جایگاه تیم ملی ایران بد است، قول صعود به جام جهانی داده ایم

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت فیفا، ایران در سال های اخیر یکی از تیم های حاضر در جام جهانی فوتبال بوده است. تیم ملی با کارلوس کی روش در جام جهانی 2014 برزیل حاضر شد و اولین تیم آسیایی بود که پیروز شد به جام جهانی 2018 روسیه راه یابد. و در حالی که ایران از صعود به مرحله بعدی جام جهانی بازماند اما نمایش چشمگیری مقابل اسپانیا، پرتغال و مراکش داشت.

جایگاه تیم ملی ایران بد است، قول صعود به جام جهانی داده ایم

بعد از جدایی کی روش، فدراسیون فوتبال این کشور مارک ویلموتس را انتخاب کرد اما پس از کسب نتایج ناامید کننده در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، این مربی تغییر کرد. زمامدار فعلی تیم ملی ایران، دراگان اسکوچیچ است که با سایت فیفا درباره دیدگاه هایش صحبت کرده است.

اسکوچیچ گفت: مسئولیت هدایت تیم ایران افتخار بزرگی است. تعهد و مسئولیت من برابر 80 میلیون ایرانی که از تیم ملی خود حمایت می کنند بسیار زیاد است. من برای این پروژه آماده هستم و با عزم و اراده زیاد دنبال آن هستم.

نگاهی به کارنامه اسکوچیچ نشان می دهد که او برای اولین بار هدایت یک تیم ملی را برعهده گرفته است؛ سرمربی 51 ساله که تمام دوران مربیگری خود را در باشگاه های کرواسی و کشورهای حاشیه خلیج فارس گذراند. باوجود نداشتن تجربه ملی، اسکوچیچ به خوبی از وظیفه و مسئولیتی که پیش رو دارد، آگاه است.

وی گفت: بر خلاف باشگاه، کار در تیم ملی به شما امکان می دهد تا از یک استخر بزرگ از بازیکنان قابلیت انتخاب داشته باشید تا فلسفه خود را پیاده کنید. اگرچه نکته منفی این است که شما زمان محدودی برای اجرای ایده های خود دارید.

ایران در مرحله دوم انتخابی جام جهانی دو شکست برابر عراق و بحرین داشت. باتوجه به کیفیت بازیکنان ایران، عملکرد و نمایش تیمشان به اندازه کافی خوب نبوده است. سرمربی جدید چه برنامه ای برای بازگرداندن ایران به جهت دارد؟

اسکوچیچ شرح داد: ما به زودی آنالیز مفصلی از تیم خودمان و حریفان خواهیم داشت. همچنین به بازیکنان جدیدی نگاه داریم که احتمال دارد به لیست تیم ملی اضافه شوند. تصور روشنی از آنچه که برای بهبود عملکردمان لازم است، دارم.

ایران بعد از دو شکست در حال حاضر در رده سوم گروه C است. این جایگاه صعود تیم ملی ایران را در پی نخواهد داشت. سرمربی تیم ملی درباره خطر حذف ایران هم اینطور پاسخ داد: جایگاه فعلی تیم ما بد است اما هنوز ناامید نشده ایم. سه مسابقه از چهار بازی پیش رو در خانه خواهد بود؛ جایی که حمایت گسترده ای از هوادارانمان را خواهیم داشت. همچنین اعتقاد دارم گروهی از بازیکنان با کیفیت داریم؛ چیزی که دلیل خوشبینی من است.

از طرف اسکوچیچ در واقع زمینه هایی برای خوشبینی وجود دارد. دو دیدار بعدی ایران برابر هنگ کنگ و کامبوج خواهد بود که حداقل ایران باید روی کاغذ پیروز شود. آنها سپس میزبان بحرین و عراق خواهند بود که باید برای صعود به مرحله بعد آنها را شکست بدهد.

سرمربی ایران گفت: ما باید حرفه ای باشیم و به تمام تیم ها از جمله کامبوج و هنگ کنگ هم احترام بگذاریم.

ایران تا به امروز پنج بار به جام جهانی صعود کرده است. بعد از دو صعود متوالی اکنون هدف این است که سومین حضور متوالی را در جام جهانی تجربه کند.

اسکوچیچ در اینباره اظهار کرد: ما به مردم ایران قول داده ایم که دوباره به جام جهانی بر می گردند و تمام تلاشمان را برای تحقق این قول انجام خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 983

به "جایگاه تیم ملی ایران بد است، قول صعود به جام جهانی داده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگاه تیم ملی ایران بد است، قول صعود به جام جهانی داده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید