خانه تاریخی سوخکیان مرکز صنایع دستی شهرستان داراب شد

به گزارش سیلور 7، مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داراب از افتتاح و راه اندازی خانه هنرهای سنتی و صنایع دستی با هماهنگی و همکاری معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در این شهرستان اطلاع داد.

خانه تاریخی سوخکیان مرکز صنایع دستی شهرستان داراب شد

جهت دریافت خدمات اجرای فواید روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس داوود مرادی گفت: عملیات پاکسازی و تعمیر و تجهیز خانه تاریخی سوخکیان از حدود یک ماه قبل شروع و پس از اتمام عملیات آماده سازی برای فعالیت آن با کاربری صنایع دستی جلساتی با هنرمندان و مربیان صنایع دستی برگزار گردید.

وی اضافه کرد: در این مکان فعالیت های مهم حوزه صنایع دستی از جمله کلاس های آموزشی، کارگاه های فعال مرکز فروش محصولات و نمایشگاه های موقت صنایع دستی انجام می گردد.

مسئول اداره میراث فرهنگی داراب اضافه کرد: اخیرا چندین مکان برای رونق صنایع دستی در شهرستان داراب با همکاری میراث فرهنگی فعال شده است که مو سسه دانشیاران دارابگرد با تفاهم نامه از طرف معاونت صنایع دستی در امر آموزش و فروش این محصولات فعالیت می نماید، غرفه فروش و فراوری زنده صنایع دستی در سفره خانه سنتی شبستان که آذر ماه افتتاح شد و مرکز فروش صنایع دستی در خیابان بین فاز از جمله مکان های فعال شده در داراب است.

وی درباره شرایط ثبت نام در کلاس های آموزشی صنایع دستی گفت: علاقه مندان به شرکت در این کلاس ها می توانند تا خاتمه دی ماه مدارک شناسایی خود را به آدرس خیابان مطهری کوچه اخوت، اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری داراب ارائه دهند و در این کلاس ها که به صورت رایگان برگزار می گردد، شرکت نمایند و پس از گذراندن دوره آموزشی و امتحان خاتمهی در صورت موفقیت به کسب رتبه دارای کارت صنعت گری شوند.

همکاری میراث فرهنگی و دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در راستای توسعه صنعت گردشگری

در جلسه هم اندیشی مدیرکل میراث فرهنگی فارس و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز بر لزوم همکاری دو جانبه در توسعه صنعت گردشگری استان تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس مصیب امیری در این جلسه ضمن استفاده از ظرفیت دانشگاه در زمینه آموزش های عمومی برای دانشجویان گفت: دانشگاه به وسیله امور تحقیقاتی، آموزشی و پژوهشی می تواند در گسترش و ترویج حفاظت و شناسایی آثار تاریخی شناخته شده و کمتر شناخته شده یاری کند.

وی تشکیل کارگروه مشترک بین دو دستگاه به منظور مطالعه و نیازسنجی درباره بازارکار و اشتغال برای ارائه رشته های جدید متناسب با ظرفیت های استان در صنعت گردشگری با مضامین تاریخی ـ فرهنگی، مذهبی و طبیعی پیشنهاد داد.

امیری خاطر نشان کرد: میراث فرهنگی آمادگی دارد با اعزام کارشناسان خود برای ارزیابی تاسیسات معرفی شده توسط دانشگاه آزاد، نقاطی را با عنوان هدف انتخاب نموده و با مشارکت بخش خصوصی نسبت به استفاده از این مکان ها برای فضای اقامتی اقدام کند.

سومین کارگاه موسیقی پاپ با موضوع موسیقی ملل، ترانه ملل و بازار هدف، برگزار گردید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در سومین کارگاه موسیقی پاپ با موضوع موسیقی ملل، ترانه ملل و بازار هدف، پیمان رسولی آهنگساز و خواننده و رهبر ارکستر، در بخش موسیقی ملل به تحلیل و گفت وگو پرداخت و مریم ذاکری ترانه سرای مطرح کشور در زمینه ترانه و شعر ملل مطالب مفیدی را در جمع اهالی موسیقی و ترانه آموزش دادند.

در این کارگاه تخصصی، موسیقی و ترانه کشورهای هند، اسپانیا، یونان، ترکیه، کشورهای عربی، روسیه، کوبا، آرژانتین، پرو و همچنین اروپا و آمریکا مورد نقد و آنالیز نهاده شد که از جمله موضوعاتی بود که تا به امروز کمتر به آن پرداخته شده است.

بعد از آن پیمان رسولی مطالبی را درباره بازار هدف و فراوری موسیقی پاپ بیان نمود و و در خاتمه نیز این خواننده و آهنگساز، چند قطعه از قطعات خود را به همراه گروه خود توت فرنگی های وحشی اجرا کرد.

کارگاه یاد شده در آکادمی موسیقی اردیبهشت و با حمایت این آکادمی و همچنین با حمایت شرکت ترانه گستر ایلیا برگزار گردید و بسیار مورد استقبال علاقه مندان این رشته نهاده شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 810

به "خانه تاریخی سوخکیان مرکز صنایع دستی شهرستان داراب شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "خانه تاریخی سوخکیان مرکز صنایع دستی شهرستان داراب شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه تاریخی سوخکیان مرکز صنایع دستی شهرستان داراب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید