حمل و نقل عمومی در میلان، ایتالیا

به گزارش سیلور 7، سیستم حمل و نقل عمومی میلان از تمام مناطق به مرکز شهر متصل می گردد و دسترسی به مرکز و جاذبه های محبوب اطراف شهر را آسان می نماید. انتخاب حمل و نقل عمومی روشی بسیار مفید و موثر برای محیط زیست است.

حمل و نقل عمومی در میلان، ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

میلان دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی فراوانی است؛ شما می توانید با سیستم حمل و نقل آن به این جاذبه ها سر بزنید. سیستم حمل و نقل عمومی میلان باعث می گردد تا حد زیادی در زمان و پول صرف جویی کنید (در صورت جایگزین کردن این سیستم با تاکسی، شما می توانید از ترافیک رهایی یافته و مبلغ پرداختی خود را تا حد زیادی کاهش دهید) که به معنای داشتن پول بیشتر برای خرید است.

گشت و گذار در میلان

گزینه های موجود برای حمل و نقل عمومی در میلان عبارتنداز: مترو، اتوبوس و تراموا. قیمت بلیط و گذرنامه معتبر مترو، اتوبوس و تراموا عبارت است از: 1.50 یورو (5,200 تومان) برای بلیط تک روزه ، 4.50 یورو (5,200 تومان) برای بلیط های بدون محدودیت روزانه،11.30 یورو (39,000 تومان) برای گذرنامه های هفتگی و 35 یورو (121,200 تومان) برای گذرنامه های ماهانه، این سیستم تخفیف های ویژه ای برای بچه ها، دانش آموزان و کهنسالان در نظر گرفته است،

هر بلیط 90 دقیقه اعتبار دارد (و به یاد داشته باشید که همواره به محض این که وارد اتوبوس یا تراموا شدید، بلیط خود را در دستگاه تأیید کنید). بلیط ها را می توان از دستگاه های خودپرداز، از روزنامه فروشی ها و مراکز خدمات ATM تهیه کرد، در ایستگاه های Duomo، Centrale، Cadorna، Loreto، Romolo و Garibaldi این بلیط ها ارائه می شوند.

مسئولان جمع نماینده بلیط ها معمولا لباسی غیرنظامی داشته و دائما در حال آنالیز بلیط هستند.

سفر با تراموا و اتوبوس

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در میلان بسیار آسان و ارزان و در دسترس است. این سیستم خطوط مختلفی دارد: شما می توانید راستاهای تراموا و اتوبوس و جدول زمانی مربوط به آن را در وب سایت ATM (به انگلیسی) مشاهده کنید.

استفاده از سیستم اتوبوس رانی و تراموا میلان

سیستم حمل و نقل عمومی میلان بیش از 80 راستا اتوبوس سازگار با محیط زیست دارد و با وجود باور سخت آن، باید قبول کنید که اکثر آن ها سر وقت کار می نمایند! توصیه می کنیم که با خط 94 سفر کنید، زیرا مرکز شهر و آثار برجسته و محبوب توریستی را پوشش می دهد.

همچنین به تازگی یک راستا شبانه که در زمان های بسته بودن مترو در ایستگاه های آن توقف می نماید، آغاز به فعالیت نموده است. وقتی می خواهید از اتوبوس خارج شوید، قبل از این که به ایستگاه برسید، مطمئن شوید که دکمه را فشار داده تا به راننده هشدار دهید...!

با تمام این تفاسیر تراموا یک راه جالب (و کلاسیک) برای سفر به شمار می رود. ترامواهای نارنجی و زرد یا سبز در شب نیز فعال هستند، اما باید مدت زمان زیادی را منتظر بمانید. خطوط 2، 4، 14 و 16 تراموا بیشتر مرکزی هستند که همه در حال عبور از دوامو پیزا هستند. در هنگام استفاده از اتوبوس یا تراموا، از قلم نیاندازید که بلیط خود را به صورت مرحله به مرحله تایید کنید.

بلیط ها

شما می توانید بلیط ها را از ایستگاه های مترو، جیورنالی (کیوسک) یا تاباچی (فروشگاه های دارای برچسب T) خریداری کنید، اما باید توجه داشت که بلیط ها در اتوبوس یا تراموا ارائه نمی شوند.

قیمت بلیط زمان دار

بلیط استاندارد با اعتباری 90 دقیقه ای 1,50 یورو (5,200 تومان)

کارنت 10روزه 90 دقیقه ای 13،80 یورو (47,700 تومان)

بلیط یک روزه با اعتبار 24 ساعته 4,50 یورو (15,500 تومان)

بلیط دو روزه با اعتبار 48 ساعته 8,25 یورو (28,500 تومان)

اتوبوس رادیویی

سرویس جدید ارائه شده به شما این اجازه را می دهد که هر روزه و از هر کجا که بخواهید از ساعت 20:00 تا 2:00 صبح خود را به مرکز شهر برسانید.

برای رزرو بلیط جابه جایی در اطراف میلان شما فقط باید زمان، مقصد و مبدا خود را معین نموده و سپس به سایت ATM مراجعه کنید:

  • مرکز تماس 02/48036366 (از ساعت 13:00 تا 02:00 صبح)
  • فکس 02/48036366 (از 3 روز قبل تا ساعت 18:00 روز حرکت)
  • اس ام اس 335/7872571 (از 3 روز قبل تا ساعت 18:00 روز حرکت)

قیمت در صورت خرید مکمل ها

بلیط استاندارد + 1,50 یورو (5,200 تومان) در نمایندگی فروش ATM ا(2200 در میلان و استان)

بلیط استاندارد + 2,00 یورو (6,900 تومان) در صفحات

بلیط استاندارد + 3,00 یورو (10,300 تومان) در صفحات در صورت نداشتن مدرکی معتبر

بیشتر بخوانید

مترو میلان

سیستم حمل و نقل عمومی باعث شده است که جابه جایی در میلان بسیار آسان و ارزان گردد. 3 خط مترو شهری وجود دارد: خط قرمز غرب-شمال (خطا روسا)، خط سبز جنوب-شرق (خط ورده) و خط زرد شمال-جنوب (خط گایالا).

بلیط ها

شما می توانید بلیط ها را از ایستگاه های مترو، جیورنالی (کیوسک) یا تاباچی (فروشگاه های دارای برچسب T) خریداری کنید، اما تهیه بلیط در صفحات مخصوص امکان پذیر نیست. قیمت ها و شرایط استفاده از مترو مشابه تراموا و اتوبوس است، به بالا نگاه کنید!

نقشه مترو

دسترسی به مترو در میلان

هنگامی که می خواهید وارد مترو شوید، باید به چراق های روشن قرمز و سفید M نگاه کنید، که نشان دهنده ایستگاه های مترو است.

میلان چهار خط مترو دارد که هر کدام دارای رنگ و شماره متفاوت هستند و در ایستگاه های Cadorna، Centrale، Duomo، Loreto، Porta Garibaldi و Zara متوقف می شوند.

M1 - خط قرمز فیرا میلانو/بیسکجیل به سستو1 ° مجیو FS (غرب-مرکز-شمال)

M2 - خط سبز اساگو میلانوفوری فورم به گسات (جنوب غرب-مرکز-شرق)

M3 - خط زرد سن دوناتو به کماسینا (جنوب-مرکز-شمال)

M5 - جدیدترین خط میلان است که به بهره برداری رسیده است، اما همچنان در حال گسترش است. هنگام سفر با خط قرمز به مناطق برون شهری، مطمئن شوید که بلیط اضافی تهیه نموده باشید.

قطارهای مترو معمولا از ساعت 6 صبح تا 1 بامداد خدمت رسانی می نمایند، اما ممکن است خطوط بارها جابه جا شوند.

تاکسی در میلان

سفر با تاکسی در میلان ارزان نیست، به ویژه در ساعات شلوغی. شما می توانید تاکسی ها را از قبل رزرو کنید، تا در زمان تماس دریافت و انتظار شما، تاکسی مورد نظر بعد از گذشتن مدت زمان اعلام نموده به شما برسد.

تلفن تاکسی آبی: 02.4040 / تلفن تاکسی زرد چند سرویسه : 02.6969

همچنین شما امکان تماس با رادیواتوبوس را دارید که یک سرویس جدید و ترکیبی از حمل و نقل عمومی و تاکسی است. شما رادیو اتوبوس را درخواست داده و این سرویس شما را به جایی می برد که می خواهید.

تلفن رادیو اتوبوس: 02.480334803

دوچرخه عمومی در میلان

یک جایگزین مناسب برای تاکسی (یا پیاده روی): دوچرخه من! اشتراک گذاری دوچرخه در میلان، یک راه عالی و محبوب برای دور زدن و دیدن شهر است.

بسیاری از ایستگاه های اجاره و دریافت دوچرخه در مرکز شهر وجود دارد که توقف و لذت بردن از مناظر را آسان تر می نماید. هزینه ها به وسیله ثبت نام در وب سایت BikeMi یا مراجعه به مرکز ATM نزدیک روزانه 2.50 یورو (8,600 تومان)، هفتگی 6 یورو (20,700 تومان) یا سالانه 36 یورو (124,200 تومان) است.

به دوچرخه سواران در هنگام ثبت نام یک نام کاربری و رمز عبور ارائه می گردد و می توانند تا 30 دقیقه به صورت رایگان سواری نمایند، به ازای هر نیم ساعت اضافی باید 0,5 یورو (1,700 تومان) بپردازید. اطمینان حاصل کنید برای جلوگیری از جریمه هر دو ساعت سیستم را چک می کنید!

مکان کرایه دوچرخه

شما می توانید دوچرخه را از Noleggio Biciclette AWS اجاره کنید:

آدرس: خیابان پونت سوسو 33

تلفن: 02.67072145

ساعت کاری: دوشنبه - شنبه، 9:00 - 13:00 ؛ 15:00 - 19:00

منبع: کجارو / walksofitaly.com / aboutmilan.com
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 601

به "حمل و نقل عمومی در میلان، ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل عمومی در میلان، ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید