شرح یک مقام کاخ سفید درباره استراتژی بایدن در قبال عربستان

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یکی از مقامات کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، در خصوص استراتژی جدید دولت آمریکا در قبال عربستان گفت: دولت بایدن، اقدامات بزرگی درباره عربستان انجام نخواهد داد.

شرح یک مقام کاخ سفید درباره استراتژی بایدن در قبال عربستان

بایدن اعلام نموده وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه جزئیات بیشتری درباره اقدامات جدید واشنگتن در قبال ریاض اعلام خواهد نمود.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا دولتش محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را به خاطر پرونده خاشقجی مجازات خواهد نمود یا خیر، گفت: ما روز دوشنبه اعلام خواهیم کرد که به طور کلی در خصوص عربستان چه خواهیم کرد.

اظهارات بایدن یک روز پس از انتشار گزارش اطلاعاتی ایالات متحده مطرح شد که در آن نتیجه گیری شده ولیعهد سعودی با ربودن و یا کشتن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد موافقت نموده است.

رئیس جمهور ایالات متحده روز آدینه در مصاحبه ای گفت: من با پادشاه عربستان صحبت کردم نه شاهزاده و صادقانه برای او شرح دادم که قوانین در حال تغییر هستند و ما روز دوشنبه تغییرات مهمی را اعلام خواهیم کرد.

یادآور می گردد گزارش اطلاعاتی آمریکا که پنجشنبه شب منتشر شد حاکی از آن بود که محمد بن سلمان از سال 2017 کنترل کامل بر سرویس های اطلاعاتی و امنیتی عربستان را به دست داشته و این امر بسیار بعید است که مقامات سعودی بدون چراغ سبز ولیعهد اقدام به قتل خاشقجی نموده باشند.

وزارت خزانه داری آمریکا نیز ساعتی پس از انتشار این گزارش احمد العسیری معاون سابق رئیس سازمان اطلاعات عربستان و اعضای واکنش سریع موسوم به یگان ببر وحدة النمر را در لیست تحریم ها قرار داد.

همزمان، وزارت خارجه آمریکا با اعمال محدودیت صدور ویزا برای 76 تبعه عربستان سعودی، ورود آنها به خاک ایالات متحده را ممنوع اظهار داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1565

به "شرح یک مقام کاخ سفید درباره استراتژی بایدن در قبال عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح یک مقام کاخ سفید درباره استراتژی بایدن در قبال عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید