بهبودیافتگان کرونایی در چه صورتی می توانند روزه بگیرند؟

به گزارش سیلور 7، مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره شرایط روزه دریافت بهبودیافتگان کرونایی توضیحاتی را ارائه کرد.

بهبودیافتگان کرونایی در چه صورتی می توانند روزه بگیرند؟

به گزارش خبرنگار، پیام طبرسی مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد: در گذشته ویروس هایی مشابه کرونا وجود داشتند که کشندگی آن ها نسبت به کووید 19 بیشتر بود. سارس نوعی ویروس با قدرت کشندگی بالا بود که با گذشت زمان خود به خود محو شد. پس این احتمال وجود دارد که ویروس کرونا هم مانند سارس با گذشت زمان خود به خود محو شود.

طبرسی بیان نمود: ویروس دیگری به نام مرس هم وجود داشت که از طریق شتر در کشور عربستان شیوع پیدا کرده بود و به حالت تک گیری تبدیل شد. در علم پزشکی باید بدترین فرضیه را در نظر بگیریم تا غافل گیر نشویم. ویروس کرونا با اطلاعات ابتدایی تصور می شد خفیف باشد در حالی که این طور نبود و اکنون 10 برابر کشنده تر از آنفلوانزا است.

ویروس کرونا؛ چه کسانی نباید در ماه مبارک رمضان روزه بگیرند؟

او گفت: فاصله گذاری اجتماعی باید همچنان ادامه داشته باشد؛ زیرا در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی افراد بیشتر به کرونا مبتلا می شوند؛ بنابراین اگر بخواهیم به زندگی عادی خود ادامه دهیم باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم. حتی ممکن است تا سال 2022 همچنان نیاز باشد این فاصله گذاری را باید رعایت کنیم.

متخصص بیماری های عفونی شرح داد: بیمارانی که مبتلا به کووید 19 هستند، پس از بهبودی دیگر دارو مصرف نخواهند کرد. اما نکته ای که برای این نوع بیماری بسیار مهم محسوب می شود، دوران نقاهت سخت آن است که بسیار طولانی خواهد بود؛ زیرا این بیماری ضعف و بی حالی شدید برای فرد ایجاد می کند. بهتر است افراد بهبودیافته از بیماری کرونا در صورت احساس ضعف و بی حالی روزه نگیرند.

او تاکید کرد: توصیه ما به افراد بهبود یافته ای که روزه می گیرند، این است که تا می توانند در منزل بمانند و از فعالیت های سنگین جسمانی خودداری کنند؛ زیرا ضعف بدنی ممکن است موجب تشدید دوباره بیماری در فرد شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1021

به "بهبودیافتگان کرونایی در چه صورتی می توانند روزه بگیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبودیافتگان کرونایی در چه صورتی می توانند روزه بگیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید