جزئیات انفجار 2 نفتکش در دریای عمان، خدمات رسانی سریع ایران به دریانوردان خارجی

به گزارش سیلور 7، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام جزئیاتی از حادثه آتش سوزی دو فروند نفتکش خارجی عبوری در دریای عمان گفت: 44 نفر دریانورد خارجی با مرکز هماهنگی جست وجو و نجات بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نجات یافتند.

جزئیات انفجار 2 نفتکش در دریای عمان، خدمات رسانی سریع ایران به دریانوردان خارجی

با همراهی تور عمان هتل 5 ستاره از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، الله مراد عفیفی پور با بیان این که صبح دیروز یک فروند نفتکش به نام FRONT ALTAIR با پرچم جزایر مارشال در حال حرکت از مبدأ الرویس قطر به سمت تایوان ساعت 8:50 در فاصله 25مایلی بندر جاسک واقع در جهت بین المللی تردد کشتی ها با طول 251 متر و محموله اتانول از ناحیه میانی بدنه شناور دچار حریق شد، اظهار کرد: اقدام سریع مرکز هماهنگی جست وجو و نجات دریایی (Mrcc) هرمزگان مستقر در بندر شهید رجایی، تعداد 23 نفر پرسنل تانکر سانحه دیده توسط شناور عبوری به نام هیوندای دوبی نجات یافتند.

وی با بیان این که حدود یک ساعت بعد و در ساعت 9:50 شناور تانکر KOKUKA COURAGEOUS با پرچم پاناما در فاصله 30مایلی بندر جاسک در جهت بین المللی تردد کشتی ها دچار حریق شد، اضافه نمود: این شناور از بندر الجبیل عربستان با محموله متانول در حال حرکت به سمت سنگاپور بود. با هماهنگی Mrcc هرمزگان توسط یدک کش عبوری خارجی به نام COSTAL ACE تعداد 21 نفر نجات داده شدند.

وی با بیان این که با هماهنگی Mrcc هرمزگان توسط یدک کش عبوری خارجی به نام COSTAL ACE به تعداد 21 نفر نجات یافتند، تاکید نمود: بالگرد با همراهی کارشناسان Mrcc هرمزگان و Isps(مرکز امنیت دریانوردی)مستقر در بندر شهید رجایی برای ارزیابی بیشتر به موقعیت اعزام شدند.

چند ساعت بعد مدیرکل بنادر و دریانوردی در واکنش با تکذیب غرق شدن یکی از نفتکش ها، گفت: آتش سوزی در شناوری که با پرچم پاناما در دریای عمان حرکت می کرد به طور کامل اطفاء شده و پس از ایمن سازی کامل 21 خدمه آن به شناور باز خواهند گشت.

عفیفی پور اضافه نمود: البته آتش سوزی در نفتکشی که با پرچم جزایر مارشال حرکت می کرد هنوز به طور کامل خاموش نشده و این شناور هم غرق نشده است.

وی تاکید نمود: 23 نفر خدمه این نفتکش کاملا سالم هستند و به محل امن در بندر جاسک منتقل شد ه اند.

به گزارش خبرنگاران، پس از اطفای حریق KOKUKA COURAGEOUS، خدمه آن به نفتکش روز گذشته به نفتکش بازگشتند. اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اعلام نموده است: آتش سوزی کشتی حادثه دیده فرانت آلتایر در نخستین ساعات شامگاهی پنج شنبه مهار شد و ارزیابی ها و هماهنگی لازم برای بازگشت دریانوردان نجات یافته به شناور، توسط اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حال اجرا است.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 719

به "جزئیات انفجار 2 نفتکش در دریای عمان، خدمات رسانی سریع ایران به دریانوردان خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات انفجار 2 نفتکش در دریای عمان، خدمات رسانی سریع ایران به دریانوردان خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید