دعوت استاندار مازندران از موسسه اکو برای رونق رویداد ساری 2022

به گزارش سیلور 7، ایرنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، دعوت استاندار مازندران از موسسه اکو برای رونق رویداد ساری 2022 صورت گرفت.

دعوت استاندار مازندران از موسسه اکو برای رونق رویداد ساری 2022

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران با هدف افزایش ضریب نفوذ رویداد بین المللی ساری 2022 در کشورهای عضو اکو با ارسال نامه ای به رئیس دفتر مؤسسه فرهنگی اکو مستقر در تهران به تشریح بعضی پیامدهای مثبت و برد-برد توجه کشورهای عضو اکو به رویداد بین المللی مرکز گردشگری کشورهای عضو این اتحادیه مالی شد.

حسین زادگان در این نامه انتخاب ساری به نام مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو را فرصت مناسبی برای ایجاد همدلی و پیوند میان مردمان این کشورها به وسیله گردشگری بیان نمود و نوشت: مرکز گردشگری می تواند زمینه ساز آشنایی هرچه بیشتر فرهنگ غنی کشورهای عضو اکو و تبادل فرهنگی و مالی فی مابین به وسیله صنعت گردشگری باشد. جمعیت میلیونی کشورهای عضو اکو می تواند در توسعه ارتباطات فرهنگی و گردشگری با یکدیگر با توجه به داشته های فرهنگی دوطرف مؤثر افتد و دوستی و صلح را تقویت نماید.

نماینده عالی دولت در مازندران با تأکید بر اینکه نباید از این فرصت ارزشمند به راحتی گذشت، نام کرد: کشورهای ذینفع شرکت نماینده در این رویداد باید همکاری و همراهی خود را در این راستا توسعه دهند. تشویق و ترویج همکاری های نزدیکتر میان مردم منطقه به طور عام و میان رسانه های گروهی، اندیشمندان و هنرمندان بطور خاص در برگزاری مطلوب تر این رویداد بسیار مؤثر است.

استاندار مازندران ادامه داد: انجام پژوهش هایی در زمینه میراث فرهنگی مشترک کشورهای منطقه با ایران و ساری، هماهنگی برای برنامه های تبادل فرهنگی از قبیل بازدید از مازندران و ساری به وسیله چهره های تاثیرگذار این کشورها و توسعه همکاری ها میان دانشگاه ها و دیگر مراکز فرهنگی این کشورها با مازندران از جمله تعاملات تسریع نماینده این ارتباط است. میزبانی و برگزاری نمایشگاه ها و رویدادهای ادبی، آموزشی و فرهنگی که جنبه های فرهنگی و اجتماعی زندگی مردم مازندران را منعکس می نمایند، برگزاری نمایشگاه های هنرهای فولکلور، سنتی و مدرن، انجام هماهنگی و برگزاری هفته فرهنگی اکو در ساری و فراهم کردن تمهیدات لازم برای تبادل فیلم های مستند و برنامه های رادیویی تلویزیونی که در ارتباط با زندگی، آداب و رسوم و فعالیت های اجتماعی مازندران باشند هم از جمله اقدامات مطلوب در این خصوص است که لازم صورت گیرد.

وی در ادامه خطاب به سرور بختی، رئیس دفتر مؤسسه فرهنگی اکو در تهران نوشت: توسعه همکاری در زمینه های تاریخ، جمعیت شناسی، مردم شناسی، باستان شناسی و حفظ میراث فرهنگی و معماری مشترک، برقراری شبکه ارتباطی میان مراکز فرهنگی، توسعه همکاری های منطقه ای در زمینه های ورزشی، توسعه همکاری های فی مابین رسانه های استان و کشورهای عضو، توسعه تفاهم میان ملل منطقه با تمرکز بر ادبیات، فرهنگ فولکلور، موسیقی سنتی و آداب و رسوم ملی کشورهای عضو با مازندران و انجام هر گونه اقدام لازم دیگر برای توسعه درک عمیق تر و روابط نزدیکتر میان مردم کشورهای عضو به وسیله برنامه های فرهنگی در این زمینه لازم است.

مهر 1398 وزیران گردشگری کشورهای عضو اتحادیه مالی اکو در سومین نشست خود به پیشنهاد مطرح شده از سوی ایران برای انتخاب سالانه مرکز گردشگری این کشورها رأی مثبت دادند و در نخستین گام هم قرار شد که ساری به نام نخستین مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو میزبان این رویداد بین المللی گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1778

به "دعوت استاندار مازندران از موسسه اکو برای رونق رویداد ساری 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت استاندار مازندران از موسسه اکو برای رونق رویداد ساری 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید