تعطیلی رشته موسیقی در هنرستان های دولتی ارتباطی به وزارت ارشاد ندارد

به گزارش سیلور 7، مدیرکل دفتر آموزش های هنری وزارت ارشاد گفت: تعطیلی رشته موسیقی در هنرستان های دولتی هیچ ارتباطی به هنرستان های وزارت فرهنگ ندارد.

تعطیلی رشته موسیقی در هنرستان های دولتی ارتباطی به وزارت ارشاد ندارد

محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : گفت : اخباری که در مورد تعطیلی رشته موسیقی در هنرستان های دولتی منتشر شده هیچ ارتباطی به هنرستان های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد و سیاست این نهاد مبتنی بر قوانین و دستورالعمل های مصوب، توسعه و تقویت آموزش هنر است .

به گفته اسماعیلی، در حال حاضر 57 هنرستان هنرهای زیبا وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور فعالیت دارند که بیش از 6هزار هنرجوی دختر و پسر در رشته های موسیقی ( نوازندگی ساز ایرانی - نوازندگی ساز جهانی ) ، تجسمی ( نقاشی - گرافیک ) ، نمایش، پویانمایی و سینما مشغول به تحصیل هستند .

او ادامه داد : در راستای سیاست توسعه عدالت فرهنگی و آموزشی، توسعه و تقویت این هنرستان ها در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی واقع شده است و از ابتدای دولت سیزدهم 9 هنرستان نو تاسیس شده و مقرر شده که سیاست هر استان 2 هنرستان پیگیری و اجرایی گردد .

اسماعیلی با اشاره به توسعه رشته های هنری در هنرستان های وابسته به این نهاد در سال تحصیلی 1402 - 1401 گفت : از دیگر برنامه های پیش رو توسعه و تقویت رشته های هنری در این هنرستان هاست که رشته های پنج گانه در تمامی هنرستان ها راه اندازی گردد که از سال تحصیلی نو این برنامه در دستور کار قرار گرفته است .

خبرنگاران فرهنگی هنری سایر حوزه ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مرداد 1401 بروزرسانی: 26 مرداد 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2166

به "تعطیلی رشته موسیقی در هنرستان های دولتی ارتباطی به وزارت ارشاد ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی رشته موسیقی در هنرستان های دولتی ارتباطی به وزارت ارشاد ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید