خبرنگاران اعلام آمادگی عمران خان برای همکاری با بایدن در خصوص افغانستان و منطقه

به گزارش سیلور 7، اسلام آباد - خبرنگاران - نخست وزیر پاکستان پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به وی و معاونش کامالا هریس تبریک گفت و برای همکاری با دولت جدید این کشور در خصوص صلح افغانستان و منطقه اعلام آمادگی کرد.

خبرنگاران اعلام آمادگی عمران خان برای همکاری با بایدن در خصوص افغانستان و منطقه

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، عمران خان شنبه شب در حساب کاربری خود در توییتر نوشت، برای مشارکت با رئیس جمهوری منتخب آمریکا در اجلاس های دنیای در مورد دموکراسی، همکاری در دفاع از حقوق مردم و مقابله با چپاول ثروت کشور توسط رهبران فاسد، نگاه به جلو دارد.

نخست وزیر پاکستان گفت که این کشور به همکاری خود با ایالات متحده آمریکا برای صلح در افغانستان و منطقه ادامه می دهد.

رسانه های پاکستان از ساعات گذشته و همزمان با اعلام پیروزی جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا، آن را انتها جنگ اعصاب در آمریکا توصیف نموده و نوشتند: آمریکایی ها بایدن را به ترامپ ترجیح دادند.

رسانه های پاکستان اعم از شبکه های خبری و وب سایت های اردو و انگلیسی زبان این کشور شنبه شب با انعکاس گزارش پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفتند: جو بایدن در رقابتی که تبدیل به جنگ اعصاب برای آمریکایی ها شده بود رقیب خود دونالد ترامپ را شکست داد.

تارنمای روزنامه پاکستانی داون لحظاتی پیش نوشت: پس از 3 روز اوضاع نابسمان و غیرقابل تصور در آمریکا پس از شروع شمارش آراء اعلام پیروزی با اختلاف بالای جو بایدن به این جنگ اعصاب انتها داد.

شبکه جیو نیوز پاکستان گزارش داد: انتخابات آمریکا با پیروزی بایدن و شکست ترامپ به فرجام رسید.

در این گزارش آمده است: با شمارش آرای ایالت های نوادا و پنسیلوانیا بایدن با قاطعیت توانست غلبه بر ترامپ را رقم بزند.

پایگاه خبری روزنامه اکسپرس پاکستان نیز با انتشار خبر پیروزی نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نوشت: جو بایدن اولین رئیس جمهوری منتخب آمریکا است که توانست بیشترین رای مردم را کسب کند.

تارنمای اینترنتی روزنامه اکسپرس تریبیون پاکستان نیز نوشت: بایدن در رقابت رسیدن به کاخ سفید ترامپ را مغلوب کرد.

وزیر توسعه و برنامه ریزی پاکستان نیز در حساب کاربری خود در توییتر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به جو بایدن تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهوری جدید آمریکا با استفاده از اختیارات وسیع خود به ترویج صلح در دنیا به ویژه در افغانستان یاری کند.

اسد عمر اضافه کرد: اکنون احتیاج به مرهم گذاشتن بر زخمی است که دنیا دچار آن شده است.

جو بایدن با کسب 290 رای الکترال در برابر تنها 214 رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس گیر ابتدا با هم حزبی های خود به رقابت برخاست و انتها در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.

بایدن در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهور تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1347

به "خبرنگاران اعلام آمادگی عمران خان برای همکاری با بایدن در خصوص افغانستان و منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعلام آمادگی عمران خان برای همکاری با بایدن در خصوص افغانستان و منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید