فراوری کیت های نانویی تشخیص ایدز و آنفلوانزا در کشور

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، در حال حاضر اغلب آزمایشگاه های کشور برای غربالگری و استخراج DNA و RNA از روش های زمان بر و پرهزینه استفاده می نمایند.

فراوری کیت های نانویی تشخیص ایدز و آنفلوانزا در کشور

امیر شیرعلی زاده دزفولی، مدیرعامل شرکت فراوری کننده این کیت ها گفت: کیت های استخراج DNA و RNA ما 70 درصد نسبت به کیت های خارجی مقرون به صرفه تر بوده و با سرعت بالایی می تواند فرآیند استخراج را انجام دهد.

وی با بیان اینکه هیچ وابستگی به خارج از کشور برای فراوری این محصولات نداریم، گفت: با استفاده از این کیت های نانویی مغناطیسی، زمان انجام آزمون از گرفتن نمونه تا ارائه نتایج به کمتر از سه ساعت کاهش یافته است.

وی اضافه نمود: این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس های بیماری زا نظیر ایدز و آنفولانزا قابل استفاده است.

علی زاده ادامه داد: این شرکت انواع مختلفی از محصولات نظیر نانومواد را نیز فراوری می نماید، نانوذرات طلا و نانولوله های مغناطیسی از دیگر محصولات این شرکت است که تا به امروز 4 گواهی نانومقیاس نیز دریافت نموده است.

وی ادامه داد: تمامی فعالیت ها و پروژه های این شرکت در حوزه های مواد پیشرفته و نانومواد، توسعه محصولات بر پایه فناوری نانو و نیز فراوری و توسعه محصولات بر محور زیست فناوری است که منجر به خلق فناوری و فراوری محصولات دانش بنیان شده است. در حال حاضر تمامی محصولات تجاری سازی شده این شرکت با برند تخصصی AMINBIC به بازار ارائه می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آبان 1401 بروزرسانی: 2 آبان 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2201

به "فراوری کیت های نانویی تشخیص ایدز و آنفلوانزا در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری کیت های نانویی تشخیص ایدز و آنفلوانزا در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید