حل مشکل آبرسانى غیزانیه در دستور کار قرار گرفته ، قصد ورود به تخلفات استاندار خوزستان را نداریم!

به گزارش سیلور 7، نماینده مردم اهواز، باوى، حمیدیه و کارون در مجلس شوراى اسلامى شب گذشته، 14 خردادماه در پخش زنده اینستاگرامى به موضوع اولویت هاى مجلس یازدهم و محرومیت خوزستان پرداخت.

حل مشکل آبرسانى غیزانیه در دستور کار قرار گرفته ، قصد ورود به تخلفات استاندار خوزستان را نداریم!

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزارى دانشجو، سیدکریم حسینى، نماینده مردم اهواز، باوى، حمیدیه و کارون در مجلس شوراى اسلامى شب گذشته، 14 خردادماه در پخش زنده اینستاگرامى با موضوع اولویت هاى مجلس یازدهم و محرومیت خوزستان ضمن اشاره به مسائل آبرسانى خوزستان گفت: در پى رسیدگى به این مسئله، همراه با 12 نماینده مجلس از بخش غیزانیه و مناطق محروم اهواز بازدید کردیم و در ایستگاه پمپاژ غیزانیه حضور پیدا کردیم. همچنین جلسه اى با حضور استاندار خوزستان و مدیر آبفاى استان برگزار کردیم و به بررسى مسائل آبرسانى غیزانیه و سایر مناطق پرداختیم و وعده هایى از سوى مسئولان امر براى حل آن ها، داده شد.

حسینى افزود: در مورد بحث انتقال آب کارون نیز با هماهنگى نمایندگان استان هاى مجاور، به شدت موضع گیرى کردیم و طى چند روز گذشته، نامه اى به سازمان محیط زیست کشور ارسال کردیم تا مجوزى براى انتقال آب کارون صادر نگردد و مخالفتمان با اجراى این طرح را اعلام کردیم.

نماینده مردم اهواز، باوى، حمیدیه و کارون در مجلس شوراى اسلامى افزود: در مورد کیفیت آب شرب خوزستان نیز در جلسه مذکور موضوعاتى مطرح شد. متاسفانه مشکل آب در سطح خوزستان جدى است و از این رو، حل آن در اولویت برنامه هاى نمایندگان استان قرار گرفته است.

پیگیر حل مسائل آبرسانى در خوزستان هستیم

وى ادامه داد: پیگیر حل مسائل آبرسانى در خوزستان و بخصوص غیزانیه و مناطق محروم هستیم و وعده هایى از سوى مسئلان ذى ربط داده شده و تا تحقق این وعده ها، دست از کوشش برنخواهیم داشت. در ابتداى دولت فعلى، وعده یک هفته اى براى حل مشکل آبرسانى خوزستان داده شده بود، اما مثل اینکه حساب و کتاب ایام از سوى مسئولان اجرایى این دولت صحیح نبوده که این وعده یک هفته اى تحقق پیدا ننموده است!

حسینى در مورد ورود فاضلاب هاى شهرى و پساب بیمارستان ها به رود کارون، گفت: تمام مراکز درمانى موظف هستند فاضلاب خود را به صورت بهداشتى دفع نمایند. متاسفانه شاهد ورود فاضلاب شهرى و پساب بیمارستانى به کارون هستیم و رسیدگى به این مسئله را در دستور کار قرار دادیم و آن را بررسى خواهیم کرد. قطعا نباید فاضلاب و پساب به سمت کارون سرازیر گردد چرا که سلامت مردم و محیط زیست را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در این مورد نیز به وعده هاى مسئولان اکتفا نمى کنیم و پیگیر حل آن خواهیم بود.

این نماینده مجلس شوراى اسلامى در مورد آخرین شرایط رسیدگى به مشکل آبرسانى غیزانیه، بیان نمود: طى بازدیدى که از ایستگاه پمپاژ غیزانیه در شهر سیبان داشتیم، معین شد که 2 پمپ جدید (جداى از پمپ هاى قبلى) براى پمپاژ نصب شده و این پمپ ها را روشن کردیم تا در مدار قرار بگیرند. اکنون سه فاز براى آبرسانى به غیزانیه وجود دارد. فاز اول که تا بعد از سفیره است، صورت گرفته و فاز دو که تا روستاى نزهه است، داراى لوله گذارى قدیمى بوده و خط لوله گذارى آن معین شده و مسئولان ذى ربط، وعده تامین این لوله ها را دادند. البته هنوز آبرسانى در این بخش انجام نشده و استاندار خوزستان و مدیر آبفاى استان وعده دادند ظرف کمتر از 2 ماه (50 تا 55 روز دیگر) آبرسانى صورت گیرد و در این بازه زمانى، آبرسانى به منطقه با تانکر انجام گردد؛ نمایندگان استان فقط به شنیدن این وعده ها اکتفا نمى نمایند و پیگیر تحقق آن ها هستیم.

مشکل آبرسانى و کمیت و کیفیت آب شرب در خوزستان، محدود به بخش غیزانیه نیست

وى ادامه داد: مشکل آبرسانى و کمیت و کیفیت آب شرب در خوزستان، محدود به بخش غیزانیه نیست و در سطح استان با این مسئله روبرو هستیم. تمهیداتى براى حل مشکل آبرسانى و فاضلاب خوزستان اندیشیده شده و حتى مقام معظم رهبرى اخیرا 50 میلیون یورو به این بخش اختصاص دادند تا مسئله آب هاى سطحى شهرستان اهواز مرتفع گردد. این بودجه هنوز واریز نشده، اما به این بخش تخصیص داده شده است. قطعا این بودجه در حوزه برطرف مشکل فاضلاب اهواز هزینه مى گردد تا دیگر شاهد فاضلاب گرفتگى و آبگرفتگى پس از بارندگى در این شهرستان نباشیم.

حسینى ابراز کرد: یکى دیگر از مسائل مردم غیزانیه، بیکارى است؛ از این رو، یکى از اولویت هاى پیگیرى نمایندگان و مسئولان اجرایى اشتغالزایى و برطرف بیکارى است. حتما باید مکانیسمى وجود داشته باشد تا بتوانیم تشخیص دهیم که نیروهاى بومى در بخش هاى مختلف استان جذب شدند یا خیر و جداى از آن، از استخدام نیروهاى غیربومى در غیزانیه و سایر مناطق جلوگیرى کنیم و محدودیت هایى براى آن اعمال کنیم. البته وقتى مدیران غیربومى داشته باشیم، باید انتظار این را داشت که استخدام غیربومى هم انجام گردد!

وى یادآور شد: خوزستان مستعد سرمایه گذارى در حوزه هاى مختلف است و تا زمانى که اجازه فعالیت به سرمایه گذاران بومى و غیربومى داده نگردد و زمینه لازم براى همکارى بانک ها و مدیریت صحیح حمایت از سرمایه گذاران فراهم نگردد، سرمایه گذارى موفقى در استان صورت نخواهد گرفت. با ورود این سرمایه گذاران به اقتصاد خوزستان قطعا اشتغالزایى صحیح انجام مى گردد. در این حوزه نیز پیگیرى هایى در دستور کار داریم.

این نماینده مجلس شوراى اسلامى در بخش دیگرى از صحبت هایش اذعان کرد: مجلس یازدهم قطعا با رویکرد جدیدى فعالیت خود را آغاز نموده و ترکیب این مجلس به گونه اى است که ضعف هاى مجلس دهم را جبران مى کند. در مجلس یازدهم به دنبال بازگرداندن اعتماد مردم به نمایندگان هستیم و در این راستا با کارآمدى بیشترى آغاز به فعالیت کردیم. مشخص اولویت ها و دنبال کردن اجراى آن ها، یکى از کارهاى مهم مجلس یازدهم خواهم بود.

وى ضمن اشاره به بحث واگذارى سیلوى اهواز گفت: در این باره مسائلى مطرح است و پیگیرى آن را در دستور کار قرار دادیم. در بحث مترو اهواز نیز پیگیرى هایى انجام دادیم منتهى براى آغاز به فعالیت آن احتیاج به تامین بودجه است. با اینکه انتقادهاى زیادى به این موضوع داریم، ضروری است مساعدتى صورت گیرد تا بودجه این بخش تامین گردد.

حسینى در مورد مطرح شدن نام غلامرضا شریعتى، استاندار خوزستان و همسرش در دادگاه متهمان ارزى هفت تپه و تخلفات او در دوره تصدى استاندارى که باعث شده بى کفایتى او از دید مردم غیرقابل انکار باشد، اظهار کرد: نمى توانیم شخصى را متهم کنیم و شخص دیگرى را تبرئه کنیم و قصد ورود به جریان تخلفات استاندار خوزستان را نداریم. قطعا هر کسى در هر جایگاهى که واقع شده است، باید جوابگو باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1098

به "حل مشکل آبرسانى غیزانیه در دستور کار قرار گرفته ، قصد ورود به تخلفات استاندار خوزستان را نداریم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حل مشکل آبرسانى غیزانیه در دستور کار قرار گرفته ، قصد ورود به تخلفات استاندار خوزستان را نداریم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید