جزئیات جدید از انتقال آب دریای عمان ، 100 هزار مترمکعب آب تا 1401 تحویل ساحل نشینان مکران می گردد

به گزارش سیلور 7، گروه استا ن ها ـ مجری انتقال آب عمان به شرق گفت: با توجه به احتیاج مبرم چابهار و ساحل نشینان مکران به آب در فاز سریع تا سال 1401، 100 هزار مترمکعب آب شیرین تحویل ساحل نشینان مکران می گردد.

جزئیات جدید از انتقال آب دریای عمان ، 100 هزار مترمکعب آب تا 1401 تحویل ساحل نشینان مکران می گردد

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

اسدی در گفت وگو با خبرنگاران در چابهار گفت: مبلغ کل سرمایه گذاری پروژه حدود 2.5 میلیارد یورو برای انتقال آب به سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی با خط لوله 1500 کیلومتری ا ست که حدود 30 درصد آن آورده شرکت های سرمایه گذار و 70 درصد وام از صندوق توسعه ملی است.

وی اضافه نمود: شرکت های سرمایه گذار عمدتا سازندگان و تامین کنندگان تجهیزات و پیمانکاران اجرایی بخش های معدنی و صنعت سه استان هستند که در قالب مشارکت سازمان ایمیدرو(سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران وابسته به وزارت صمت) به همراه منطقه آزاد چابهار در پروژه مشارکت اقتصادی خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت مجری طرح انتقال آب عمان به شرق توضیح داد: با توجه به احتیاج مبرم چابهار و ساحل نشینان مکران به آب در فاز کوتاه مدت و سریع تا 1401، 100 هزار مترمکعب آب در اختیار صنایع و مردم مکران قرار می گیرد و تا 1404 پروژه در سه استان تکمیل می گردد.

وی با اشاره به زمان اجرای پروژه گفت: مطالعات مفهومی تمام شده و مطالعات بیسیک رو به اتمام است؛ در حال حاضر مجوز تخصیص آب از سوی دولت به شرکت های آب منطقه ای سه استان ابلاغ شده که در صورتی از شرکت های آب به ما ابلاغ گردد و دیگر مجوزها هم تکمیل و صادر گردد ما تا دهه فجر پروژه را وارد فاز اجرایی می کنیم.

395، ش

منبع: تسنیم
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 782

به "جزئیات جدید از انتقال آب دریای عمان ، 100 هزار مترمکعب آب تا 1401 تحویل ساحل نشینان مکران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جدید از انتقال آب دریای عمان ، 100 هزار مترمکعب آب تا 1401 تحویل ساحل نشینان مکران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید