصاف رقیبان خود بفرایند.

مرور سرنوشت تیم هایی که در 6 سال اخیر از لیگ برتر به لیگ یک سقوط نموده اند، نشان می دهد هم ماشین سازان و هم نارنجی پوشان کار سختی را برای بازگشت به لیگ برتر دارند.

فاصله گرفتن از بالاترین سطح فوتبال ایران، سبب می گردد تا مدیران باشگاه های سقوط نموده بی خیال تر از قبل به کار خود ادامه دهند و بازگشت به لیگ برتر تبدیل به ماموریتی غیرممکن گردد. در 5 فصل اخیر، 11 تیم لیگ فزونی به لیگ یک سقوط نموده اند که حتی نیمی از آن ها هم نتوانستند حتی در لیگ آزادگان باقی بمانند.

95 - 94؛ شروع نابودی راه آهن و استقلال اهواز

استقلال اهواز: تیمی که در این فصل تنها دو بار توانست برنده گردد و با 58 گل خورده و 13 امتیاز، یکی از ضعیف ترین نتایج را در تاریخ لیگ برتر گرفت. این تیم فصل بعد هم در لیگ آزادگان در جدول 18 تیمی آخر شد و به مرور پروژه انحلال این تیم شروع شد تا حالا دیگر شاهد یکی از قدیمی ترین تیم های فوتبال ایران نباشیم.

راه آهن: شاگردان یوانیس توپالیدیس با 25 امتیاز در رده پانزدهم نهاده شدند و راهی لیگ آزادگان شدند. آن ها فصل بعد در لیگ آزادگان به مقام پانزدهم رسیدند و فصل بعد از آن هم، خبری از آن راه آهن دوست داشتنی که بسیاری بازیکن نامدار را به فوتبال ایران معرفی نموده بود، نبود.

ملوان: این تیم به علت تفاضل گل کم تر نسبت به سیاه جامگان در رده چهاردهم نهاده شد و دسته پایین تر سقوط کرد. در لیگ آزادگان فصل بعد، این تیم در رده چهارم نهاده شد و نتوانست به لیگ برتر صعود کند و هنوز هم بعد از 6 سال، قوهای انزلی حسرت بازگشت به بالاترین سطح فوتبال ایران را دارند.

96 - 95؛ باد لیگ برتر صبا را برد

صبای قم: انتقال صبا به قم، یکی از بدترین جابجایی تاریخ فوتبال ایران بود که سبب شد یکی از تیم های قدیمی لیگ فزونی یعنی صباباطری با 28 امتیاز در رده پانزدهم لیگ برتر قرار بگیرد و به لیگ آزادگان سقوط کند. این تیم فصل بعد هم در رده هفدهم جدول 18 تیمی این رقابت ها نهاده شد و پس از سقوط به لیگ دسته دوم، به مرور منحل شد.

ماشین سازی: سبزپوشان تبریزی که با 16 امتیاز در لیگ شانزدهم آخر شدند، فصل بعد در رده پانزدهم جدول 18 تیمی لیگ دسته اول نهاده شدند و 2 سال بعد با خریدن امتیاز توسعه فولاد توانستند به لیگ برتر بازگردند.

97 - 96؛ خداحافظ نفت دوست داشتنی!

نفت تهران: این تیم با 24 امتیاز در رده پانزدهم نهاده شد و راهی لیگ دسته اول شد و پس از جنجال هایی که حمیدرضا جهانیان برای این تیم درست کرد، نفتی ها در هفته های ابتدایی لیگ دسته اول حاضر نشدند تا سازمان لیگ دستور به حذف آن ها دهند.

سیاه جامگان: سرنوشت این تیم هم مانند نفت بود و پس از سقوط به لیگ دسته اول، در بازی های این رقابت ها حاضر نشدند تا سازمان لیگ، آن ها را هم مانند نفت از لیگ آزادگلن حذف کند.

98 - 97؛ سقوط عجیب لسترسیتی ایران

استقلال خوزستان: تیمی که 3 فصل قبل و در کمال ناباوری قهرمان فوتبال ایران شده بود، با 12 امتیاز(6 امتیاز از این تیم کم شد) راهی لیگ دسته اول شد. فصل بعد هم این تیم در رده نهم جدول 18 تیمی لیگ آزادگان نهاده شد و آن ها هنوز هم نتوانسته اند به لیگ برتر برگردند.

سپیدرود: تیم دوست داشتنی شمال ایران با 20 امتیاز در رده پانزدهم لیگ هجدهم نهاده شد و به دسته اول سقوط کرد. فصل بعد هم آن ها در رده هفدهم نهاده شدند و راهی لیگ دو شدند و هنوز هم نتوانسته اند به لیگ دسته اول بازگردند.

99 - 98؛ سقوط بوشهری ها

هر دو نماینده لیگ فزونی استان بوشهر نتوانستند در لیگ برتر باقی بمانند و به دسته پایین تر سقوط کردند.

پارس جنوبی جم: پارس جنوبی که با 27 امتیاز در رده پانزدهم لیگ نوزدهم نهاده شد، در فصل گذشته لیگ آزادگان در رده نهم نهاده شد و به نظر نمی رسد این فصل هم مدعی اصلی بازگشت به لیگ برتر باشند.

شاهین شهرداری بوشهر: برترین عملکرد را در بین تیم های سقوط نموده در 6 فصل اخیر، شاهینی ها داشته اند. آن ها در فصل گذشته لیگ آزادگان در رده پنجم نهاده شدند و تا سه هفته پایانی حتی شانس بازگشت به لیگ برتر را هم داشتند اما پیروز به انجام این مهم نشدند.

1400 - 1399؛ ماموریت سخت سایپا و ماشین سازی برای بازگشت

ماشین سازی و سایپا دو تیمی بودند که فصل گذشته نتوانستند نتایج مناسبی را کسب نمایند و به لیگ آزادگان سقوط کردند. فرایند آماده سازی پیش فصل دو تیم و عملکرد آن ها در فصل جابجایی نشان می دهد که آن ها کار سختی را برای بازگشت به لیگ برتر دارند و ماموریتی تقریبا غیرممکن پیش روی آن هاست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1882

به "آنالیز سرنوشت تیم های سقوط کننده لیگ رجحان، آینده ای عجیب در انتظار سایپا و ماشین سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز سرنوشت تیم های سقوط کننده لیگ رجحان، آینده ای عجیب در انتظار سایپا و ماشین سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید