جشنواره بادبادک های اردکان 12 ساله شد

به گزارش سیلور 7، دوازدهمین دوره جشنواره بادبادک های اردکان که به عنوان نمادی از پرواز آسمانی 447 شهید گلگون کفن این شهرستان است، سال جاری همزمان با هفته دفاع مقدس و با استقبال بیش از هشت هزار اردکانی برگزار گردید.

جشنواره بادبادک های اردکان 12 ساله شد

حمید ابراهیمیان دبیر برگزاری این جشنواره در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، در این باره توضیح داد: این جشنواره سال جاری به دلیل تقارن با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان با شعار آزادی، ایثار، شهادت و با حضور چشمگیر هزاران نفر از اقشار مختلف مردم در محل آب انبار شهید عباسپور اردکان برگزار گردید.

وی اضافه کرد: البته با هدف فرهنگ سازی، آموزش شهروندی و جلب مشارکت های عمومی، به شرکت کنندگان در این جشنواره کیسه های زباله و بسته های فرهنگی اهدا و مسابقه همیار طبیعت نیز برگزار گردید.

ابراهیمیان با بیان این که خوشنویسی در مشرق زمین و به ویژه در سرزمین های اسلامی و ایران اهمیت بسیاری در میان هنرهای بصری دارد، گفت: با توجه به این موضوع سال جاری در جشنواره بادبادک ها، غرفه ای با عنوان موکب دل نوشته های محرم با حضور هنرمندان خوشنویسی شهرستان نیز برپا شد.

وی اجرای نمایش رزمی کاران ولایت، برپایی نمایشگاه صنایع دستی با هدف حمایت از هنرمندان این عرصه، برگزاری مسابقه عکاسی با عنوان پرواز به آسمان به منظور ثبت لحظه های زیبا از جشنواره و ارزیابی زیباترین بادبادک دست ساز، برپایی موکب های پذیرایی، ایستگاه های سنجش سلامت و نقاشی روی صورت بچه ها و اقامه نماز مغرب و عشا را از دیگر برنامه های دوازدهمین جشنواره بادبادک های بیان نمود.

دبیر برگزاری این جشنواره همچنین از همکاری گردان امام حسین (ع)، سازمان حمل و نقل شهرداری و آتش نشانی و خدمات ایمنی، شبکه بهداشت و درمان، اورژانس 115، پلیس راه اردکان - چوپانان و جمعیت هلال احمر در برگزاری باشکوه این جشنواره قدردانی کرد.

لازم به ذکر است، در سرانجام این مراسم که هر ساله در محل آب انبار شهید عباسپور برگزار می گردد، با حضور شهردار اردکان از خانواده این شهید والامقام نیز تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 478

به "جشنواره بادبادک های اردکان 12 ساله شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره بادبادک های اردکان 12 ساله شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید