تاثیر کووید 19 بر ناباروری ثابت نشده است

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران، دکتر رضا ملک زاده امروز در حاشیه بیست و یکمین کنگره بین المللی پزشکی تولید مثل در جمع خبرنگاران گفت: موسسه رویان یکی از موسسات مهم و فعال است که در زمینه سلول های بنیادی فعالیت می کند.

تاثیر کووید 19 بر ناباروری ثابت نشده است

وی گفت: سلول بنیادی یک روش درمانی برای درمان بعضی از بیماری هایی است که به روش های معمول درمان نمی شوند.

ملک زاده شرح داد: خوشبختانه در کشور ما در زمینه سلول درمانی پیشرفت های قابل توجهی رخ داده که امیدواریم در کنار این پیشرفت ها در سلول درمانی، از روش های ژن درمانی نیز در راستای درمان بسکمک از بیماری ها استفاده کنیم.

وی اضافه نمود: ژن درمانی یک روش مهم و موثر است که برای درمان بیماری ها استفاده می شود؛ محققان کشور فعالیت هایی را در زمینه ژن درمانی در کشور شروع کرده اند که امیدواریم در آینده نزدیک خبرهای خوبی در این زمینه ها بشنویم.

تاثیر کووید 19 بر ناباروری ثابت نشده است

وی در خصوص ارتباط کووید 19 و ناباروری گفت: هنوز هیچ اطلاعات علمی و کاملی از تاثیر کووید 19 بر ناباروری نداریم اما باید این مطالعه صورت گیرد تا بتوانیم به طور قاطع تاثیر این بیماری بر ناباروری را اعلام کنیم.

ضرورت افزایش تعداد بیماران مبتلا به کووید 19 برای درمان سلول درمانی

ملک زاده با بیان اینکه در درمان کووید 19 با سلول های بنیادی اقداماتی اجرا شده است، گفت: مطالعه درمانی با کمک پژوهشگاه رویان برای درمان کووید 19 با سلول های بنیادی از همان ابتدا شروع شد و تعدادی از بیماران که با هیچ روشی درمان نشدند تحت درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: نتایج اولیه در سلول درمانی بیماران مبتلا به کووید 19 با سلول های بنیادی امیدوار کننده بود اما برای اثبات این روش باید تعداد بیشتری تحت درمان قرار بگیرند.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه سلول درمانی در بحث کووید 19 هزینه های بسکمک دارد هنوز درمان با این روش در کشور به صورت عمومی شروع نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1267

به "تاثیر کووید 19 بر ناباروری ثابت نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر کووید 19 بر ناباروری ثابت نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید