برترین کشور دنیا در طراحی بسته بندی تا سال 2025 کدام است ؟

به گزارش سیلور 7، این روزها، شاهد پیشرفت شایان توجه فناوری و مواد مورد استفاده در صنعت بسته بندی هستیم که این امر، ابزار مناسبی در اختیار طراحان قرار میدهد که به لطف آن محصولات می توانند مجالی برای خودنمایی در قفسه مملو از کالای فروشگاهها بیابند و خوش بدرخشند.

برترین کشور دنیا در طراحی بسته بندی تا سال 2025 کدام است ؟

از طراحان انتظار می رود تجربه مصرف کنندگان را بارها و بارها مرور کنند تا ببینند بسته بندی چه خاطره ای را در فکر آنها حک می نماید و از این طریق، نوآوری و ابتکار با سرعت هر چه بیشتر را به تاروپود این صنعت تزریق کنند و در کوتاهترین زمان ممکن بسته بندی های تازهی را روانه بازار کنند. اما گمان می کنید این سرعت غیرقابل وصف ارائه ایده هایی برای طراحی بسته بندی خلاقانه چه تأثیری بر آینده صنعت بسته بندی خواهد داشت؟

از طراحان انتظار می رود تجربه مصرف کنندگان را بارها و بارها مرور کنند تا ببینند بسته بندی چه خاطره ای را در فکر آنها حک می نماید.

گرایش های طراحی بسته بندی در سال 2025

در مصاحبه ای که با مدیر عامل خلاق و خوش فکر مؤسسه طراحی Pearlfisher، ناتالی چانگ داشتیم، از او خواستیم تا به گرایش های طراحی بسته بندی در سال 2025 اشاره ای داشته باشد

بیشتر اهمیت دادن به مقوله سفارشی و باب میل مشتری شدن

مصرف کنندگان ترجیح می دهند کالا و خدماتی را بخرند که زندگی را به کام آنها بهتر و شیرین تر می نماید. این یعنی چالشهای تازه و پیچیده ای که در زمینه طراحی و بسته بندی پیش پای نشان های تجاری قرار می گیرد.

فراوری داخل: مصرف کنندگان به فراوریات داخلی بیش از هر زمان دیگری روی خواهند آورد و از نشان های تجاری انتظار دارند با ارائه دیدگاه هایی بکر و اصیل و در عین حال قابل اجراء سبک زندگی آنها را بهبود بخشند.

دگردیسی و تغییر رویه: نوآوری و ایده های تازه در باب مواد اولیه و فناوری نگرش و تفکر مصرف کنندگان را متحول خواهد نمود، چرا که فراوری کنندگان موظف می شوند از الگوها و راهبردهای حفظ محیط زیست پیروی کنند و این قانون شامل طراحی و فراوری بسته بندی هم می گردد.

چهار چوب نوآوری و ابتکار: مصرف کنندگان از نشان های تجاری انتظار دارند رعایت موازین اخلاقی، سیاسی و اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهند. این که ببینیم نشان های تجاری به چه ترفندی این موارد را در بسته بندی محصولاتشان لحاظ می کنند، خالی از لطف نیست.

داستان سرایی: نشان های تجاری باید در اندیشه راهکارهایی باشند تا داستان منحصر به فرد خود را در تمامی نقاط تمام مصرف کنندگان با محصولاتشان نقل کنند و تجربهای دلنشین برای آنها رقم زنند.

می توان محرک اصلی مصرف کنندگان امروزی را وجدان اخلاقی و اجتماعی بیدار آنها دانست که سبک زندگی و انتخاب هایشان برای خرید را تحت الشعاع قرار داده است.

به اعتقاد شما محرک های اصلی این گرایشها چیست؟

می توان محرک اصلی مصرف کنندگان امروزی را وجدان اخلاقی و اجتماعی بیدار آنها دانست که سبک زندگی و انتخاب هایشان برای خرید را تحت الشعاع قرار داده است و آنها در پی محصولاتی هستند که در حین زیبایی و ماندگاری برای آنها ارزش اخلاقی و معنوی به همراه داشته باشد. در عین حال، باید حواسمان به ابتکارهای تازه دنیای فناوری از رسانه های اجتماعی گرفته تا پرینت سه بعدی هم باشد باید با اتکا بر طراحی هایی متفاوت، مبتکرانه و نو، یک تجربه دیجیتالی و فیزیکی بی عیب و نقص برای مصرف کنندگان به ارمغان آوریم.

و در نهایت نباید از این مهم غافل شد که کارهای دستی و هنر هنوز هم در میان مردم محبوبیت و صندلی ویژهای دارد، به همین دلیل است که شیوه های قدیمی و سنتی چاپ هنوز از رده خارج نشده اند و در مقیاس وسیعی کاربرد دارند در سال های اخیر نشان های تجاری عظیم کوشیده اند تا مانند نشان های تجاری کوچک بیندیشند، از این رو شاهد یک تغییر رفتاری در میان نشان های تجاری بوده ایم که می توان عامل اصلی آن را فشار بیش از حد و بدبینی مصرف کنندگان دانست.

بیشتر بدانید : تاثیر طراحی بسته بندی صنایع دستی بر روی فروش صنایع دستی چقدر است ؟

کدام کشورها در عرصه طراحی بسته بندی پیشگام و پیشتازند؟

در عصری که با شتاب در حال تبدیل شدن به یک دهکده جهانی هستیم، بسیار سخت است که بخواهیم یک کشور یا منطقه خاص را به اسم سردمدار صنعت طراحی بسته بندی نام ببریم، مخصوصا با در نظر گرفتن این نکته که دیگر نمی توان تفاوت فاحشی میان سبک طراحی در غرب و شرق قائل شد.

با این حال، اگر بخواهیم طرح هایی را در نظر بگیریم که در سال های اخیر توانسته اند تحسین همه را | برانگیزند، نگاهها را میخکوب کنند یا به دریافت جوایز معتبر شده اند، می توانیم بگوییم آمریکا و انگلیس در این صنعت بسیار پرقدرت ظاهر شده اند، اما نمی توان سبک طراحی شگفت انگیز روسیه و یونان با ابتکارهای قابل ستایش کشورهای شمال اروپا و سوئد را نادیده گرفت. به علاوه شاهد بوده ایم که بعضی کشورها در یک صنعت خاص پیشگام بوده اند. به اسم مثال، کره جنوبی در صنعت محصولات آرایشی حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

بیشتر بخوانید : طراحی و چاپ جعبه شیرینی + فیلم آموزش ساخت جعبه شیرینی

به نظر شما عظیمترین موقعیت و فرصتی که در سالهای آینده پیش روی صنعت بسته بندی قرار می گیرد، کدام است؟

الزامات حفظ محیط زیست و انقلابی که مواد هوشمند به پا نموده، بدین معناست که در آینده بسته بندی ویژگیها و کاربردهایی خواهد داشت که از حد تصور و تخیل ما خارج است. مواد تازه کارایی و کیفیت بسیار بالا دارند و بسیار قوی، سبک و رسانا می باشند(همانند گرافن) و بی تردید گزینه ای هوشمندانه در انتخاب های آینده صنعت بسته بندی است و می تواند مسائل مواد اولیه رایج در این صنعت را رفع کنند.

فناوری نانو بدین معناست راهکارهای تازه و مبتکرانه ای برای حفاظت از محصولات در پیش روی صنعتگران قرار می گیرد. به اسم مثال، بسته بندی های مجهز به سنسوری که اندازه هدررفت مواد غذایی را کاهش داده و روشهایی بدیع و متفاوت برای ارسال، انبار و استفاده مجدد از مواد اولیه فراهم می نماید

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1836

به "برترین کشور دنیا در طراحی بسته بندی تا سال 2025 کدام است ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین کشور دنیا در طراحی بسته بندی تا سال 2025 کدام است ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید