فراوری بیش از 13هزار مقاله مشترک در سال گذشته، تالیف 45 درصد مقالات با همکاری دانشگاه های اروپایی

به گزارش سیلور 7، وزیر علوم، با بیان اینکه مقالات مشترک علمی اعضای هیئت علمی و محققان ایرانی با محققان کشورهای خارجی در طول چند سال اخیر همیشه رشد داشته است، گفت: در سال گذشته مقالات مشترک ایران در سطح جهان به 13719 مورد رسیده است.

فراوری بیش از 13هزار مقاله مشترک در سال گذشته، تالیف 45 درصد مقالات با همکاری دانشگاه های اروپایی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با کارگزار تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، دکتر منصور غلامی، در تشریح دستاوردهای علمی بین المللی وزارت علوم گفت: مقالات مشترک گویای همکاری علمی اساتید ایرانی و خارجی و و ورود علم نوین و دانش دانشمندان خارجی به کشور و ارتقای سطح علمی دانشگاه های برتر کشورمان است. حدود 45 درصد مقالات مشترک دانشگاهیان ایرانی با جهان با همکاری دانشگاه های اروپایی است.

وی بیان نمود: در طول چند سال اخیر، با همیاری دانشگاه های بزرگ کشور، رشد مقالات مشترک مابین اساتید ایرانی و اساتید خارج از کشور که عمدتاً شامل فرصت مطالعاتی اساتید، استاد راهنمای مشترک دانشجویان، انجام پروژه های مشترک، دوره های تحصیلی مشترک و دوره های پژوهشی دانشجویان دکتری است از رشد 15 تا 19 درصدی در هرسال برخوردار بوده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وزیر علوم اضافه کرد: متوسط استناد مقالات نمایه شده ایرانی در ده سال اخیر دارای 8.71 استناد و به عنوان مثال مقالات نمایه شده مشترک در ده سال اخیر فقط با کشور آلمان 30.68 است؛ به عبارت دیگر توسط فعالیت های بین المللی به عنوان یکی از سیاست های مهم در این دوره علاوه بر اشتغال دانش و کاهش هزینه های تحقیقاتی، اثر معیشتی بر افزایش کیفی فعالیت دانشگاه ها و مراکز پژوهشی بر جای گذاشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 717

به "فراوری بیش از 13هزار مقاله مشترک در سال گذشته، تالیف 45 درصد مقالات با همکاری دانشگاه های اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری بیش از 13هزار مقاله مشترک در سال گذشته، تالیف 45 درصد مقالات با همکاری دانشگاه های اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید