جزئیات نو درباره حقوق و دستمزد سربازی در بودجه 1402

به گزارش سیلور 7، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر از افزایش حقوق سربازان داد. بعلاوه برای کارکنان دولت نیز پیش بینی شده تا حقوق ها به صورت میانگین 20 درصد افزایش پیدا کند.

جزئیات نو درباره حقوق و دستمزد سربازی در بودجه 1402

به گزارش اکوایران، رجب رحمانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه 1402 گفت: لایحه بودجه ای که برای سال 1402 از سوی دولت به مجلس تقدیم شده است نسبت به لایحه بودجه 1401 شرایط مناسب تری دارد. توجه این بودجه به حوزه فراوری بوده و مالیات فراوری کنندگان دو درصد کاهش پیدا نموده است. به حوزه تأمین آب کشاورزی و آب روستایی نیز در لایحه بودجه توجه شده است. تمام کوشش اجرا شده تا کسری بودجه به حداقل کاهش پیدا کند.

این نماینده مجلس با بیان آنکه یکی از نقاط ضعف بودجه این است که ممکن بعضی از درآمدهای پیش بینی شده تحقق پیدا نکند، به ایسنا گفت: اما دولتمردان معتقد هستند تمام درآمدهای پیش بینی شده تأمین خواهد شد. در مجموع با اصلاحاتی که بر روی لایحه در مجلس صورت خواهد گرفت پیش بینی می گردد بودجه قابل قبولی برای سال آینده در مجلس بسته گردد.

رحمانی با اشاره به حقوق سربازان و کارکنان دولت در سال آینده، تاکید نمود: به سربازان توجه ویژه ای در لایحه بودجه سال 1402 اجرا شده و بنا بر این است که حداقل 20 درصد حقوق سربازان افزایش پیدا کند. برای کارکنان دولت نیز پیش بینی شده تا حقوق ها به صورت میانگین 20 درصد افزایش پیدا کند. حقوق های پایین نیز بین 25 تا 30 درصد افزایش خواهد یافت. به اخذ مالیات از خانه های خالی نیز در لایحه بودجه سال آینده توجه شده است. دولت نیز فروش نفت را روزانه یک میلیون و 400 هزار بشکه با قیمت 85 دلار پیش بینی نموده است.

به همین دلیل، روز گذشته کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، مبلغ پیشنهادی برای سربازان مجرد را حدود 5 میلیون تومان اعلام نموده و به جام جم گفته بود: این رقم برای سربازان متاهل بیش از 5 میلیون تومان خواهد بود .

وی تأکید نموده بود :علی رغم سکوت دولت در مورد حقوق سربازان در لایحه بودجه اما در پی این هستیم که مبنای حقوق سال گذشته آنان را 20 تا 30 درصد افزایش دهیم .

منبع: فرارو
انتشار: 18 بهمن 1401 بروزرسانی: 18 بهمن 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2251

به "جزئیات نو درباره حقوق و دستمزد سربازی در بودجه 1402" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات نو درباره حقوق و دستمزد سربازی در بودجه 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید