صدور دستور الحاق بچه ها و والدین مهاجر از سوی بایدن

به گزارش سیلور 7، تهران (پانا) - تارنمای تحلیلی پولیتیکو گزارش داد جو بایدن با هدف لغو میراث مهاجرتی به جا مانده از دولت سلف خود دستورات اجرایی شامل الحاق والدین و بچه ها مهاجر را که در مرزها از هم جدا شده بودند را امضا کرد.

صدور دستور الحاق بچه ها و والدین مهاجر از سوی بایدن

به گزارش العالم، پولیتیکو رسانه خبری- تحلیلی آمریکایی نوشت: این دستورات شامل تشکیل گروه ویژه برای الحاق دوباره خانواده هایی است که در دولت دونالد ترامپ در مرز از هم جدا شده بودند. این دستورات همچنین شامل بازنگری در برنامه های دولت ترامپ در وادار کردن ده ها هزار نفر از مردم برای حضور در مکزیک همزمان با بررسی فرایند تقاضای پناهندگی آنها است.

به نوشته پولیتیکو، ترامپ در دوران ریاست جمهوری اش بیش از 400 اقدام مهاجرتی را انجام داد. سیاست های سختگیرانه دولت ترامپ درباره مهاجرت باعث جدایی بیش از 5 هزار و 500 نفر از مهاجرانی شده بود که خانوادگی مهاجرت کرده بودند؛ از جمله صدها کودک که اولیا یا سرپرستانشان هنوز پیدا نشده اند.

بایدن در نخستین روز ورود به کاخ سفید طرح اصلاحات جامع مهاجرتی را منتشر و چند دستور اجرایی مهاجرتی را از جمله برای توقف ساخت دیوار مرزی امضا و تاکید کرد برنامه مهاجرتی داکا مربوط به بچه های که بدون مدرک در کودکی همراه والدین شان به آمریکا آمده اند و ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا را لغو کرد.

یک مقام ارشد دولتی آمریکا گفت رسیدگی کامل به اقدامات ترامپ به زمان و رویکرد کامل دولت نیاز دارد.

بایدن دستور اجرایی که فرایند الحاق دوباره خانواده های مهاجر را براساس یکی از وعده های انتخاباتی اش امضا کرده است. دولت ترامپ بر جدا کردن بیش از 5 هزار و 500 خانواده مهاجر نظارت داشت و برآوردها نشان می دهد که هنوز مکان والدین بیش از 600 کودک معین نیست.

براساس متن دستور اجرایی ترامپ گروه ویژه مسئولیت شناسیایی بچه ها جدا شده از والدین شان را در مناطق مرزی برعهده خواهد داشت.

این بچه ها براساس سیاست تحمل صفر ترامپ که بین آوریل تا ژوئن 2018 اجرا شد از والدین شان جدا شدند.

گروه های حقوق بشری از دولت بایدن خواسته اند به خانواده های مهاجری که از هم جدا شده اند اجازه دهد در آمریکا اسکان شوند، جایگاه حقوقی به آنها اختصاص یابد و به منابع مالی برای تامین نیازهای اولیه و مراقبت های بهداشتی خود دسترسی داشته باشند.

جن ساکی سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید روز سه شنبه هشدار داد درحالی که این دستورات اجرایی مهاجرتی اقدامی برای تقویت شرایط مهاجرت مرزی در آمریکا است مهاجران احتمالی نباید آن را پیامی برای ورود به آمریکا قلمداد کنند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1508

به "صدور دستور الحاق بچه ها و والدین مهاجر از سوی بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور دستور الحاق بچه ها و والدین مهاجر از سوی بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید