تصمیم جدید فدراسیون فوتبال در راستا تحول مسابقات ، سازمان لیگ به باشگاه ها سپرده می گردد خبرنگاران

به گزارش سیلور 7، فدراسیون فوتبال در آینده نزدیک برگزاری مسابقات لیگ برتر و لیگ یک را به یک شرکت سهامی واگذار می نماید و خودش نقش نظارتی خواهد داشت.

تصمیم جدید فدراسیون فوتبال در راستا تحول مسابقات ، سازمان لیگ به باشگاه ها سپرده می گردد خبرنگاران

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، برون سپاری سازمان لیگ یکی از برنامه هایی است که شهاب الدین عزیزی خادم روی آن تأکید دارد. در حال حاضر سازمان لیگ مجری برگزاری همه مسابقات است که این سازمان با وجود اینکه مستقل است زیر نظر فدراسیون فوتبال اداره می گردد و رئیس سازمان لیگ یکی از نواب رئیس فدراسیون فوتبال است اما در فوتبال حرفه ای فدراسیون فوتبال نقش نظارتی را در برگزاری مسابقات برعهده دارد و برگزاری بازی ها به یک شرکت سهامی واگذار می گردد؛ شرکتی که با باشگاه های حاضر در مسابقات همکاری و تعامل نزدیکی خواهد داشت و البته باشگاه ها صاحبان اصلی سازمان لیگ می شوند. قرار است کارگروه ویژه برون سپاری سازمان لیگ امروز تشکیل گردد و فدراسیون امیدوار است که برگزاری لیگ بیست و یکم به باشگاه ها سپرده گردد.

با برون سپاری سازمان لیگ همانطور که اشاره شد فدراسیون فوتبال ناظر برگزاری بازی ها خواهد بود و نقش باشگاه ها در برگزاری بازی ها بیشتر خواهد شد و می توانند نقش مشخص نماینده ای در برگزاری بازی ها ایفا نمایند. در حال حاضر باشگاه های حاضر در لیگ برتر و لیگ یک تنها تابع تصمیماتی هستند که از سوی سازمان لیگ اتخاذ می گردد اما با واگذاری بازی ها به یک شرکت سهامی باشگاه ها نقش اصلی را در برگزاری بازی ها به عهده می گیرند.

البته فدراسیون فوتبال به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیرنده در فوتبال و اداره آن از نقش نظارتی در برگزاری بازی ها غافل نخواهد شد و روی اهلیت شرکتی که قرار است برگزاری بازی ها را برعهده بگیرد، تأکید خواهد داشت. این همان روشی است که در فوتبال اروپا هم جریان دارد و باشگاه ها برگزاری، درآمدزایی و بازاریابی لیگ را به عهده دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1561

به "تصمیم جدید فدراسیون فوتبال در راستا تحول مسابقات ، سازمان لیگ به باشگاه ها سپرده می گردد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم جدید فدراسیون فوتبال در راستا تحول مسابقات ، سازمان لیگ به باشگاه ها سپرده می گردد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید