ثبت ملی به حفظ اصالت و هویت مجموعه سرم سازی رازی یاری می نماید

به گزارش سیلور 7، ایسنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر گشته، ثبت ملی به حفظ اصالت و هویت مجموعه سرم سازی رازی یاری می نماید.

ثبت ملی به حفظ اصالت و هویت مجموعه سرم سازی رازی یاری می نماید

نشست مشترک آنالیز ثبت ملی موسسه سرم سازی رازی با حضور مدیر کل و معاون میراث فرهنگی البرز و کارشناسان و مدیران موسسه سرم سازی رازی در محل سالن جلسات این مؤسسه برگزار گردید.

در این جلسه رحیم خاکی با اشاره به اینکه یک سال دیگر شاهد 100 سالگی مجموعه موسسه رازی هستیم، گفت: مجموعه سرم سازی رازی یکی از افتخارات و میراث صنعتی کشور است و ثبت آن در لیست میراث ملی کشور، این مجموعه ارزشمند را برای نسل های آینده ماندگار می نماید.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز اضافه نمود: این اداره کل مطابق وظایف کاری خود آمادگی کامل برای ایجاد پرونده و ثبت ملی این موسسه ارزشمند را دارد.

خاکی با بیان اینکه تعامل سازنده بین دو دستگاه میراث فرهنگی و موسسه رازی برای حفظ این میراث از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: ثبت این مجموعه صرفا به حفظ دقیق تر بناهای با ارزش تاریخی مجموعه یاری می نماید و خللی برای توسعه و تجهیز بناهایی که در لیست ثبت ملی قرار نمی گیرند، ایجاد نمی نماید. حتی قوانین میراث فرهنگی در زمینه تجهیز بناهای ثبتی تسهیلگری دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز مجموعه موسسه رازی را با یک قرن قدمت اثری ماندگار و یکی از افتخارات علمی، صنعتی کشور مطرح کرد که ثبت ملی آن در حفظ هویت و اصالت مجموعه بسیار موثر است.

خاکی ادامه داد: ثبت ملی مؤسسه رازی بعلاوه از جدا شدن اراضی سبز از مؤسسه رازی تحت هر عنوانی که به هویت و اصالت این مجموعه خدشه وارد کند، جلوگیری می نماید. بنابراین منافع ثبت این مجموعه در ابتدا متوجه مؤسسه سرم سازی رازی است.

منبع: همگردی
انتشار: 10 مرداد 1402 بروزرسانی: 10 مرداد 1402 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2320

به "ثبت ملی به حفظ اصالت و هویت مجموعه سرم سازی رازی یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت ملی به حفظ اصالت و هویت مجموعه سرم سازی رازی یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید